Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@03:39:23 GMT

زائران اربعین بدون روادید راهی مرز نشوند

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۵۳۸۳

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از مرز بین المللی شلمچه در جمع خبرنگاران به متقاضیان سفر به عتبات عالیات توصیه کرد روادید سفر به عراق را از مراکز معتبر تهیه کرده و با روادید راهی مرزهای سه گانه شوند زیرا از عبور افراد بدون روادید جلوگیری می شود.

وی گفت: امسال امکانات زیرساختی بسیار بهتری در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران نسبت به سال های گذشته فراهم شده و پیش بینی می شود امسال زائران بیشتری از مرزهای سه گانه راهی عتبات عالیات شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور افزود: آیین پیاده روی عظیم اربعین هر سال با حضور گسترده مسلمانان برگزار می شود که این آیین حسن همجواری ملت های مسلمان همچون ایران و عراق را به نمایش می گذارد. وی بیان داشت: اربعین رویدادی به وسعت و گستره تاریخ است و سرمنشاء همه نهضت های آزادی خواهی جهان از قیام خونین عاشورا الهام گرفته شده و اکنون نیز تداوم همان مسیر عاشورا در ابعادی بزرگتر و باشکوه تر در جریان است.

رحمانی فضلی گفت: همایش بزرگ اربعین از همه نظر قابل مقایسه با نخستین سال برگزاری آن نیست و هر سال بر ایجاد نظم و امنیت چه در ایران و چه در عراق ، و هر چه بهتر برگزار شدن این همایش افزوده است. وی از مرز شلمچه به عنوان مهمترین مرز برای تردد زائران ایرانی و تنها مرز برای زائران خارجی یاد کرد و افزود: شرایط و زیر ساخت ها در گذرگاه مرزی شلمچه به گونه ای فراهم شده تا زائران بیشتری از این منطقه به عتبات عالیات سفر کنند.

شلمچه و چذابه 2 گذرگاه زائران اربعین حسینی برای سفر به کربلای معلا و عتبات عالیات هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۵۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران خانه خدا پس از ۹ سال انتظار از فرودگاه اصفهان

عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ اولین پرواز حج عمره پس از نه سال وقفه در فرودگاه شهید بهشتی راهی عربستان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ اولین پرواز حج عمره پس از نه سال وقفه در فرودگاه شهید بهشتی راهی عربستان شد؛ این گروه زائران حج عمره از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری بودند که از این فرودگاه به مقصد مدینه منوره اعزام شدند.

بنا بر اعلام قبلی، اعزام ۲۵۵ زائر عمره مفرده از فرودگاه اصفهان در قالب ۳ کاروان ۸۵ نفری و توسط شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در ساعت ۱۷ انجام شد و زائرین اعزامی در روز بیست و یکم اردیبهشت ماه به اصفهان باز می‌گردند.

کد خبر 749470

دیگر خبرها

  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • اعزام زائران خانه خدا پس از ۹ سال انتظار از فرودگاه اصفهان
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است