Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@22:16:14 GMT

832 تن گلابی در میاندوآب برداشت شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۳۳۴۰۹

832 تن گلابی در میاندوآب برداشت شد

به گزارش ایرنا، علی دیانتی روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی «کشت و معرفی ارقام جدید گلابی پاکوتاه با پایه های رویشی» افزود: متوسط عملکرد این محصول در باغ های گلابی این شهرستان 16 تن در هر هکتار است و ارقام مختلف گلابی علاوه بر ارقام بومی شامل بیروتی، درگزی، دوشیز و اسپادونا کشت شده است.
وی با اشاره به اینکه حفاظت از منابع تولید و پایداری تولیدات بخش کشاورزی از اهمیت بسیاری برخوردار است، اضافه کرد: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی، تغییر نوع کشت متناسب با اقلیم منطقه جهت پایداری تولید ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: با توجه به سیاست افزایش جمعیت و افزایش نیاز غذایی به دنبال آن، لزوم تامین امنیت غذایی و افزایش تولیدات کشاورزی امری اجتناب ناپذیر است که باید بیشتر از همیشه مورد توجه فعالان بخش کشاورزی قرار گیرد.
دیانتی اضافه کرد: هنر کشاورزی باید با علم جدید باهم تلفیق شود تا با تولید اصولی، مدیریت باغ ها و آموزش کارگران ماهر به ویژه در برداشت، ضایعات محصولات باغی به حداقل برسد.
مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب با تاکید بر لزوم جلوگیری از کوچک شدن اراضی و باغ ها، بیان کرد: با کوچک شدن اراضی کشاورزی و باغی امکان اجرای پروژه ها و طرح های کشاورزی به صورت مکانیزه از بین می رود که این موضوع سبب کاهش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی و افزایش هزینه تولید در واحد سطح می شود.
به گزارش ایرنا، میاندوآب دارای 82 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل 52 هزار هکتار اراضی آبی و 30 هزار هکتار اراضی دیم است و بیش از 50 نوع محصول زراعی و باغی از این اراضی تولید می شود.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
9871/3020/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی آذربایجان غربی افزایش جمعیت بخش کشاورزی تامین امنیت کشاورزی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده‌ است، گفت: تاکنون بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان تاکنون به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده اند.
برزگر افزود: افزایش بهره وری و راندمان مصرف آب، افزایش اشتغال و درآمد کشاورزان و مهاجرت معکوس از مزایای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان است.
به گفته وی، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اساسی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳ است.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد
  • طرح‌های کشاورزی در انتظار ابلاغ اعتبار/ تولیدات باغی افزایش یافت
  • ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین