Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه راه اندازی مرکز ترومای بیمارستان امام رضا علیه السلام پیگیری شود، گفت: خراسان جنوبی جزء محدود استان هایی است که ۲ اورژانس هوایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، کاظم قائمی امروز (3 آبان) در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: هدف دانشگاه علوم پزشکی بیرجند رسیدن به مقام برترین دانشگاه شرق کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی با بیان اینکه طی چهار سال متوالی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند رتبه 2 کشوری قبولی دستیاری در سطح کشور را کسب کرده است، گفت: طی سفر وزیر بهداشت و درمان به استان مجوز تاسیس دانشکده داروسازی و پذیرش دانشجو در این رشته از مهر 98 را اخذ کرده ایم.



رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه بیان کرد: طی سفر وزیر بهداشت به استان مجوز ایجاد رشته های جدید از جمله دستیاری جراحی مغز و اعصاب را دریافت کردیم.



قائمی با اشاره به اینکه مجتمع آموزش عالی سلامت نهبندان تاسیس شده است، افزود: طی چهار سال گذشته شاهد افزایش تعداد خانه های بهداشت در استان بودیم و در این راستا میزان مرگ و میر کودکان و مادران باردار در استان کاهش یافته است.



وی با توجه به اینکه تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند طی چهار سال گذشته 61 درصد رشد داشته است، گفت: 6 هزار و 748 خدمت دندانپزشکی در مناطق محروم استان انجام شده و هشت مرکز درمانی طی چهار سال متوالی توانستیم در استان به بهره برداری برسانیم و تعداد بیمارستان های استان از هفت مرکز به 14 مرکز ارتقا یافته است.



رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با توجه به اینکه 2 اورژانس هوایی در استان راه اندازی شده است، ادامه داد: در این راستا شاهد کاهش مرگ و میر تصادفی ها و مادران باردار بودیم و جزء محدود استان هایی هستیم که دارای دو مرکز اورژانس هوایی هستند.



قائمی با بیان اینکه 10 خدمت جدید درمانی به مردم استان طی 4 سال گذشته ارائه داده ایم، افزود: این خدمات شامل راه اندازی رادیوتراپی، آنژیوگرافی، واحد استروک، فیبرواسکن، جراحی میکروسرجری، مرکز درمان ناباروری است و برای مرکز درمان ناباروری حدود سه و نیم میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم.



وی اظهار داشت: طی سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان در شهریور ماه 10 مصوبه داشته ایم که اگر دکتر دهقانی این مصوبات مهم را به اتمام برسانند مطمئنا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند چندین سال به جلو حرکت خواهد کرد.



رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: اخذ موافقت وزارت بهداشت مبنی بر راه اندازی مرکز تروما در بیمارستان امام رضا علیه السلام بیرجند یکی از موضوعات مهم است که امیدواریم مد نظر قرار بگیرد.

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین موکب اربعین مرز مهران اردبیل شیراز پیاده روی اربعین حسینی موکب کانون های مساجد رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند آئین تودیع و معارفه تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۴۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۷۱ پروژه به مساحت ۴۰ هزار مترمربع با اعتبار ۳۱۸ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، بهرام دلفان، امروز_ چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان اظهار کرد: برنامه‌های هفته سلامت از اول اردیبهشت به مدت یک هفته در استان هم‌زمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی گفت: سلامت خانواده و زمین، سلامت خانواده و فرهنگ سلامت یا سواد سلامت، سلامت خانواده و جوانی جمعیت، سلامت خانواده و غذای سالم و ورزش همگانی از جمله شعارهای این هفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به پیر شدن جامعه، بیان داشت: جامعه نیازمند پویایی است و این مهم موجب رشد و توسعه جامعه می‌شود، از این‌رو در حوزه سلامت باید به جوانی جمعیت بیشتر پرداخته شود.

دلفان، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را از جمله اهداف برنامه‌های هفته سلامت عنوان و تصریح کرد: جلب مشارکت مردم برای داشتن جامعه سالم، جلب حمایت سیاست‌گذاران برای ترویج فرهنگ سلامت، همکاری بین‌بخشی، جلب مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد از دیگر اهداف هفته سلامت در استان است.

وی اظهار کرد: ۷۰ درصد فوتی‌های استان ناشی از بیماری قلبی و عروقی، تصادفات و سرطان‌ها هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به احداث آشیانه بالگرد در جوار بیمارستان نیایش خرم‌آباد، خاطرنشان کرد: هم اکنون سه فروند هلیکوپتر در استان برای انجام عملیات پروازی مستقر هستند.

دلفان با بیان اینکه بزرگترین دستاوردها در حوزه بهداشت و درمان طی دولت سیزدهم اتفاق افتاده است، افزود: توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمانی استان نسبت به سال‌های قبل اصلاً قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تا کنون، ۷۱ پروژه به مساخت ۴۰ هزار مترمربع با اعتبار ۳۱۸ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ۵۰ پروژه عمرانی با متراژ ۱۶۷ هزار مترمربع در دست اقدام داریم، گفت: سه بیمارستان با ۱۱۰۰ تخت در حال ساخت هستند.

دلفان بیان داشت: بیمارستان نیایش اکنون ۶۰ درصد پیشرفت دارد که دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بر اساس پیش‌بینی‌ها سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد، بیمارستان گهر دورود ۲۹ درصد و بیمارستان کوهدشت ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

وی، کمبود پزشک عمومی و متخصص را از جمله چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان دانست و افزود: در برخی بیمارستان‌ها تجهیزات پزشکی لازم وجود ندارد که به‌دنبال پیگیری برای تکمیل آنها هستیم.

کد خبر 745532

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان