Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:29:56 GMT

شعر از عاشورا شور گرفت

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۳۳۰۱۴

شعر از عاشورا شور گرفت

سنندج - ایرنا - مدیر عامل بنیاد بین المللی شعر و ادبیات داستانی کشور با بیان اینکه شهر از عاشورا شور گرفت، گفت: خدمات متقابل شعر و فرهنگ عاشورایی نیازمند تحقیق و بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی قزلی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و اولین همایش عکس و آیین‌های عاشورایی در قروه اظهار داشت: آنچه که برانگیختگی شعر متاثر از فرهنگ عاشورایی را موجب شد، مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: وجود مردم انرژی و شور عجیبی را در این فرهنگ ایجاد و به آن تعمیق بخشید و اگر دین تنها در برهه ای رشته‌های هنری نظیر معماری و کتابت توانست اثری جدی داشته باشد، بقیه هنرها رشد خود را مدیون واقعه عاشورا هستند.
مدیر عامل بنیاد بین المللی شعر و ادبیات داستانی کشور تاکید کرد: زمانی که هنرهای دیگر نتوانستند بار سنگین انتقال فرهنگ حادثه عاشورا را بر دوش بکشند، شعر ورود پیدا کرد و به تنهایی این بار را به دوش کشید.
وی با تاکید بر اینکه شعر از عاشورا انرژی گرفت و به آن انرژی داد، یادآور شد: خدمات متقابل شعر و فرهنگ عاشورایی نیازمند تحقیق بیشتری است.
قزلی با بیان اینکه اگر فرهنگ عاشورا به مقوله شعر ورود پیدا نمی‌کرد، شعر این همه اعتلا و غنای ویژه نداشت، افزود: شعر از عاشورا شوری گرفت که مردم با شنیدن آن تخت تاثیر قرار گرفته و در همه دوران اشک می ریزند.
یازدهمین کنگره سراسری شعر و‌ نخستین همایش آیین های عاشورایی قروه از شامگاه سه شنبه با اجرای تعزیه گروه علمدار استان مرکزی در مهدیه سنندج آغاز و روز پنجشنبه با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف به کار خود پایان داد.
این کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین همایش آیین های عاشورایی قروه، پذیرای 558 اثر بود که شامل 312 اثر در بخش شعر، 246 قطعه عکس، دو اثر تعزیه و یک اثر پرده‌خوانی بود.
7345/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كنگره شعر عاشورا ادبيات داستاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۳۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این راستا هماهنگی‌های لازم با آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی به انجام رسیده است تا تمام طرح‌ها در موعد مقرر و با تزریق اعتبارات مصوب تکمیل و آماده بهره برداری شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبرسانی برای روستاهای استان نیازمند تأمین و جاگذاری تعداد ۱۹ مخزن بزرگ آب و همچنین ۶ هزار ۲۰۰ متر لوله گذاری برای خط انتقال است.

وی افزود: مأموریت آبرسانی به مناطق محروم و روستایی و نیز مدرسه سازی در روستاهای هدف قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا، با جِدیت و بدون وقفه در حال پیگیری و اجرا است و مصمم هستیم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی علاوه بر ۶۱ پروژه آب روستایی، ساخت تعداد ۱۲ مدرسه روستایی را نیز امسال به اتمام برسانیم.

کد خبر 6085501

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • همایش پویش حامیان آب در گلپایگان
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • قروه بیشترین میزان بارندگی را در کردستان ثبت کرد
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • آیین تکریم و معارفه معاونت امور بین‌الملل بنیاد سعدی
  • ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی