Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@07:12:22 GMT

عاشقانه های من

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۹۱۸۱

عاشقانه های من

من با حزن، با ضد قهرمان، با انزوا، با قهرمانان آنارشیست، با آنها که به آخر خط رسیده‌اند و عین خیال‌شان نیست، با لحظه‌‌ای که قرار است پیش از رسیدن به انتهای داستان کلمات اوج بگیرند داوود پنهانی روزنامه نگار   با شخصیت‌های بد دهن، با اندکی شهامت، با حماقت هوشمندانه، بادن کامیلو، پپونه، با آنان که قرار است یک تنه به خاطر یک باور، خود را به فنا بدهند، با قهرمانان اهل خطر، با آنان که سر نترس دارند و همچون گرینگوی پیر می‌روند مکزیک تا بمیرند، با آنان که شیدایی به جان‌شان می‌افتد و همه مرزها برای‌شان بی‌معنا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من با چاقوکش‌های حاشیه بوئنوس آیرس، با دله‌دزد‌های ریو دوژانیرو، با مردمان جادو شده در شهرهای فراموش شده که در لحظه نهایی مفتون وردی کودکانه می‌شوند و طلسم‌شان باطل می‌شود.  من با نبرد تن به تن و زخمی دو قاتل رو به روی هم، باگسست از هر چیز و همه کس، با بی‌مرزی، با آوارگی در داستان‌ها، در همه داستان‌هایی که خوانده‌ام و می‌خوانم ارتباطی نهانی دارم، همه لحظات سرخوشی‌ام از خواندن داستان در همان لحظه‌ای صورت می‌گیرد که با یکی از این موضوعات برخورد کرده‌ام. من عاشق نثرهای عجیب و غریبم، جملاتی که از ترکیب بدیهی‌ترین کلمات، شاعرانه‌ترین سخنان را به وجود می‌‌آورند. من عاشق نخستین جملات رمان‌ها هستم‌. ساده‌ترین و عیان‌ترین جملات.«امروز مادرم مرد»، عاشق ضرباهنگم، موسیقی واژه‌ها، ترکیب کلمات آنچنان که نواخت روزمره را درهم شکنند« درویش بیک نوحه سر داده بود، نوحه‌ای کهن، سنگین و دور»، عاشق سرگردانی‌ام، عاشق درهم آمیزی خیال و وهم، تشبیه و استعاره نه آنگونه که عادت ذهن شده است. عاشق کلمات جادوشده‌ام، کلماتی که با شعر درهم آمیخته شده و خیال را به دور می‌برد. «ماهان می‌رود و شهر خالی می‌شود‌.»عاشق تهی‌شدن از بارعاطفی، بی‌رحمی در اوج ستایش، نبرد و زخم و مرگ قهرمان، عاشق آنم که پای تاریخ به تخیل باز شود و در قند هندوانه، رؤیای بابل ببینم. من عاشق بورخسم، عاشق پاز و مارکز و یاشار کمال.عاشق انسان‌های نخستین وقتی پارو‌زنان از معبر تاریخ می‌گذرند تا در خیابان‌های بوینس‌آیرس چاقوکشی کنند.  عاشق سرهنگ بوئندیا در روز اعدام وقتی گذشته‌های دور را به یاد می‌آورد، عاشق مادام بوواری وقتی آرسنیک را نوش جان می‌کند. من عاشق در ستایش مرگم، عاشق همه نام‌ها وقتی بر قبری گمنام حک می‌شوند. عاشق ساراماگو وقتی جهان کور می‌شود، عاشق یوسا وقتی دل به دختری از پرو می‌بازد. عاشق داستایوفسکی وقتی زندگی‌اش را در قمار می‌بازد و از شرم به جهان کلمات پناه می‌برد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان حذف معافیت مالیاتی باشگاه‌های ورزشی

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، اخذ مالیات بر ارزش افزوده از فعالان ورزشی در حالی رقم خورده است که طبق اصل ۳ قانون اساسی آموزش و پرورش و تربیت بدنی باید به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • من عاشق تیمم هستم و به بایرن نمی‌روم
  • ستاره‌ای که عاشق بارسلوناست به بایرن می‌رود!
  • فیلم | ادعای جنجالی؛ خواننده تنهاترین عاشق این جوان گمنام بود نه فریدون فروغی!
  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم
  • داستان نامگذاری خلیج فارس + فیلم
  • پادشاهی در تهران که دستورات عجیب صادر می کرد | گفت و گو با پادشاه عجیب را از دست ندهید
  • پادشاهی که دستورات عجیب صادر می کرد | گفت و گو با پادشاه عجیب را از دست ندهید
  • عاشق دوآتشه استقلال؛ التماس می‌‎کردم دستانم را قطع نکنند!
  • داستان حذف معافیت مالیاتی باشگاه‌های ورزشی