Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@11:41:30 GMT

واردات گندم به صفر رسیده است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۶۶۵۳

واردات گندم به صفر رسیده است

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  محمود حجتی وزیر کشاورزی  در پژوهشکده گل و گیاه محلات گفت: در کشور خیلی توانایی، ظرفیت و امکانات داریم و جایگاه امروز شایسته ما نیست، درست است اقلیم و شرایط سختی داریم، اما در همین اقلیم سخت، خداوند به قدری ظرفیت به ودیعه گذاشته ‌که نمی‌توان آ‌ن‌ها را برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین بخش کشاورزی که ما با آن بیگانه هستیم و جدای از بحث بخش، در کل اقتصاد و توانمندی‌های اقتصادی، ایران کشوری توانمند و با ظرفیت است، ما مستحق این فضاهای روانی که برایمان می‌سازند نیستیم.

وزیر کشور تصریح کرد: در همین منطقه محلات در بحث گل و گیاه چه افتخاراتی آفریده شده و چه ظرفیت‌ها و زمینه‌هایی هنوز وجود دارد که با همین آب محدودی که داریم بتوان آنها را استفاده کرد.

حجتی بیان کرد: در زمان راه‌اندازی فاز نخست گلخانه آیا فکر می‌کردیم یک زمانی در این سطح قرار بگیریم، آیا بیشتر از این نمی‌توان رشد داشت، خداوند می‌داند که این کشور چه اندازه ظرفیت دارد، در همین بخش آب و خاک چه اندازه ظرفیت وجود دارد که مغفول مانده و به آنها توجه نکرده‌ایم.

‌حجتی اضافه کرد: همه این‌ها ظرفیت و توانمندی است، باید خودمان را باور کنیم، در ابتدایی‌ترین تولیدات، محصولات و امکانات در زمینه‌ها مختلف درمانده بودیم، اما با اقداماتی که در عرصه‌های مختلف انجام شد.

وی ادامه داد: در همین گندم اگر ملاحظه کنید، آیا سطح زیرکشت افزایش یافت، آیا بارندگی سال گذشته از بارندگی 5 سال یا 10 سال گذشته بیشتر بوده، اما می‌بینیم که میزان واردات گندمی که 5 تا 6 میلیون تن بوده به صفر رسیده و امروز به لطف کشاورزان گندم وارد نمی‌کنیم، بنابراین باید از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم‌.

وی ادامه داد: بزرگترین سرمایه نیروی انسانی را داریم، در دنیا بنگرید، بنگاه‌های بزرگ، شبکه‌های اجتماعی در دنیا که شاید نخستین‌ها در سطح دنیا به لحاظ سرمایه وغیره هستند، مدیران و پشت صحنه آن‌ها چه کسانی قرار دارند، همین جوانان سرزمین ما هستند.

انتهای پیام/س

سفر وزیر جهاد کشاورزی به اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش یدیعوت آحارونوت درباره بن‌بست نظامی صهیونیست‌ها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز یکشنبه در گزارشی نوشت که مقامات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده اند که در غزه از لحاظ نظامی به بن بست رسیده اند.

بنابراین گزارش، در شرایط کنونی کابینه نتانیاهو و سران ارتش رژیم صهیونیستی هیچ راهبرد مشخصی در جنگ غزه ندارند و با وجود گذشت ۲۱۲ روز از این جنگ هیچ دستاورد مشخصی در اهداف اعلامی خود به ویژه از بین بردن حماس و آزادی اسرای صهیونیست نداشته اند.

این در حالی است که در روزهای اخیر جنبش حماس و میانجی‌گران مصری و قطری نیز بر این نکته تاکید کرده اند که توافق آتش بس و تبادل اسرا در غزه در دسترس است اما کابینه رژیم صهیونیستی در این زمینه کارشکنی می کند و به دلایلی خواستار عملی شدن این توافق نیست.

ناظران منطقه ای معتقدند نتانیاهو ادامه جنگ علیه غزه را تنها گزینه برای بقای خود در عرصه سیاسی می داند و معتقد است در صورت پایان جنگ برکناری و حتی محاکمه وی به دلیل ناکامی های متعدد در جنگ غزه و دیگر پرونده ها، کلید خواهد خورد.

کد خبر 6097095 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • سپاهان به‌دنبال نهمین برد مقابل استقلال خوزستان
  • ذوب‌آهن به‌دنبال بهبود آمار تقابل با استقلال
  • نکونام قاتل پرسپولیس را می‌خواهد؟
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • حسینی: تمام کردن لیگ برای ما خیلی اهمیت دارد
  • گزارش یدیعوت آحارونوت درباره بن‌بست نظامی صهیونیست‌ها در غزه
  • آنروا: درگیری در غزه «جنگ علیه زنان» است
  • چند دامنه فارسی به ثبت رسیده است؟