Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محمد آیتی: ۱۰ روزی از ربودن مرزبانان ایرانی در منطقه لولکدان میرجاوه می‌گذرد و هنوز خبری از آزادی آنها نیست. آنگونه که فرماندهان سپاه گفته‌اند یک عامل نفوذی غذای مرزبانان را مسموم کرده و با بیهوشی، آنها را ربوده‌اند. در این اخبار ضد و نقیضی نیز به گوش رسید؛ از احتمال فرار برخی از مرزبانان در راه و شروع همکاری ایران با پاکستان و همکاری با مولوی عبدالحمید برای آزادی مرزبانان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده میرجاوه نیز از رایزنی با سران طوایف برای آزادی مرزبانان خبر داد؛ اخباری که البته هیچکدام هنوز تایید رسمی نشده‌اند. سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره آخرین وضعیت پیگیری مرزبانان ربوده شده در میرجاوه با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است.

نقوی‌حسینی به رویداد۲۴ گفته است: روزانه موضوع ربودن نیروهای مرزبانی در کمیسیون امنیت ملی و دیگر نهادها پیگیری می‌شود. اعضای کمیسیون مرتب گزارش‌ها را می‌خوانند و تماس‌های متعددی با نهاد‌های امنیتی داشته‌ایم.

او می‌گوید: این روز‌ها همه و مخصوصاً نیرو‌های انتظامی، امنیتی، وزارت کشور و امور خارجه مرتب در حال رصد موضوع هستند تا بتوانند این مشکل را حل کنند. اکنون، هم در حوزه دیپلماسی و هم در حوزه امنیتی فعالیت‌ها مدوام ادامه دارد تا ان‌شاءالله مکانی که مرزبانان ما در گروگان هستند پیدا شود. اگر مکان مشخص شود آنگاه می‌توان راحت‌تر برای آزادی این عزیزان اقداماتی را صورت داد. من شخصاً مطمئن هستم که این تلاش‌ها نتیجه خواهد و مرزبانان ما آزاد خواهند شد.

نقوی حسینی درباره به اینکه برخی معتقدند جمهوری اسلامی با تروریست‌های شرق کشور به تندی برخورد نمی‌کند، گفته است: به‌هیچ عنوان این ادعا را قبول ندارم زیرا ایران روی مرزبانی شرق کشور سرمایه‌گذاری خوبی کرده و حفظ و حراست آنجا را بسیار تقویت کرده است. منتها ما در شرق کشور با یک دولت مسلط بر سرزمین خودش روبرو نیستیم. این هسته‌های گروهک‌های تروریستی در خاک پاکستان و افغانستان برنامه‌ریزی، فعالیت و آشیانه دارند و خیلی راحت رفت و آمد می‌کنند. از این‌رو می‌بینیم که گاهی یک شبیخون می‌زنند و دوباره فرار می‌کنند و به کشور‌های دیگر می‌روند. حال باید پرسید جمهوری اسلامی ایران در خاک آن کشور‌ها چه باید بکند؟ مسئولیت امنیت آن طرف مرز با کشور‌های پاکستان و افغانستان نیست!

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: عده‌ای می‌گویند در بروز این حادثه سهل‌انگاری شده، اما مخالفم که گفته شود سهل‌انگاری بوده بلکه در این دست اتفاقات، نفوذ وجود داشته و در این ماجرای اخیر هم مرزبانان ما را مسموم کردند. ما هنوز در رابطه با ابعاد مختلف این ماجرا به جمع‌بندی نرسیدیم، اما به زودی گزارش آن را تکمیل و ارائه می‌دهیم. اکنون دولت پاکستان در حال همکاری با ما است و امیدوارم این همکاری تا حصول نتیجه نهایی ادامه داشته باشد.

نقوی‌حسینی در جواب به این سوال که آیا قرار است برای حل این موضوع به مانند ماجرای مشابه گروگان‌گیری چند سال گذشته از ظرفیت مولوی عبدالحمید استفاده شود یا خیر، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای آزادی گروگان‌ها از هر امکانی که بتواند استفاده خواهد کرد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 میرجاوه گروگان پاکستان تروریست مولوی عبدالحمید کمیسیون امنیت ملی نقوی حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۲۴۲ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۲۰ تشکل شامل ۱۹۰ تشکل کارگری و ۳۰ تشکل کارفرمایی فعال و ۲۲ تشکل دیگر غیرفعال است.

وی تاکید کرد: تمامی کارفرمایان موظفند از اول فروردین‌ماه امسال ماهانه پنج میلیون ریال به‌عنوان حق تاهل کارگران در راستای قانون جوانی جمعیت محاسبه و پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید

تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان

مولوی اضافه کرد: پارسال هفت هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری با هدف رعایت ایمنی در محیط کار و پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای کارگران استان انجام شد.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۴۵ دوره آموزشی برای دو هزار و ۳۵۲ کارگر و کارفرما در چهارمحال و بختیاری برابر افزون‌بر ۲۰ هزار نفرساعت برگزار و همچنین دو هزار و ۴۸۰ فقره مشکل بین کارگران و کارفرمایان این استان در هیئت‌های حل‌اختلاف رفع شد.

مولوی گفت: در حال حاضر ۱۰۵ هزار کارگر در این استان بیمه هستند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون ۳۴ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری در سه هزار و ۲۷۶ تعاونی این استان عضویت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سرقت خودرو از تهران کشف در میرجاوه
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • حمله کارشناس صهیونیستی به دولت قطر/ قطر دشمن اسرائیل است
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است