Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@22:05:51 GMT

سالانه ۲ میلیون پروژه در کشور اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۴۶۸۲

رییس دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر حضور دانشگاهیان در صنعت گفت: اگر نیمی از دانشجویان کشور در مقطع تحصیلات تکمیلی باشند، یعنی سالانه ۲ میلیون پروژه کارشناسی ارشد و رساله دکتری در کشور انجام می‌شود.

به گزارش دانشجو، جبارعلی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت در مراسم افتتاح ششمین کنفرانس بین‌المللی و ملی رباتیک و مکاترونیک با تاکید بر ضرورت پژوهش‌های کاربردی در کشور افزود: در حال حاضر ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دانشجو در کشور داریم که نزدیک به ۶۰ درصد دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور آلمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اگر نیمی از آن‌ها دانشجویان تحصیلات تکمیلی باشند؛ یعنی سالانه ۲ میلیون پروژه کارشناسی ارشد و رساله دکتری در کشور انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: پروژه‌ها در عمل باید برای حل مشکلات صنایع گام بردارند و ثروت‌آفرینی کنند؛ در حالیکه می‌بینیم بعضی پروژه‌های تحقیقاتی بعد از یک دهه منجر به ثروت نمی‌شوند و مشکلی را حل نمی‌کنند.

ذاکری تصریح کرد: این وضعیت نشان می‌دهد در هدف‌گذاری‌های جبهه‌های تحقیقاتی مشکلاتی وجود دارد و اساتید و محققان ما باید این مشکلات را بررسی و حل کنند.

وی با تاکید بر هم‌افزایی اساتید و محققان و مدیران اجرایی یادآور شد: مساله‌یابی بسیار مهم است و اگر بخواهیم در جهت حل مشکلات کشور گام برداریم، ابتدا باید مشکلات سازمان‌های اجرایی را بشناسیم.

رییس دانشگاه علم و صنعت گفت: سازمان‌های اجرایی توان تعریف مشکلات را ندارند و اگر دانشگاه انتظار دارد صنایع و سازمان‌ها مشکل خود را بیان کنند و دانشگاه راه حل بیابد؛ تصور نادرستی از وضعیت پژوهش و مشکلات صنایع داریم.

ذاکری یادآور شد: کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی باید عرصه‌ای برای هم‌افزایی اساتید، محققان و مدیران اجرایی باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر شنبه درنشست مصوبات ریاست‌جمهوری به استان ایلام اظهار کرد: از مجموع ۱۴۵ مصوبه ابلاغ شده سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

بهرام‌نیا گفت: این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است که از این تعداد، ۹۸ درصد پروژه‌ها اجرایی شده‌اند.

وی ادامه داد: برای مصوبات سفر اول ریاست‌جمهوری ۶ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان مصوب شده که میزان چهار هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات معادل ۷۵ درصد تخصیص داده شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد و مدیران در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رییس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند حداکثر تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و پایگاه اورژانس انجیره که ۶۰ درصد پیشرفت دارد در اسرع وقت تکمیل شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است و مابقی پروژه‌ها تا خردادماه باید تکمیل شود.

کد خبر 6090140

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت