Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مرز مهران اظهار داشت: هم اکنون تردد روان در مرز مهران بدون هیچ مشکلی در جریان است.
وی افزود: تردد در گیت های پایانه مرزی نیز به خوبی انجام می شود البته اندکی در گیت های عراق توقف وجود دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه ارز زائران، گفت: طبق گفته مسئولان بانک مرکزی برای حل مشکل اختصاص ارز به زوار اربعین ارز به صورت تجمیعی برای جلوگیری از صف های طولانی پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صالحی تصریح افزود: باجه ها و نیروهای بانکی از امروز نیز در مناطق مرزی و شهرهای عراق در حال افزایش است و بطور قطع این مشکل حل می شود.
وی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه حوزه مستندنگاری، ارائه محصولات فرهنگی و تسهیل در تردد زائران از طریق سازمان حج و زیارت اقدامات مهمی را انجام داده است.
وزیر ارشاد تاکید کرد: در این ایام خیل عظیمی از هنرمندان در راهپیمایی اربعین حضور پیدا می کنند و هر کدام در رشته تخصصی خود زوایای مختلفی را از این رویداد بزرگ ثبت و ضبط می کنند، عکاسان، طراحان، نویسندگان و سفرنامه نویسان و فیلمسازان هر کدام برای انتقال رویداد اربعین به خیل راهپیمایان اربعین می پیوندند.
صالحی اضافه کرد: عقیده و باور به مفاهیم عاشورا و اربعین باعث می شود تا برنامه ریزی های دشمن به جایی نرسد، حتی اگر از نظر اقتصادی و مالی تحریم شویم، آنچنان که تحریم آب در واقعه عاشورا اثری در باورهای شهدای کربلا نداشت.
وی اظهار داشت: در کمیته فرهنگی ستاد اربعین هم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا به امروز علاوه بر برگزاری نمایشگاه ها و سوگواره های مختلف، در قالب کتاب و سینمای سیار خدماتی به زائران ارائه می شود تا زوار در فرصت فراغت کوتاهی که دارند از فیلم های متناسب با این ایام بهره مند شوند.
7177/6119
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی بانک مرکزی سفرنامه کربلا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۵۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی