Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علینقی حیدریان عصر چهارشنبه در نشست ستاد جذب و سرمایه‌گذاری استان به میزبانی سالن کوثر استانداری سمنان ضمن بیان اینکه در شرایط فعلی فعالان اقتصادی برای دریافت زمین از منابع طبیعی با مشکلات بسیار مواجه هستند، ابراز داشت: روند فعلی باعث بی‌رغبتی در بین سرمایه‌گذاران خواهد شد بنابراین می‌بایست سازوکار مشخص برای واگذاری اراضی به بخش خصوصی اتخاذ شود

وی بابیان اینکه طولانی شدن قوانین واگذاری زمین به فعالان اقتصادی سرگردانی سرمایه‌گذاران را به همراه دارد، افزود: قوانین موجود یکی دیگر از مشکلاتی است که دستگاه‌های اجرایی نیز خواهان اصلاح و بازنگری آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لزوم همکاری نهادها در اعطای مجوز به بخش خصوصی

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه در شرایط تحریم‌های اقتصادی تنها راه نجات راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی و رفع موانع است، ابراز داشت: بخشی از مراحل واگذاری زمین به فعالان اقتصادی در حیطه اختیارات اداره امور اراضی قرار دارد که عدم آگاهی از قوانین ازجمله مشکلاتی است که سرمایه‌گذاران را با چالش مواجه می‌کند.

حیدریان در ادامه تصریح کرد: درروند فعلی دستگاه‌های اجرای موافق این طولانی شدن و پیچیدگی اعطای مجوزها نیستند بنابراین ادامه شیوه‌های گذشته به نفع استان سمنان نخواهد بود و باید با اتخاذ تصمیم‌های لازم و همکاری سایر نهادها موانع موجود برطرف شود.

وی افزود: در شرایط حاضر نهادها و دستگاه‌های اجرایی باید در اعطای مجوزهای لازم برای جذب سرمایه‌گذاران پیشقدم شوند قطعاً تسهیل بروکراسی اداری می‌تواند بخش خصوصی را در این راستا ترغیب کند.

کد خبر 4440826

منبع: مهر

کلیدواژه: جذب سرمایه گذاری منابع طبیعی استان سمنان اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران گرگان مشهد کرمانشاه یاسوج شهرکرد شیراز سنندج خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، مهدی سرخوش اظهار داشت: میزان واگذاری اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۹ هزار و ۴۵ هکتار و به تعداد یک‌هزار و ۲۰۳ مورد به متقاضیان واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی، وابسته و غیرکشاورزی در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه‌داد: از این میزان مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۵ هکتار به تعداد ۹۱۷ مورد برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و تعداد ۲۸۶ مورد به مساحت ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار برای طرح‌های تولیدی و صنعتی زمین واگذار شده است.

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور افزود: سال گذشته در راستای نظارت بر اراضی واگذار شده، تعداد ۳۷ هزار و ۹۲۷ مورد بازدید توسط عوامل نظارتی انجام شده که نتیجه آن تشکیل ۲۷۸ جلسه هیأت‌های نظارت ماده ۳۳ استانی بود که سه هزار و ۱۸۹ پرونده در این جلسات مطرح و درباره تمدید قرارداد مربوطه، تعیین مهلت برای اجرای طرح، یا فسخ قرارداد و استرداد زمین و سایر تکالیف مقرر در قانون و مقررات حاکم تصمیم‌گیری شده است.

وی تصریح کرد: درباره موضوع واگذاری باتوجه به تکلیف ابلاغی سیاست‌های سازمان متبوع، برنامه تکلیفی برای استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط و عملکرد استانی مشخص شده و ابلاغ خواهد شد.

سرخوش ادامه‌داد: مقرر شده استان‌ها با استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی سازمان پیگیری لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: در راستای رفع نقایص موجود، اصلاح دستورالعمل نظارت بر طرح‌ها به انضمام فرم‌های مربوطه و ضوابط اجرایی لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در دستور کار این دفتر قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم