Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@20:44:13 GMT

تخلفات ساز و ساز باید در حوزه اجرا اعلام شود

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۳۴۰۲۱

تخلفات ساز و ساز باید در حوزه اجرا اعلام شود

مریم عرب احمدی روز پنجشنبه در گردهمایی ضابطان قضایی شهرداری مشهد افزود: اعلام تخلف در پایان ساخت و ساز و هنگام دریافت پایانکار، ما را در رفع تخلفات محدود می کند.
وی ادامه داد: بحث ساخت و ساز و صدور پایانکار فرایند پیچیده ای است که همه مراحل آن به شهرداری مربوط نیست و نظارت بر آنها سخت و پیچیده است. حفظ و نگهداری فضای سبز و درختان هنگام ساخت و ساز از دغدغه های حوزه شهرسازی است اما در کنترل و نظارت برای مردم نباید مشکل ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل امور شهرسازی شهرداری بر عدم آسیب به درختان و فضای سبز در مراحل مختلف ساخت و ساز نیز تاکید و بیان کرد: گاهی احداث کنسول در ساختمانها به درختان موجود آسیب می رساند. به دلیل اهمیت فضای سبز با وجود اینکه طبق طرح تفصیلی مالک می تواند مجوز احداث کنسول بگیرد ولی اگر امکان آسیب رسانی به درخت باشد این موضوع در صدور مجوز لحاظ می شود.
وی گفت: از اینرو پیش از اعلام ضابطه ساخت کنسول، کارشناسان فضای سبز از محل مورد نظر بازدید و وضعیت درختان را مشخص می کنند سپس بر مبنای بازدید و گزارش فضای سبز، اداره شهرسازی ضابطه به مالک می دهد.
مدیرکل امور شهرسازی شهرداری مشهد افزود: طبق مصوبه شورای شهر مشهد قطعات بالای 500 مترمربع باید 15 درصد فضای سبز در ساخت و ساز داشته باشند ولی تهیه و کنترل نقشه به عهده سازمان نظام مهندسی است.
عرب احمدی گفت: باید جلساتی بین سازمان پارکها و سازمان نظام مهندسی برگزار شود تا مهندسان طراح را مجاب به لحاظ این سهم در طراحی نقشه ساخت و ساز کنند.
وی افزود: باید بین مهندسان ناظر، مهندسان طراح، ضابطان قضایی حوزه شهرسازی و شهرداری ارتباط و تعامل خوبی برقرار شود تا با همسویی از بروز بسیاری از تخلفات در ساخت و سازها جلوگیری شود.
کل مساحت سبز شهر مشهد که تملک شهرداری قرار دارد چهار هزار و 851 هکتار و سرانه فضای سبز هر شهروند مشهدی 15.96 مترمربع است.
7505/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی ساخت و ساز شورای شهر شهرداری فضای سبز کنترل و نظارت راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۴۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومان در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید خلیل منبتی در نشست مشترکی که با حضور شهرداران مناطق مشهد و مدیران بنیاد مسکن خراسان رضوی به مناسبت سالروز افتتاح حساب 100 امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: نیروهای شهرداری مخلص و کاردان و کاربلد هستند، در بنیاد مسکن خراسان رضوی نیز شاهد فعالیت خوب همکاران هستیم و در هر گوشه‌ای از کشور و در هر شرایطی اعم از سرما و گرما همه پای کار نظام و خدمت رسانی به مردم هستند، در واقع هر کاری که بر زمین مانده، بنیاد مسکن بر دوش کشیده است.

وی به ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ‎مسکن از جمله نهضت ملی، مسکن محرومین و مسکن طلاب، پرداخت و افزود: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از 1500 واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‎ درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی در حال ساخت است.

منبتی عنوان کرد: عملیات عمرانی 3500 واحد دیگر نیز در سراسر خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در بحث مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستان‌های زیر 50 هزار نفر، روستاها، بخشداری‌ها و... در دست اجرا دارد.

وی یکی از ویژگی‌های بنیاد مسکن را درآمد هزینه ذکر کرد و افزود: بنیاد مسکن نیز همانند شهرداری هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند و این یک امتیاز محسوب می‌شود.

منبتی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم دست در دست هم و با مشارکت و همکاری سایر نهادها گره از کار مردم بگشاییم و بیشتر در خدمت مردم باشیم.

به گزارش تسنیم، در ادامه این نشست، شهرداران مناطق 12 گانه مشهد، به نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند؛ هماهنگی و همکاری در توسعه شهر، آمادگی برای انجام پروژه‌های مشترک بین شهرداری و بنیاد مسکن همچون ساخت وساز، افزایش همکاری بین شهرداری و بنیاد مسکن، بررسی معضلات حاشیه شهر مشهد و تلاش برای حل آن، ظرفیت مناسب منطقه ثامن برای همکاری و آمادگی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی در این منطقه و... بخشی از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • ساخت گرمخانه شهرداری ارومیه در حال اجرا است 
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان