Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - تصفيه خانه فاضلاب شهر ايوان روز پنجشنبه در آئيني با حضور وزير نيرو، استاندار ايلام و نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ايلام در اين آئين گفت: ايوان با جمعيت 49 هزار نفر جمعيت در 35 کيلومتري شمال ايلام قرار دارد و تصفيه خانه فاضلاب اين شهرستان ششمين تصفيه خانه در استان ايلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افشين مظاهري با بيان اينکه پس از انجام طرح هاي مطالعاتي در سال 92 اين تصفيه خانه در زميني به مساحت چهار هکتار احداث شد، افزود: براي اجراي اين طرح قراردادي به ارزش 243 ميليارد ريال به روش B.O.T با بخش خصوصي منعقد شد که با بهره برداري آن مردم شهرستان ايوان تحت پوشش قرار مي گيرند.
وي يادآور شد: اين پروژه يکي از طرح هاي مهم استان ايلام است که با هدف بالا بردن سطح بهداشت عمومي ، جلوگيري از آلودگي آب ‌هاي زيرزميني ، بهبود وضعيت زيست محيطي شهر ايوان و همچنين تامين بخشي از نيازهاي کشاورزي و صنعتي اجرا شده است.
مظاهري در خصوص فرايند تصفيه در اين تصفيه خانه گفت: تصفيه خانه فاضلاب شهر ايوان با ظرفيت توليد روزانه 9 هزار متر مکعب پساب و با فرايند سيستم لجن فعال با هوادهي گسترده ايجاد شده است.
وي افزود: با بهره برداري از تصفيه خانه فاضلاب ايوان جمعيت تحت پوشش شبکه فاضلاب در استان به بالاي 60 درصد افزايش مي يابد که اين درصد نسبت به ميانگين کشوري بالاتر است.
به گفته مظاهري براي اين تصفيه خانه 42 کيلومتر شبکه فرعي و اصلي، چهار کيلومتر خط انتقال اجرا شده و 2 هزار و 600 فقره انشعاب فاضلاب در اين شهر نصب شده است.
وي اضافه کرد: تصفيه خانه فاضلاب شهري ايوان با اشتغالزايي مستقيم 20 نفر و بازيافت 150 ليتر آب در شبانه روز امکان استفاده 120 هکتار از اراضي کشاورزي پايين دست شهر ايوان را از پساب فاضلاب تصفيه شده مي دهد.
وزير نيرو روز پنجشنبه به منظور بازديد از زيرساخت هاي آب و برق در شهرستان مهران و افتتاح تصفيه خانه شهرستان ايوان به ايلام سفر کرده است.
7180/6119
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۴۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ حجت‌الله واعظی نژاد رئیس مرکز نخبگان ستاد کل نیرو‌های مسلح در نشست خانه نخبگان استان ایلام که در دانشگاه آزاد اسلامی ایلامی برگزار شد، اظها کرد:‌ ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت دانشگاه و جامعه نخبگان قرار دارد. در این راستا طرح جهاد علمی با مشارکت دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط در حال انجام و مأموریت گرایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ذیل این طرح راهبردی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در کمک به طرح‌های علمی نگاه ویژه‌ای به استان ایلام و جامعه نخبه آن می‌شود.

تعامل بخش‌های علمی نیرو‌های مسلح با دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز گفت: تعامل بخش‌های علمی نیرو‌های مسلح با دانشگاه‌ها گام مهمی در حل مسئله در استان‌ها است.

بهروز ناصری افزود: حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نخبگان استانی علاوه بر شتاب علمی کشور یکی از مهم‌ترین بخش‌های شکل‌گیری توسعه در استان‌ها است. در صورت به فعلیت رسیدن ظرفیت علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بخشی از مشکلات جامعه مرتفع و قطعاً توسعه هر منطقه از مراکز آموزش عالی می‌گذرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر