Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@18:00:25 GMT

6 توصيه قبل از سزارين

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۹۶۶۵

6 توصيه قبل از سزارين

خبرگزاري آريا -

اگر براي اولين بار است که باردار شده ايد و از نظر پزشکي، مشکلي براي انجام زايمان طبيعي نداريد، به شما توصيه مي کنيم حتما زايمان طبيعي داشته باشيد. اما اگر ممنوعيت پزشکي داريد و يا زايمان قبلي خود را به صورت سزارين انجام داده ايد، مي توانيد با رعايت موارد زير، به تسهيل عمل سزارين خود کمک زيادي کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


1- شرکت در کلاس هاي آمادگي انجام عمل سزارين
بسياري از بيمارستان ها قبل از انجام زايمان، کلاس هايي را براي آموزش نکات مهم و ضروري براي قبل و حين و بعد از زايمان، در اختيار مادران قرار مي دهند.شما مادران عزيز مي توانيد با شرکت در اين کلاس ها، علاوه بر افزايش آگاهي هاي خود، به تسهيل انجام سزارين کمک کنيد.
2- رعايت تمام دستورالعمل هاي پزشک متخصص زنان
تمام توصيه هاي پزشک متخصص زنان از قبيل رعايت رژيم غذايي قبل از انجام عمل سزارين را بايد رعايت کنيد.
از آنجا که در طي عمل سزارين، فرد تحت بيهوشي قرار مي گيرد، لذا حداقل 12 ساعت قبل از انجام عمل سزارين هيچ گونه ماده غذايي نبايد مصرف شود و اگر رعايت نشود، سلامتي مادر و نوزاد در طي عمل سزارين به خطر مي افتد.
قبل از رفتن به بيمارستان و انجام عمل سزارين، حتما به حمام برويد. حمام کردن بلافاصله قبل از عمل سزارين، علاوه بر رعايت نظافت، سبب مي شود تا روحيه شاداب تري براي زايمان پيدا کنيد
3- مصرف مواد غذايي مناسب و مغذي حدود 24 ساعت قبل از انجام عمل سزارين
شما مي توانيد حدود 24 تا 48 ساعت قبل از انجام عمل سزارين، وعده غذايي مناسب و مغذي ميل کنيد و از آن لذت ببريد .
4- دوش گرفتن قبل از انجام عمل سزارين
قبل از رفتن به بيمارستان و انجام عمل سزارين، حتما به حمام برويد. حمام کردن بلافاصله قبل از عمل سزارين، علاوه بر رعايت نظافت، سبب مي شود تا روحيه شاداب تري براي زايمان پيدا کنيد.
5- درخواست از پزشک براي انجام بي حسي موضعي
بسياري از پزشکان عمل جراحي سزارين را با بيهوشي عمومي انجام مي دهند. در اين صورت مادر پس از به دنيا آمدن نوزاد خود، نمي تواند صداي او را بشنود و در بيهوشي به سر مي برد.
اگر شما مايل باشيد و از نظر پزشکي هم مانعي براي اين کار وجود نداشته باشد، مي توانيد از پزشک خود درخواست کنيد تا شما را با بيحسي موضعي عمل کند تا بتوانيد اولين صداي نوزاد خود را بشنويد.
اين لحظه براي مادران، لحظه بسيار خاطره انگيز و با شکوهي است و مادران نمي خواهند از اين لذت محروم شوند.
6- درخواست از پزشک براي شير دادن به نوزاد بلافاصله پس از سزارين
اگر شما آمادگي جسمي داشته باشيد، مي توانيد بلافاصله پس از انجام عمل سزارين درخواست کنيد تا نوزادتان را به آغوش شما بسپارند تا شما به او شير دهيد.
البته لازم به ذکر است که بايد فردي کنار شما باشد، زيرا ممکن است بر اثر داروي بيهوشي، توانايي کنترل نوزادتان را نداشته باشيد.
تذکر
اگر فرزندان ديگري داريد، مي توانيد براي کاهش نگراني از وضعيت آنها، قبل از عمل سزارين آنها را به افراد قابل اطميناني بسپاريد.
اگرچه بسياري از زنان ايراني تمايل دارند که عمل سزارين انجام دهند، اما به شما توصيه مي کنيم که حتي اگر چند لحظه قبل از زايمان، پزشک به شما توصيه کرد زايمان طبيعي داشته باشيد، زايمان طبيعي را انتخاب کنيد. زايمان طبيعي مزيت هاي زيادي براي مادر و نوزاد دارد.
منبع:tebyan.net


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۹۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، امیر بهرامی هدف از این رویداد ترغیب دانش‌آموزان وشهروندان به رعایت فرهنگ ترافیک، استفاده از حمل و نقل عمومی، رعایت ایمنی در سفر‌های درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهاد‌های مردمی و نیز توجه ویژه به عابرین پیاده، موتورسواران برشمرد.

او تصریح کرد: راهبرد افزایش ایمنی در حمل و نقل و کاهش تصادفات نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی و البته همراهی شهروندان است و در همین راستا اهتمام تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله، آموزش و پرورش، پلیس راهور، سازمان تبلیغات، صداوسیما، مسؤولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها و حتی رسانه‌ها را می‌طلبد.

سرپرست سازمان مدیریت ومهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری همدان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان یکی از افراد اصلی هدف در آموزش‌های ایمنی ترافیکی هستند، گفت: این طرح تا اواخر خرداد ماه امسال نیز در پارک ترافیک شهرداری ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • ۵۴۳ میلیون دلار، ارزش خدمات باغ ملی گیاه شناسی
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • دبیر: زخم زبان زدن درست نیست/ قول داده بودند اخلاق را رعایت کنند