Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@15:28:53 GMT

ترامپ: اف‌بی‌آی روی بسته‌های ارسالی تحقیق می‌کند

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۳۴۳۱۹

ترامپ: اف‌بی‌آی روی بسته‌های ارسالی تحقیق می‌کند

خبرگزاری ایسنا: دونالد ترامپ در واکنش به ارسال بسته‌های مشکوک به باراک اوباما و هیلاری کلینتون و دیگر افراد گفت: رهبران آمریکا باید علیه تهدیدات و "خشونت سیاسی" در کنار یکدیگر قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در اظهاراتی اعلام کرد: من فقط می‌خواهم بگویم که در چنین مواقعی ما باید متحد شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و کاملا آشکار، قوی و بدون هیچ اشتباه این پیام را بدهیم که تهدید‌ها و اقدامات خشونت سیاسی در آمریکا جایی ندارند.

وی ادامه داد: تمام تلاش دولت ما اکنون معطوف به تحقیقات درباره این مساله است، ما تمام تلاش و منابع را برای این مساله به کار گرفته‌ایم.

ترامپ افزود: ما بسیار عصبانی، ناراحت هستیم که شاهد چنین اتفاقاتی هستیم و این مساله را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، علاوه بر اوباما و کلینتون، جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا نیز بسته مشکوک دریافت کرده است.

در حال حاضر این بسته‌های مشکوک برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه اف‌بی‌آی در ویرجینیا ارسال شده‌اند.

به نقل از بی‌بی‌سی، پلیس اف‌بی‌آی و سرویس مخفی آمریکا در حال تجسس از بسته‌های انفجاری هستند که برای چند چهره دموکرات این کشور ارسال شده بود.

دفتر شبکه سی‌ان‌ان در نیویورک هم در پی مشاهده یکی از این بسته‌ها تخلیه شد.

این واقعه دو روز پس از آن روی می‌دهد که یک بمب در منزل جورج سورس، چهره شناخته شده سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های انسان‌دوستانه در حوالی نیویورک کشف شد.

این بسته‌های انفجاری را روز چهارشنبه (۲۴ اکتبر - دوم آبان) متخصصانی که مسؤول بررسی بسته‌های پستی مقام‌های سابق دولت آمریکا هستند کشف کردند.

کمیسر اونیل، رئیس پلیس نیویورک گفته با تمامی دفاتر مقام‌هایی که گمان می‌رود می‌توانند هدف بالقوه باشند تماس گرفته شده و از آن‌ها خواسته شده پروتکل بررسی بسته‌های پستی را تمام و کمال انجام دهند.

همزمان نیویورک کارآگاهان اف‌بی‌آی و گروه ضربت ضدتروریسم این شهر را هم مامور به تحقیقات در این باره کرده است.

بیل دبلاسیو، شهردار نیویورک گفته ارسال این محموله‌های انفجاری "با هدف ضربه به آزادی مطبوعات و رهبران کشور ماست. "

وی افزود: "از همه مقام‌های دولتی و منصوبان جناحی و حزبی آن‌ها می‌خواهم که خشونت و نفرت را تشویق نکنند و مشوق حمله به رسانه‌یی که موافق آن نیستند نشوند، حتی اگر با رسانه‌ای مخالفید باید به آن احترام بگذارید. "

بسته‌هایی که تا عصر چهارشنبه شناسایی شده به آدرس باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق و جان برنان، رئیس سابق آف‌بی‌آی ارسال شده است و علاوه بر این چهره‌های شناخته شده دفاتر اریک هولدر، دادستان کل سابق و مکسین واترز، نماینده دموکرات کنگره هم بسته‌های مشابهی دریافت کرده‌اند که تحت بررسی متخصصان قرار دارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترامپ بسته های مشکوک اوباما تهدید آمریکا اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط ترامپ برای کمک به اوکراین

رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، برای کمک به اوکراین شرط تعیین کرده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفت: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

به تازگی نیز، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه اوکراینسکایا پراودا گفته است که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

روز سه‌شنبه نیز «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ترامپ برای آتش نشانان نیویورک پیتزا برد
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • ارسالی‌های شما به «صفحه شما» در یازدهم اردیبهشت
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد