Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-04@20:41:59 GMT

داستان یک خیابان

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۴۸۸۲

داستان یک خیابان

به گزارش جام جم آنلاین ، 100 سال قبل از سقوط تاریخی بازار بورس آمریکا، تعدادی معمار هلندی به آمریکا و شهر نیویورک آمدند. آنها برای اینکه در برابر سرخ پوستان و دزدان دریایی مانع ایجاد کنند دیواری ساختند. سال ها بعد جای آن دیدار را خیابانی گرفت که وال استریت نام گرفت.

اینجا جایی است که مدت ها بعد تاجران و بازرگانان ساکن نیویورک شروع به ساخت مراکز تجاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک کلیسا هم در همین خیابان ساخته شد.

خیابان وال استریت در جزیره منهتن در ایالت نیویورک بین منطقه برادوی و ایست ریور قرار دارد. بازار بورس نیویورک بزرگترین بازار داد و ستد بورس و اوراق بهادار، در این خیابان واقع شده‌است.

نیویورک به مدت 5 سال یعنی سال های 1785 تا 1790 پایتخت ایالات متحده آمریکا بود و همین باعث شد تا ساختمان مرکزی فدرال در آن ساخته شود. جورج واشنگتن در همین ساختمان سوگند یاد کرد.

بازار بورس خیابان وال استریت شروع به کار کرد. فردی به نام آنتونی استکهلم ریاست این بازار را در دست داشت و هر روز گزارش خرید و فروش سهام ها را اعلام می کرد.

در آن زمان شرایط وارد شدن به بازار بورس نیویورک نسبت به آنچه که اکنون جریان دارد، بسیار متفاوت است. ورود به هیئت مدیره نیز به رای دیگر اعضا نیاز داشت. یعنی اگر فردی رای نمی آورد جایی در هیئت مدیره نیز نداشت.

همچنین ورود به بازار سهام مستلزم این بود که جایگاه خریده شود. در سال 1817 هر جایگاه 25 دلار به فروش می رسید.

در سال 1827 قیمت جایگاه ها افزایش یافت و به 100 دلار برای هر جایگاه رسید.

پایه های نظام اقتصادی آمریکا در خیابان وال استریت هنگامی قوی تر شد که قرن بیستم میلادی آغاز شد.

حالا خیابان وال استریت تبدیل به مرکزی برای بزرگ ترین خرید و فروش های بازار سهام بود. در این خیابان چه در قرن نوزدهم و چه حالا همیشه صدای فریادها برای خرید و فروش بسیار بالا بوده است.

در 1901، جی پی مورگان با ساخت یک شرکت چند میلیارد دلاری که «شرکت استیل آمریکا» نام داشت به وال استریت رونق بخشید.

این بازار همانطور که گفته شد در 1792 در پلاک 40 وال استریت شروع به کار کرد. در سال 1865 این بازار به پلاک 10-12 خیابان براد منتقل شد. اما به هر حال پایه وال استریت در اقتصاد دنیا به پلاک ها وابسته نبود.

در 22 آوریل 1903 این بازار به ساختمانی 4 میلیارد دلاری در پلاک 18 خیابان براد منتقل شد.

در سال 1922 یک ساختمان برای دفاتر اجرایی بازار در پلاک 11 وال استریت (محل کنونی بازار بورس نیوروک) بازگشایی شد.

در سال 2008 بازار بورس آمریکا با بازار بورس نیویورک ترکیب شدند و سالن اصلی آن به تالار خرید و فروش بورس نیویورک منتقل شد.

وال استریت هنوز شلوغ و پرازدحام است با این تفاوت که سقوط تاریخی سال 1929 درس عبرتی برای همه سرمایه گذاران شده است و این باعث شده تا یک «احتیاط» دائمی به آرامی در خیابان وال استریت قدم بزند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: وال استریت اقتصادی جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال فاش کرد واشنگتن در حال تغییر محل استقرار ناوگان نظامی خود در غرب آسیا در پی اعتراض بعضی کشور‌های حاشیه خلیج فارس است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام اماراتی نوشت: امارات در ماه فوریه گذشته به آمریکا اعلام کرد اجازه استفاده هواپیما‌های آمریکایی از پایگاه هوایی الظفره را برای حملات هوایی به یمن و عراق نخواهد داد.

این روزنامه خاطر نشان کرد: پنتاگون بمب‌افکن‌ها، جنگنده‌ها و پهپاد‌های تهاجمی را به قطر منتقل کرد تا محدودیت‌های امارات را دور بزند.

محدودیت‌هایی که امارات برای آمریکا تعیین کرد، به علت نگرانی ابوظبی از خشمگین شدن ایران در صورت کمک علنی به عملیات نظامی آمریکا، بود.

دیگر خبرها

  • برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اسرائیل یک هفته به حماس فرصت داد؛ توافق یا حمله به رفح؟
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم