Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@12:53:58 GMT

ورزش پیلاتس همدان در کشور نمونه است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۶۰۶۲

ورزش پیلاتس همدان در کشور نمونه است

به گزارش ایرنا، هادی سبزواری روز چهارشنبه در نشست سالیانه مربیان پیلاتس استان همدان اظهار داشت: فعالیت گسترده و موثر پیلاتس سبب شد تا امسال انجمن پیلاتس به عنوان برترین انجمن فدراسیون ورزش های همگانی انتخاب شود.
وی اضافه کرد: این رشته ورزشی همه ساله در برگزاری کارگاه ها و دوره های ارتقا درجه فعالیت گسترده ای داشته و عملکرد کمیته پیلاتس همدان قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سبزواری بیان کرد: پیلاتس هم اکنون در سطح استان همدان نیز جزو کمیته های برتر هیات ورزش های همگانی به شمار می رود و در ارزیابی صورت گرفته نیز رتبه نمونه را همراه با کمیته تحول و آینده نگری دارد.
وی افزود: رشد و توسعه ورزش های همگانی هدف اصلی هیات است و همواره از رشته پیلاتس همانند سایر رشته های زیرمجموعه حمایت لازم را داشته ایم.
رئیس هیات ورزش های همگانی همدان خاطرنشان کرد: برای کمک به رشد و اعتلای رشته های همگانی از هیچ حمایت فروگذار نبوده ایم و به طور قطع این فرصت ها کمتر به دست می آید.
وی افزود: ارتقا سطح سلامت خانواده ها، داشتن جامعه ای پویا و پرنشاط جزو اهداف کلان فدراسیون در ورزش های همگانی است و استان همدان در برگزاری و اجرای برنامه ها همواره فراتر از سطح کشور فعالیت داشته است.
رئیس کمیته پیلاتس هیات ورزش های همگانی همدان نیز در این نشست گفت: هم اکنون نزدیک به یکصد مربی پیلاتس در سطح استان همدان فعالیت دارند که در کشور کم نظیر است.
میثم خلجی افزود: همدان همچنین 6 مدرس، 6 مربی درجه 2 و سه داور دارد و جزو استان های پیشتاز کشور هستیم.
وی با تاکید بر تمدید مدارک مربیگری گفت: توجه جدی به ارتقا سطح مربیان داریم و کسب امتیاز در کلاس ها بسیار ضروری است.
رئیس کمیته پیلاتس همدان خواستار حضور فعالانه مربیان در کلاس مربیگری درجه 2 این رشته ورزشی شد و افزود: این فرصت ها کمتر در سطح استان ها مهیا می شود و مربیان از این موقعیت برای ارتقا مدرک خود اقدام کنند.
در حاشیه این مراسم که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد از دست اندرکاران و نفرات برتر کمیته پیلاتس تجلیل شد.
همچنین از سوی کمیته پیلاتس استان همدان به مربیان این رشته ورزشی نشان مربیگری اهدا شد.
در این مراسم برای نخستین بار از پیراهن ورزشی مخصوص مربیان پیلاتس نیز رونمایی شد.
پیلاتس به مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی تخصصی اطلاق می‌شود که بر بدن و ذهن فرد تاثیر گذاشته و ضمن بالا بردن قدرت و استقامت تمام اعضای بدن، عمقی‌ترین عضلات بدن را مورد هدف قرار می‌دهد.
تمرینات پیلاتس عبارت از تلاش برای تمرکز فکر و درایت فرد بر روی عضلات بدن و چگونگی و عملکرد آنهاست. به مرور زمان و با اجرای مکرر حرکات، ذهن انسان بدن را بهتر درک می‌کند و آن را توانمندتر و متعادل تر می‌سازد.
7520/2090
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان همدان جامعه خانواده ذهن رشد و توسعه راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۶۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، صبح امروز دومین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی با مسئولین کمیته ورزش همگانی فدراسیون های ورزشی به منظور بررسی برنامه ملی ورزش کشور، توسعه و تعمیم ورزش همگانی، برنامه ملی ورزش و مردم و آزادسازی اماکن ورزشی جهت تحقق ورزش ارزان و در دسترس همه با حضور علیرضا کلانتری مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

کلانتری در آغاز جلسه ضمن قدردانی از حضور و مشارکت مسئولین کمیته ورزش همگانی فدراسیون‌های ورزشی در این نشست بیان کرد: خوشبختانه طبق آمار اعلام شده از سوی وزیر ورزش و جوانان فدراسیون ها در سالجاری با مشکل منابع مالی در حوزه برنامه ریزی بخش ورزش همگانی مواجه نخواهند شد و امیدوارم ما نیز بتوانیم در چهارچوب برنامه مشخصی که تدوین شده یک حرکت روبه جلو در این حوزه داشته باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: برنامه پیشرفت ورزش کشور در شورای عالی ورزش با حضور ریاست محترم جمهور تشکیل، تدوین و تصویب شد و در ادامه اقدامات اجرایی آن درحال تدوین است و بخش فدراسیونی آن نهایتا تا ۲ هفته آینده تصویب و در اختیار فدراسیون ها قرار خوهند گرفت. همچنین در راستای توسعه و تعمیم ورزش همگانی یک برنامه ملی تدوین شد و برنامه‌های گذشته در دل آن قرار گرفت که در نهایت برنامه ملی ورزش و مردم بعنوان برنامه محوری بخش ورزش همگانی کشور معرفی شد.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی ادامه داد: طبق نظرسنجی مردمی و نظرسنجی که از بخشی از فدراسیون ها و ادارات کل استانی در راستای برنامه‌های بخش ورزش همگانی انجام دادیم، تعدد برنامه‌ها یکی از مشکلات اصلی در بخش استان ها بود که با توجه به بودجه و منابع محدودی که در اختیار داشتند موفق به اتمام و تولید محتوای قابل قبول برای برنامه‌های اجرایی نشدند که همین موضوع باعث کمبود مخاطب برای برنامه‌های همگانی شد.

کلانتری با تاکید بر اینکه رواج زندگی ماشینی یکی از معضلات اصلی مردم است، افزود: همچنین در نظرسنجی دیگری که از مردم گرفته شد سعی کردیم میزان اهمیت بخش های مختلف برای مردم را بررسی کنیم که کارمان را براساس ذائقه مردم بعنوان مخاطبان اصلی ورزش همگانی، پیش ببریم که خوشبختانه اطلاعات خوبی در دستمان قرار گرفت که براساس آن به سمتی حرکت می‌کنیم که بتوانیم بیشترین فعالیت بدنی و حرکتی در جامعه را ایجاد کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه ورزش همگانی گفت: تمام اقدامات صورت گرفته این حوزه کاملا خانواده محور با اولویت قرار دادن بانوان و دسترسی آسان، ارزان و رایگان خدمات ورزشی به مردم است، همچنین ما باید برای پاسخگویی به ذینفعان، یک نظام مدیریتی خلاق، حرفه ای و پویا و نظام ارزیابی کارا از برنامه ها در بخش ورزش همگانی داشته باشیم که بتوانیم شاهد رشد و توسعه ورزش همگانی در سطح کشور باشیم.

کد خبر 6085470

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • ثبت نام اولین دوره مسابقات گل کوچک محلات استان مرکزی تمدید شد
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • قطعی موقت آب در برخی مناطق همدان
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است