Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@03:49:04 GMT

اپل به شرکت‌های فناوری هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۴۶۹۵

اپل به شرکت‌های فناوری هشدار داد

وی خواستار وضع یک قانون جامع فدرال به منظور دفاع از حریم شخصی در امریکا شد.

در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های فناوری در آمریکا با همدستی دولت این کشور تلاش کرده‌اند تا اطلاعات خصوصی کاربران اینترنت و گوشی‌های هوشمند را سرقت کرده و از این افراد جاسوسی کنند.

رسوایی‌های شرکت‌هایی مانند گوگل و فیس بوک در این زمینه باعث شده تا بسیاری از مردم در آمریکا ودیگر نقاط جهان دیگر به شرکت‌های فناوری اعتماد چندانی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم کوک تصریح کرده وقت آن رسیده که آمریکا ودیگر کشور‌های جهان از وضع قوانینی به منظور حفاظت از حریم شخصی حمایت کنند. وی که در چهلمین کنفرانس بین المللی حفاظت از داده‌های شخصی و حریم شخصی در بروکسل پایتخت بلژیک سخنرانی می‌کرد هشدار داد که شرکت‌های فناوری امریکایی نباید از وضع قوانین سخت گیرانه برای حفظ حریم شخصی کاربران بترسند و از این مساله فرار کنند.

تیم کوک در توجیه این استدلال خود افزود: از اطلاعات شخصی ما اعم از اطلاعات روزمره تا اطلاعات عمیقا شخصی به عنوان سلاحی بر علیه خود ما که کارآیی نظامی هم دارد استفاده می‌شود و اگر این رویه تشدید شود نمایه‌های دیجیتالی دائمی از ما دراینترنت به وجود می‌آید که به شرکت‌ها امکان خواهد داد هر فردی را از خودش بهتر بشناسند. ما باید از خودمان بپرسیم که قرار است در آینده در چه دنیایی زندگی کنیم و آیا این شرایط مطلوب ما هست یا خیر؟

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شرکت اپل شرکت های فناوری حریم شخصی هشدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مطابق رتبه بندی انجام شده توسط مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، در راستای اجرای تکالیف قانونی صدور مجوزها، وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات با کسب ۹ امتیاز از ۱۰ امتیاز، رتبه اول کشوری را از بین ۱۶ دستگاه اجرایی ارزیابی شده به دست آورد.

شاخص‌های مهم ارزیابی در این رتبه بندی، عبارتند از: حذف مجوز‌های کاغذی، رعایت شروط حذف شده، مراتب رد یا صدور بدون شکایت، رد یا صدور بدون تأخیر، اتصال کامل به درگاه ملی مجوز‌های کشور و ارائه کامل مجوز‌ها در درگاه‌های تخصصی در نظر گرفته شده بود.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای رعایت دو شاخص شروط حذف شده و اتصال کامل به درگاه ملی مجوزها، موفق به کسب امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ شد و در خصوص ارزیابی سایر شاخص‌ها نیز موفق به کسب حداکثر امتیاز ۹.۹ از ۱۰ امتیاز شد.

به طور کلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صادرکننده ۳۶ عنوان مجوز است که از این میزان، سازمان فناوری اطلاعات ایران مسئولیت صدور ۱۶ عنوان مجوز در حوزه‌هایی نظیر امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا)، مراکز داده، تاییدیه فنی نرم افزار و گواهی سلامت و احراز اصالت نرم افزار را به عهده دارد.

گفتنی است ۴۵ درصد مجوز‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند