Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اجرای سخنرانی‌های سه زبانه و حضور روحانیونی مسلط به سه زبان، در موکب‌های الاتحاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، نشست رسانه ای مشترک حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی؛ دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در خصوص تشریح برنامه های قرارگاه مردمی اربعین کانون های مساجد، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ٢ آبان) با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در اهواز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در این نشست با اشاره به عظمت پیاده روی اربعین، ابعاد مختلف مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آن را مورد اشاره قرار داد و گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند «حرکت عظیم اربعین، حرکت عشق و ایمان است».عشق برگرفته از ارادت قلبی شیعیان به اهل بیت(علیهم السلام) و ایمان هم برگرفته از باورهای عمیق و وثیق آنان به خداوند و ائمه اطهار(علیهم السلام) است.

 

وی با اشاره به اینکه از دیرباز روابط بسیار عمیقی میان ملت های ایران و عراق برقرار بوده است، اظهار کرد:  در آستانه راهپیمایی بزرگ اربعین، برخی افکار عمومی دو کشور را آماج حملات گسترده رسانه‌ای قرار دادند تا با ایجاد تفرقه میان ملت های ایران و عراق، این حرکت عظیم مردمی را تحت الشعاع قرار دهند.

 

دکتر ارزانی، ابراز کرد: پیاده روی اربعین یک راهپیمایی والا و ارزشی، برای ثارالله است که تمام شیعیان از ملت های مختلف و اقصا نقاط جهان را گرد هم آورده است و این یک ارزش بسیار والا و متعالی است که در این حرکت عظیم نمود پیدا می کند.

 

وی  با اشاره به برپایی موکب هایی با عنوان «الاتحاد» از سوی ستاد مردمی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد در مسیر راهپیمایی اربعین، بیان کرد: این موکب ها با مشارکت جوانان ایرانی و عراقی در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین دایر شده است. مدل پذیرایی هم به این شکل خواهد بود که ایرانی ها به سبک عراقی و عراقی ها به سبک ایرانی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) پذیرایی خواهند کرد.

 

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد از اجرای سخنرانی های سه زبانه و حضور روحانیونی مسلط به سه زبان نیز در این موکب ها خبر داد و گفت: عرضه فعالیت های فرهنگی هنری با بهره بردن از ظرفیت قرآن و عترت به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی در قالب شعر، سرود، تئاتر، نقالی و پرده خوانی و برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان در موکب های الاتحاد تدارک دیده شده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد: برنامه های ستاد مردمی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از سال آینده با انسجام بیشتری پیگیری و اجرایی شود.

 

سعید اوحدی؛ رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نیز در این نشست با اشاره به سرفصل های برنامه ای پیش بینی شده در قرارگاه مردمی اربعین، گفت: امسال برای نخستین بار در مسیر پیاده روی اربعین در داخل کشور و نجف تا کربلا، ١٥ برنامه فرهنگی برای زائران اجرا می شود.

 

وی از استقرار سینمای سیار در سه مرزبانی مهران، شلمچه و چذابه با فراهم بودن اکران فیلم برای زائران در فضای باز همراه با اجرای پرده خوانی و نقالی و... در این محل ها خبر داد و گفت: در مسیر نجف تا کربلا، هشت سوگواره شعر آیینی را با حضور شعرای ایرانی و عراقی در هشت موکب برگزار خواهیم کرد.

 

به گفته رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برپایی نمایشگاه عکس شهدای مدافع حرم ایرانی و عراقی و یادواره شهدای مقاومت «حاج رضوان»، «عماد مغنیه» و «فتحی شقاقی» در روز اربعین در سالن اجتماعات عتبات عالیات در عراق از دیگر برنامه های شاخص پیش بینی شده دراین قرارگاه مردمی است.

 

اوحدی، همچنین برپایی راهپیمایی نمادین جاماندگان اربعین، از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را با برپایی ١٠٠ موکب در ٥ مسیر تعیین شده در تهران به سمت حرم مطهر را یادآور شد و گفت: به همین مناسبت «پنجمین جشنواره بین المللی اربعین» که سال گذشته چهارمین دوره آن با ارسال ٦ هزار اثر و حضور هنرمندان کشورهای بوسنی هرزگوین، افغانستان و عراق برگزار شد؛ با همکاری ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری در رشته های عکس، فیلم ، شعر و هنرهای تجسمی برگزار می شود.

 

در پایان این نشست، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، پیامی در خصوص اربعین به زبان انگلیسی خطاب به هیئت های شیعه بیان کردند.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین موکب اربعین مرز مهران اردبیل شیراز کربلا حجت الاسلام ارزانی موکب های الاتحاد حجت الاسلام ارزانی اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۳۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد از مشارکت کانون‌های مساجد در دومین نمایشگاه رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، زهراسادات موسوی پناه، سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، از مشارکت کانون‌های مساجد در رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت یاد کرد و تصریح کرد: این طرح از سوی ستاد ملی جمعیت برگزار می‌شود.

موسوی پناه با اشاره به بخش‌های دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت اظهار داشت: این رویداد در سال جاری در قالب هفت بخش شامل خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه هدف از این رویداد، فرهنگ‌سازی در زمینه افزایش جمعیت است، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش سازمان‌های مردم نهاد در این طرح مشارکت دارند.

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد درباره محورهای مشخص شده گفت: اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد در ذیل رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت، یک رویداد ویژه برای کانون‌های مساجد برگزار می‌کند که محورهای آن شامل فعالیت، تجربه و ایده است.

تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد

موسوی پناه توضیح داد: کانون‌های مساجد در زمینه جوانی جمعیت یا در حال فعالیت هستند که فعالیت‌های خود را ثبت می‌کنند، یا در این موضوع تجربه‌ای ارزشمند و ناب دارند که می‌توانند تجربیات خود را ثبت نمایند. یا در این رابطه ایده‌ها و پیشنهادات قابل قبول با قابلیت اجرایی شدن، دارند که ایده‌های خود را ثبت خواهند کرد.

او از مهلت ارسال آثار تا هفتم اردیبهشت خبر داد و گفت: هر یک از کانون‌های مساجد می‌توانند طبق حوزه فعالیت خود در سه بخش فعالیت، تجربه و یا ایده در این رویداد شرکت کنند. همچنین سامانه بچه‌های مسجد به این منظور معرفی شده است.

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در خصوص موضوعات متنوع در این رویداد اظهار داشت: ارتقای جایگاه مادری، موضوع تبیین قانون خانواده و جوانی جمعیت، تبیین آسیب‌های تک فرزندی، فرهنگ‌سازی و ترغیب به فرزندآوری، حمایت از حیات جنین و جلوگیری از سقط موضوعاتی هستند که کانون‌ها می‌توانند متناسب با آن فعالیت، تجربه یا ایده‌های خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان