Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه از ارسال ۳۱۲ قطعه شعر از ۱۰۶ شاعر کشوری به دبیرخانه این دوره از کنگره شعر عاشورایی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، جلال قلعه شاخانی امروز در آیین افتتاحیه یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در کانون ولایت قروه اظهار کرد: یازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی، از روز گذشته با اجرای تغزیه گروه علمدار از استان مرکزی در مهدیه سنندج آغاز شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه با اشاره به اینکه این کنگره در گذشته فقط در بخش شعر برگزار می شد، افزود: امسال برای اولین بار بخش آیین های عاشورایی هم به این کنگره اضافه شده که بخش عکس و اجرای تعزیه را در بر می گیرد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه نخستین همایش آیین های عاشورایی در راستای ارتقا سطح کیفی کنگره شعر عاشورایی پیش بینی شد، افزود: اضافه شدن بخش های عکس و آیین های عاشورایی به این دوره از کنگره شعر عاشورایی با هدف بهره گیری از دیگر ظرفیت های فرهنگی و هنری استان در جهت توسعه این رویداد فرهنگی بود.

وی با اشاره به تعداد آثار ارسالی به این دوره از کنگره عنوان کرد: ۳۱۲ شعر به یازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی و ۲۴۶ عکس به اولین کنگره استانی عکس عاشورایی در قروه ارسال شد .

قلعه شاخانی ادامه داد : آثار بخش شعر در دو گروه سنی کم و بیشتر از 30 سال بود که در پایان در هر گروه سنی از سه نفر برگزیده و دو نفر شایسته تقدیر، تجلیل خواهد شد.
وی به بخش عکس نیز اشاره کرد و افزود: آثار رسیده در این بخش از کنگره از ۳۶ عکاس و در دو بخش عکس موبایلی و حرفه است که عکس های منتخب آن در قالب نمایشگاه در سه شهر سنندج، بیجار و قروه به نمایش در می آید .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین بیان کرد: ۲ گروه تغزیه خوان و یک گروه پرده خوان از استان های همدان، کرمانشاه، اراک و قزوین هم در این سوگواره شرکت کرده‌اند که در شهرهای قروه، بیجار، دلبران، سنندج و سریش آباد به اجرای تعزیه خواهند پرداخت.

قلعه شاخانی، با اشاره به کار داوره یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین همایش آیین های عاشورایی اذعان کرد: در بخش شعر، بهروز سپیدنامه، افشین اعلاء و عبدالجبار کاکایی و در بخش عکس، مسعود مرادسلیمی، جمشید فرجوند فردا و ناصر محمدی زنجانی آثار رسیده را داوری کرده اند.

دبیر یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه خاطر نشان کرد: انتقال فلسفه قیام عاشورا به نسل جوان و نوجوان، معرفی ظرفیت های فرهنگی شهرستان قروه در موضوعات مرتبط با فرهنگ عاشورایی، گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی به ویژه فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه، صیانت از آداب و سنن ایرانی – اسلامی و ایجاد فضای وحدت فرهنگی و اجتماعی مرتبط با فرهنگ عاشورا از جمله اهدافی است که در برگزاری این کنگره ملی دنبال می شود.

 

  پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین موکب اربعین مرز مهران کانون های مساجد موکب شیراز عکس نگاشت یازدهمین کنگره شعر عاشورایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش سراسری توجیهی آموزشی زائران خانه خدا -بوشهر

همایش سراسری توجیهی آموزشی زائران خانه خدا در قالب ۷ کاروان استان بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079686 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • تشییع پیکر شهید والامقام «جلال اعتماد» در قروه
  • یازدهمین حراج سکه فردا برگزار می‌شود+ شرایط
  • فیلم/ تشییع پیکر شهید مرزبانی در شهر قروه کردستان
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • همایش سراسری توجیهی آموزشی زائران خانه خدا -بوشهر
  • (ویدئو) خشم نماینده اسرائیل در سازمان ملل برای اعتراضات سراسری دانشجو‌یان
  • مراسم وداع با شهید اعتماد در قروه برگزار می‌شود
  • عزاداری و دسته‌روی سالروز شهادت امام صادق(ع) در قروه برگزار شد