Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@21:00:43 GMT

وجود ۱۵۰ شتر دو کوهانه در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۵۳۰۳

وجود ۱۵۰ شتر دو کوهانه در اردبیل

فرماندار بیله سوار گفت: بیش از 150 نفر شتر دوکوهانه در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد 58 شتر دوکوهانه در مرکز حفاظت و توسعه شتر دوکوهانه بخش جعفرآباد نگهداری می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه  نقل از سبلان‌ما،حسن قبادی امروز در بازدید از مناطق بکر روستای خاکریز در بخش مرکزی بیله سوار اظهار کرد:شهرستان مرزی بیله سوار علاوه بر ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی از نظر گیاهان دارویی نیز قابلیت دارد و برگزاری جشنواره ها  در شناسایی این ظرفیت ها نقش موثری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف مسئولان بیله سوار تلاش برای برگزاری جشنواره گیاهان دارویی در این شهرستان مرزنشین با توجه به وجود دهها گونه گیاه درمانی و فرآورده های طبیعی در این خطه گردشگر پذیر کشور و معرفی آن برای استفاده گردشگران است

فرماندار بیله سوار عنوان کرد: مردم منطقه نیز در معرفی توانایی های شهرستان در برگزاری جشنوارها نقش اساسی دارند و شهرستان در همه زمینه های گردشگری از جمله گردشگری سلامت، طبیعت، گردشگری تجاری و توریسم قابلیت های فراوانی دارد و نیازمند معرفی هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به گونه های منحصر به فرد و خودرو گیاهان دارویی در مناطق مختلف شهرستان و لزوم معرفی این ظرفیتها،جشنواره گیاهان دارویی با محوریت سماق در سال آینده در شهرستان برگزار خواهد شد.

قبادی با بیان اینکه اولین جشنواره شترهای دو کوهانه در بخش جعفرآباد شهرستان بیله سوار آبان ماه امسال برگزار می شود افزود: شتر دو کوهانه به عنوان گونه ای منحصر بفرد و کمیاب که از زمان های دور توسط عشایر شاهسون در استان اردبیل پرورش یافته، به دلیل ویژگی های بارزی از جمله مقاومت به سرما و قدرت راهپیمایی بیشتر در مناطق کوهستانی به عنوان حیوانی بارکش در کوچ ایلات مورد استفاده قرار گرفته و با تغییر سبک زندگی عشایر در سال های اخیر در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

قبادی اظهار کرد: بیش از 150 نفر شتر دوکوهانه در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد 58 شتر دوکوهانه در مرکز حفاظت و توسعه شتر دوکوهانه بخش جعفرآباد نگهداری می شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل

کلیم اله وثوقی امروز در بازدید از شرکت‌های حمل ونقل کالا در شهرستان پارس آباد با بیان اینکه این میزان کالا در قالب ۱۵ هزار و۷۲۱ برگ بارنامه در استان جابجا شده است، عمده کالاهای جابجا شده را سیمان فله ای و کیسه ای،انواع بنزین،آب معدنی ،سیب زمینی،مصالح ساختمانی،شمش آهن،گندم و گازوئیل برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل افزود: در یک ماهه گذشته ۱۳۹ هزار تن کالا از شهرستان اردبیل، هفت هزار تن کالا از شهرستان پارس آباد، ۷۹ هزار تن کالا از شهرستان نمین،هشت هزار تن کالا از شهرستان بیله سوار،هشت هزار تن کالا از شهرستان مشگین شهر،سه هزار تن کالا از شهرستان گرمی،هفت هزار تن کالا از شهرستان خلخال و یک‌هزار تن کالا از شهرستان اصلاندوز جابجا شده است.

او همچنین از افزایش ۱۸ درصدی صدور بارنامه در شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال قبل ۶۵۹ برگ بارنامه در این شهرستان صادرشده بود که در یک ماهه گذشته این رقم ۷۸۲ برگ بارنامه است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۹۰ شرکت حمل ونقل کالا در استان اردبیل افزود:۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده در حوزه حمل ونقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم استان هستند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل از مردم و صاحبان کالا خواست هرگونه انتقاد و شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را به سامانه ۱۴۱ راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • جابجایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل