Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@12:36:54 GMT

قحطی جان ۱۴ میلیون یمنی را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۵۲۷۸

قحطی جان ۱۴ میلیون یمنی را تهدید می کند

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، به گفته معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده امداد اضطراری، نزدیک به نیمی از مردم یمن در معرض خطر قحطی قرار دارند. مارک لوکاک وضعیت انسانی در یمن را "بدترین وضعیت در جهان" توصیف کرده و افزوده که شرایط دائم بدتر می‌شود: «قحطی پیش رو می‌تواند سخت‌تر از هر آنچه باشد که کارشناسان این حوزه در دوره کاری خود تجربه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

به گفته لوکاک، یک‌سوم جمعیت یمن – حدود ۲۲ میلیون نفر – به امداد و امنیت نیاز دارند. بر این اساس، کمک‌رسانی به هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت یمن به شدت دشوار است؛ این افراد به کمک غذایی "فوری" نیاز دارند. اگر وضعیت به همین ترتیب ادامه یابد، شمار این افراد ممکن است با افزایشی پنج و نیم میلیون نفری به ۱۴ میلیون نفر برسد.

 

اخیرا سازمان بین المللی نجات کودکان (Save the Children) در گزارش تازه‌ای وضعیت کودکان در یمن را به شدت وخیم خوانده و اعلام کرده بود که بحران می‌تواند تهدیدی برای یک نسل کامل از کودکان این کشور باشد. این سازمان تخریب بندر حدیده را فاجعه‌بار توصیف کرده بود. حدود ۸۰ درصد غذا، سوخت و کمک‌های پزشکی انسان‌دوستانه از طریق بندر حدیده وارد یمن می‌شود.

 

چندی پیش، بنیاد صلح جهانی مستقر در آمریکا با انتشار گزارش جدیدی، از قصد عربستان سعودی برای نابودی مراکز تامین مواد غذایی در یمن پرده برداشت.

 

این گزارش‌ که «استراتژی ائتلاف اعراب در جنگ یمن: حملات هوایی و جنگ غذا» نام دارد، شامل مجموعه‌ای از داده‌های جمع آوری شده از منابع مختلف از جمله وزارت کشاورزی و آبیاری و وزارت ماهیگیری و منابع دریایی یمن است.

 

بنیاد صلح جهانی در این گزارش به تاثیر بمباران های نیروهای ائتلاف بر تولید و توزیع مواد غذایی در مناطق روستایی و مناطق ساحلی و ماهیگیری یمن می‌پردازد و به «شواهدی قوی» اشاره دارد که بیانگر قصد ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به نابودی مناطق تولید و توزیع مواد غذایی در یمن است.

 

در این گزارش آمده است: «مناطق آسیب دیده در اثر این بمبارانها عمدتا مراکز تولید مواد غذایی مانند مناطق کشاورزی، دامداری و ماهیگیری هستند؛ همچنین مراکز ذخیره سازی این مواد و انتقال آنها به شهرها. این خود شاهدی قوی است که نشان می‌دهد این ائتلاف به دنبال نابودی مراکز تولید و توزیع مواد غذایی در مناطق تحت کنترل حوثی‌هاست.»

 

در این گزارش هشدار داده شده که تخریب عمدی مناطق کشاورزی، مسکونی و ماهیگیری بومی، جنایت جنگی است.

 

بنیاد صلح جهانی همچنین اسنادی از کشتار ماهیگیران یمنی در ساحل دریای سرخ، نابودی قایق‌های ماهیگیری و زیرساختهایی که به فعالیت ماهیگیران کوچک کمک می‌کنند، منتشر کرد و اعلام داشت که از زمان آغاز حملات ائتلاف تا دسامبر ۲۰۱۷ میلادی دست‌کم ۱۴۶ ماهیگیر در سواحل دریای سرخ کشته شده‌اند.

 

این بنیاد هشدار داده است که با این استراتژی، حملات ائتلاف باعث می‌شود که تنها منبع تامین غذای غیرنظامیان در کشوری که آستانه قحطی قرار دارد، نیز نابود شود.

 

سعودی ها نه تنها منابع غذایی یمن را بمباران می کنند بلکه به راحتی غیرنظامیان را هم هدف حملات خود قرار می دهند.

 

بیش از ۱۶ هزار غیرنظامی یمنی از زمان آغاز حملات عربستان و همپیمانانش به این کشور کشته شده‌اند و تاکنون بارها سازمان ملل و سازمان‌های مدافع حقوق بشر ائتلاف اعراب به رهبری آل سعود را متهم کرده‌اند که در جریان بمباران‌های خود، کاری برای محافظت از جان غیرنظامیان یمنی انجام نمی‌دهند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: قحطی جام نیوز یمن عربستان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: تکنیکی ساده برای کنترل خشم

رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229694 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟
  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • مدیر برنامه جهانی غذا: شمال غزه به «قحطی تمام عیار» دچار شده است
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟