Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان امروز در یازدهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت مناطق ساحلی استان که با حضور مهندس خلیلی، مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر کشور برگزار شد، گفت: از ظرفیت‌های خوب سواحل استان گلستان نیز باید در زمینه گردشگری و اشتغالزایی استفاده ویژه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ۵ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی کانال‌های چاپاقلی و خوزینی تخصیص داده شده است، افزود: با لایروبی این دو کانال آب دریای خزر به خلیج گرگان می‌رسد.

غراوی با بیان اینکه اداره کل شیلات استان برای دادن مجوز به پرورش دهندگان ماهیان خاویار در قفس، با سرمایه گذاران همکاری لازم را داشته باشد، گفت: موانعی که در سواحل برای ایجاد اشتغالزایی و گردشگری وجود دارد با همکاری مسئولین استانی و کشوری بر طرف شود.
وی با ابراز تاسف از اینکه شهرستان‌های ترکمن، گمیشان و بندرگز با توجه به اینکه ماهیت ایجاد و تشکیل آن‌ها فعالیت‌های بندری و تجاری ساحلی بوده است، گفت: هم اکنون این شهر‌ها این کاربری‌ها را ندارد و تقریبا از حیث انتفاع خارج شده اند.

غراوی افزود: گرچه شاید طول نوار ساحلی ما چندان گسترده نباشد ولیکن انتظارات فراوانی جهت استفاده حداکثری و کارایی از همین مقدار اندک وجود دارد.

وی ادامه داد: طرح ICZM کار بسیار جامع و کاملی برای مدیریت یکپارچه سواحل و پرهیز از موازی کاری است که طرح آمایش و ارزیابی استان نیز منطبق با کاربری‌های تعریف شده در طرح ICZM به ویژه شیلات و گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه ۸ هزار هکتار از اراضی میانکاله خشک شده است، گفت: همه دستگاه‌ها اطلاعات خود را در زمینه علاج یابی این پدیده به مشاوران مطالعه تحویل دهند.

خلیلی مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی کشور همچنین در این جلسه گفت: ICZM و یا به عبارتی مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی یک فرآیند مستمر و پویاست که براساس آن تصمیمات لازم برای بهره‌برداری صحیح، توسعه موزون و حفاظت از نواحی ساحلی و دریایی و منابع آن اتخاذ می‌شود.

وی افزود: ۸۹۰ کیلومتر از سواحل در شمال کشور و ۴ هزار و ۹۰۰ کیلومتر در جنوب کشور واقع است و از مجموع کل سواحل کشور حدود ۸۴۰ کیلومتر آن پیرامون جزایر توزیع شده است و استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان در زمره ۷ استان ساحلی کشورمان محسوب می‌شوند.

خلیلی احداث سازه‌های ساحلی دریایی، نبود دسترسی همگانی به دریا، آلودگی آب‌های دریا (آلاینده‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی) تهدید زیستگاه‌های گونه‌های کمیاب و نادر، نابسامانی‌های ناشی از تداخل وظایف و ماموریت‌های دستگاه‌های مرتبط، نبود رژیم حقوقی مشخص را از جمله چالش‌های سواحل دریای خزر دانست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی کشور، دریاخواری و ساخت و ساز غیرمجاز را یکی از دیگر معضلات و دغدغه مهم استان دانست و گفت:گلستان درمقایسه با دیگر استان‌های ساحلی کشور کمتر با این معضل مواجه است.
انتهای پیام/م   صحبت های معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری  در جلسه مدیریت مناطق ساحلی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری اشتغال اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در مدت یاد شده ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

این گزارش در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به تفکیک تجاری و مسافری می‌افزاید: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد گردید.

بر اساس این گزارش، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد