Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به جایگاه شعر آیینی گفت: زبان شعر، زبان گویایی است که می تواند ادبیات فاخر سبک زندگی عاشورا و مفاهیم آن را منتقل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج حسین خوش اقبال، امروز (3 آبان) در آیین اختتامیه یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین همایش آیین های عاشورایی در مجتمع فردوسی قروه با تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: تمام مردم کردستان به امام حسین (ع) و خاندان ایشان عشق می ورزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه اهل سنت و اهل تشیع جز عاشقان ابا عبدالله الحسین هستند، عنوان کرد: عاشورا بیشتر از اینکه یک تاریخ و روایت باشد، یک فلسفه و سبک زندگی است.

 

خوش اقبال ادامه داد: عاشورا دو راهی بین ذلت و عزت است و مسیر شیرین و لذت بخش دنیا و راه رستگاری همراه با سختی و مشقت را پیش رو دارد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، با بیان اینکه عاشورا در همه زمان ها و مکان ها ساری و جاری است، اذعان کرد: انسان ها در همه اعصار و راه رستگاری و ذلت مجبور به انتخاب می شوند و انسان های آزاده از این آزمون سربلند بیرون می آیند.

 

وی انتخاب سبک زندگی و راه امام حسین (ع) و اصحابش را افتخار ایرانیان دانست و افزود: همه ما وظیفه داریم این سبک زندگی را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به جایگاه شعر آیینی گفت: زبان شعر، زبان گویایی است که می تواند ادبیات فاخر سبک زندگی عاشورا و مفاهیم آن را منتقل کند.

 

خوش اقبال، برگزاری کنگره شعر عاشورایی را بسیار ارزشمند عنوان و خاطر نشان کرد: از مردم انقلابی، ولایتمدار، هنرمندان و نخبگان شهرستان قروه جز این انتظاری نیست.

 

یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین همایش آیین های عاشورایی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اول تا سوم آبان در شهرستان های سنندج، بیجار و قروه برگزار شد.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین موکب اربعین مرز مهران موکب حجت الاسلام ارزانی شیراز عکس نگاشت پیاده روی اربعین حسینی معاون سیاسی امنیتی قروه کنگره شعر عاشورایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، یک خانم باردار ۲۸ ساله با سابقه یک بار زایمان و یک سقط، در چهل و دومین هفته بارداری به یکی از مراکز بیمارستانی قم مراجعه می کند.

تلاش برای انجام زایمان طبیعی انجام و بی نتیجه می ماند و مادر جهت زایمان سزارین به اتاق عمل منتقل می شود. پس از خروج جنین، به ناگاه مادر دچار ایست قلبی شده که بلافاصله تلاش جهت احیا مادر شروع می شود.

این مادر با حالت اینتوبه به icu منتقل می‌شود و به علت وضعیت بحرانی وی، پس از هماهنگی با دفتر پرستاری بیمارستان شهید بهشتی، به بیمارستان منتقل می شود.

پس از انتقال به بیمارستان تیم پزشکی و پرستاری با مدیریت دکتر وفایی منش وارد عمل شده و جان مادر را نجات می دهند.

درحال حاضر با تلاش وهمت شبانه روزی  کادر درمان، بیمار هوشیار بوده و وضعیت وی پایدار است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (12 اردیبهشت)
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (11 اردیبهشت)
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی