Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دبیر مجمع سلامت مشهد در نخستین همایش مجمع سلامت در مشهد گفت: دستاورد‌های مجمع سلامت در مشهد بسیار زیاد است، قبل از ابلاغ تعداد مراکز ٦٣ واحد بود که بعد از اجرای برنامه به ١٠٢ عدد ارتقاء یافت یعنی ٦٢درصد افزایش داشته است و تعداد پایگاه‌ها ١٦٨پایگاه بود که به ٢٨٠تا ارتقاء پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




امینی افزود: در بحث بیماری دیابت قبل از اجرا برنامه ١٢هزار و ١٠٢ بیمار شناسایی شدند که با اجرای برنامه ٤٦هزار ٨٦٩ نفرافزایش پیدا کرد، در دانشگاه نیز ٢٨هزار و ٨٣١ نفر بودند که بعد از اجرا به ٨١هزار ارتقا یافت، اما حد انتظار ما١٨٤ هزارو١٧٣نفر بود.

ریاست مرکز بهداشت گفت: حد انتظار ما و میزان شناسایی شده این حد فاصل ما را بر این واداشت تا با اجتماعی شدن سلامت و برگزاری مجمع سلامت دنبال راه‌های نوین در شناساسیی افراد و ارائه خدمات باشیم.

وی با اشاره به آمار بیماری فشار خون افزود: فشار خون قبل از اجرای برنامه ١٣هزار ٩٧٢نفر بود که بعد از اجرا٦٨هزار و٣٨٠نفر ارتفا یافت و حد انتظار ما ٤٥٤هزار و ٤٦٦ نفر بوده است.
امینی با بیان اینکه پروژه‌ها با تفاهم نامه سه جانبه بین وزیر بهداشت، استاندار و ریاست دانشگاه برای احداث واحد‌هایی که فاقد فضای فیزیکی دولتی و استاندار بودند بسته شد، افزود: حدود ٥٠٠واحد پیش بینی شد، اما با پیگیری‌های انجام شده ٢٣٥پروژه کلیدشان خورد که ١٥٢ عدد به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به ۸۳ پروژه در حال پیگیری که تا اخر سال بهره برداری می‌شود، گفت: در شهر مشهد، ١٠٢٦ تخت بیمارستانی افزوده می‌شود.
وی ادامه داد: کلینیک‌های تخصصی نیز برای کسانی که درامد پایینی دارند طراحی شده که با پیگیری حوزه درمان ٣کلینیک در مناطق محروم به تعدادشان اضافه شد که هدف این کلینیک‌ها به حداقل رساندن پرداخت از جیب بیماراست و اکنون کمتر از ١٠ درصد بیماران از جیب خودشان هزینه می‌دهند.
وی گفت: مشکلات بهداشتی شهرستان مشهد بحث اب و فاضلاب کشف رود است که حدود٦٠درصد طرح فاضلاب آن انجام شده و ٤٠درصد فاضلاب تانکری داریم که معضل بزرگی شده است زیرا فاضلاب‌های صنعتی و سایر فاضلاب‌ها با فاضلاب‌های خانگی ادغام شده است، که البته تک تک مشکلات در حال پیگیری است ولی کافی نیست نیاز به حمایت تک تک اداره‌ها و مردم را دارد اگر مردم همراه ما باشند قابل حل است.

وی بیان کرد: در بحث آب با مشکلاتی، چون گسترش شهر مشهد و بحث حاشیه نشینی و نیاز ضروری به اب را داریم که نیازمند برنامه دقیق مصرف است.

امینی ادامه داد: زباله و خاک نخاله از معضلات بهداشتی شهر مشهد است که در خود مشهد مدیریت پسماند مشهد نظارت دارد که جمع اوری و دفع می‌شود، اما پسماند‌های عفونی در کلینیک‌ها و مطب‌ها بی خطر سازی نمی‌شد که باورود شرکت‌های خصوصی قرار داد منعقد شده و بی خطر سازی انجام می‌شود.

وی گفت: مشکل دیگر در بحث دامداری در مشهد است که در حوزه شهری و حاشیه مشهد دامداری غیر مجاز و مجاز داریم که مشکلات بهداشتی خاصی را ایجاد کرنده اند، اما این موضوع در حال پیگیری است.
دبیر مجمع سلامت مشهد ادامه داد: الودگی هوا، استعمال دخانیات و آلودگی صوتی فرودگاه‌ها و بخش‌های هوایی از جمله مشکلات دیگر است.

انتهای پیام// آ. ح
استعمال دخانیات و آلودگی صوتی فرودگاه‌ها بخشی از مشکلات مشهد است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای برگزاری انتخابات منتظر تایید وزارت ورزش هستیم

سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی از برگزاری انتخابات این فدراسیون در خرداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نصرالله پریچهره در مورد آخرین وضعیت انتخابات این فدراسیون اظهار کرد: هیئت رئیسه جلسه داشت و طبق اساسنامه اواخر خرداد را برای تشکیل مجمع تعیین کرد.

وی افزود: این زمان را به وزارت اعلام کردیم، وزارت‌خانه باید نظر و تایید نهایی را اعلام کند.

پریچهره خاطرنشان کرد: بعد از تایید زمان توسط وزارت ورزش، دعوتنامه حضور در مجمع را به اعضای مجمع ارسال می‌کنیم، به کاندیداها هم اعلام می‌کنیم تا اقدامات خود را انجام دهند. در این حال باید فهرست کاندیداها را هم در اختیار اعضای مجمع قرار دهیم.

سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی تاکید کرد: در زمان نام نویسی از کاندیداها، ١٠ نفر برای ریاست نام نویسی کردند، ملاک همان ثبت نام‌ها است.

منبع: مهر

کد خبر 751346

دیگر خبرها

  • برای برگزاری انتخابات منتظر تایید وزارت ورزش هستیم
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار