Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد با توجه به مسائل پیش آمده پیرامون قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی، صادرات سلاح به عربستان غیرممکن خواهد شد.

برلین همچنین از دیگر قدرت های اروپایی خواست صادرات سلاح به عربستان سعودی را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت آلمان در فرآیند بازبینی صادرات سلاح به عربستان سعودی است که قراردادهای فروش چندین قایق گشت‌زنی تندرو ساخت شرکت صنایع دفاعی لورسن (Luerssen) و رادارهای ضد توپخانه کبری (COBRA) ساخت کنسرسیوم مشترکی از صنایع دفاعی و فضایی ایرباس، تیلز (Thales) و لاکهید مارتین را در بر می‌گیرد.

با این حال در شرایطی که صادرات تسلیحات آلمان به عربستان سعودی تنها دو درصد کل واردات تسلیحات پادشاهی سعودی را شکل می دهد، نگرانی اصلی متحدان آلمان آنجاست که مواضع تند برلین در قبال قتل خاشقجی سبب تضعیف یا توقف قراردادها و درخواست های به مراتب سنگین تری شود که تامین آنها به قطعاتی بستگی دارد که به وسیله شرکت های آلمانی تولید می شود.

منابع آگاه در صنایع تسلیحاتی گفتند سفارش 12 میلیارد و نهصد و نود میلیون دلاری عربستان سعودی برای خرید چهل و هشت فروند جنگنده یوروفایتر که تولید کنسرسیوم مشترکی از شرکت های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی است، با توجه به اینکه نیمی از قطعات مورد استفاده در این جنگنده نسل چهار و نیم (4.5) تولید آلمان است، احتمالا با خطراتی روبرو خواهد شد. این معامله تسلیحاتی که تفاهمنامه مربوط به آن در ماه مارس منعقد شد پس از چهار سال مذاکرات به دست آمد و هنوز نهایی نشده است.

پیتر آلتمایز، وزیر امور اقتصادی آلمان روز چهارشنبه از شرکای اروپایی برلین خواست از این کشور پیروی و تا زمانی که ابهامات مربوط به مرگ خاشقجی مشخص نشود صادرات تسلیحات را به عربستان سعودی متوقف کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلمان عربستان ترکیه قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • اعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شد
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد