Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@13:47:17 GMT

سند اشتغال 282روستای خوزستان در دست تدوین است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۵۲۸۲

سند اشتغال 282روستای خوزستان در دست تدوین است

به گزارش ایرنا ایمان وسطایی روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت هفته آمار و اطلاعات در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد: ارایه و جمع آوری آمار و اطلاعات صحیح باعث برنامه ریزی مناسب برای توسعه خوزستان می شود و بر اساس آمارو اطلاعاتی که از روستاهای این استان جمع آوری شده برای حل مشکل بیکاری در برخی روستاها سند توسعه اشتغال در دست تدوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در حوزه سواد آموزی نیز در شهرستان هایی که نرخ بیسوادی آنها از میانگین استان بالاتر و بیشتر هم 2 زبانه هستند، آموزش و تحصیل کاملا رایگان انجام می شود.
معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: ازدیگر کارهایی که با کمک حوزه آمار درخوزستان در حال انجام است تشکیل سند راهبردی شهرستان های استان است.
وسطایی ادامه داد: خوزستان به 9 منطقه تقسیم شده و بر اساس اطلاعاتی که جمع آوری می شود برای توسعه هر منطقه برنامه ریزی می شود.
وی گفت: دریافت صحیح آمار و به هنگام کردن جمع آوری آمار و اطلاعات باعث حل مشکلات زیادی می شود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز بیان کرد: 39 طرح آماری مستمر همزمان با کشور در خوزستان در حال انجام است.
داوود آقایی ادامه داد: برای کسب آمارهای دقیق باید از روش های مدرن آمارگیری استفاده کرد تا درصد خطا کاهش یابد؛ در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 بخشی از آمارگیری به صورت اینترنتی و بخشی توسط ماموران آمار و با استفاده از تبلت انجام گرفت، این روش می تواند سرعت کار را افزایش و خطا را کاهش دهد.
وی گفت: متاسفانه سامانه های اداری با هدف تولید آمار ایجاد نمی شوند.
آقایی بیان کرد: مهم ترین مشکل و دغدغه حوزه آمار همکاری نکردن دستگاه ها در ارایه آمار است و ارایه نشدن آمار به ماموران آمار از سوی برخی دستگاه ها و یا مردم از دیگر مشکلات در حوزه آمار است.
28 مهر روز آمار و اطلاعات است و یک روز را به این نام نامگذاری کرده اند.
7158/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اشتغال بیسوادی بیکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی مسکن راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۵۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان گفت: تمامی رویدادها و جشنواره‌های گردشگری باید با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود.

علیرضا شه بخش در پنجمین جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی که در جزینک برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی یک اولویت و ضرورت است و ما از برگزاری این جشنواره‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: نباید در این امور صرفا به کمیت برگزاری توجه شود و نکته مهمتر کیفیت، نوع و اهداف این جشنواره‌هاست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: ضرورت دارد تا پس از طرح ریزی یک‌ برنامه و رویداد گردشگری و اجرا در سطح محلی، در گام نخست نسبت به ثبت آن اقدام شود و در مرحله بعد باید برای اجرای با کیفیت تر، بروزتر و غنی‌تر این رویدادها در سطوح ملی و بین‌المللی گام برداشت و نباید در یک نقطه درجا زد.

وی خاطر نشان کرد: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های فوق العاده زیاد اما گمنامی دارد که با برگزاری رویدادهای مختلف می‌توان آیین‌ها، سنن و آداب و رسوم مردم این استان را به دنیا معرفی کنیم و لازمه تحقق عملی این مطالبه، طرح ریزی برای برگزاری جشنواره‌هایی با کیفیت ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است