Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنجشنبه چهارمین همایش روز ملی آمار با حضور امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار ایران و جمعی از اساتید دانشگاه های کشور و مدیران کل دستگاه های اجرایی گیلان و فرمانداران در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در این همایش با اشاره به ضرورت و اهمیت توجه به آمار، اظهارکرد: برنامه ریزی، تصمیم گیری و توسعه بدون وجود آمار امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیوان محمدی با تأکید براینکه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی بدون بهره‌گیری از منابع آماری نمی توانند تصمیمات درستی اتخاد کنند، گفت: با بررسی تاریخ ایران می توانیم نمونه‌های فراوانی از بهره‌گیری از آمارها و طالاعات در اتخاذ تصمیمات مهم را ببینیم.

محمدی بیان‌کرد: بعد از احیای دوباره سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در چند سال گذشته یکی از اولویت‌ها بهره‌گیری از آمارهای دقیق و درست برای تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری و استانی و شهرستانی بوده‌ایم.

وی با اشاره به توجه ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان به حوزه آمار، ادامه داد: تلاش شده در سال‌های اخیر استفاده از آمار و اهمیت آن برای جامعه تبیین شود.

وجود واحد اماری در ۳۰ درصد دستگاه‌های اجرایی گیلان

در ادامه معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان به اجرای ۲۹ طرح آمارگیری از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان اشاره و اظهارکرد: در این طرح‌ها ۱۰ هزار نمونه آماری تهیه و جمع آوری شده است.

وحید طیفوری با اشاره به مشارکت ۶ هزار و ۸۰۰ مأمور آمارگیر در اجرای این طرح، افزود: براساس این طرح‌ها ساختار نظام اطلاعات آماری دستگاه‌های اجرایی استان گیلان طراحی شده است.

وی همچنین به اقدامات انجام شده از سوی این سازمان برای تبیین اهمیت و استفاده از آمار در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کشور و استان اشاره کرد و گفت: در همین راستا با همکاری آموزش و پرورش در زمینه ترویج فرهنگ آماری گام‌های برداشته شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با تأکید براینکه تشکیلات سازمان‌ها متناسب با نیاز آماری استان نیست، تصریح‌کرد: ۱۹۴ نماینده در حوزه آمار در استان گیلان مشغول هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها ۳۰ درصد دستگاه‌های اجرایی استان گیلان دارای واحد آمار و اطلاعات است.

طیفوری به غیبت برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی در این همایش نیز اشاره کرد و افزود: عدم استفاده و بهره‌گیری از نیروهای متخصص در حوزه آماری یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که با آن روبه رو هستیم.

وی تأکید کرد: شفافیت یکی از مهم‌ترین ارکان نظام آماری است که متاسفانه دستگاه‌های اجرایی آمارها را در اختیار ما قرار نمی دهند.

کد خبر 4441269

منبع: مهر

کلیدواژه: رشت روز ملی امار کیوان محمدی اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر گرگان مشهد کرمانشاه شهرکرد یاسوج شیراز موکب سنندج مجلس شورای اسلامی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، نوربخش عسکری اظهار کرد: آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین (مرحله دوم) به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در ۱۱ خردادماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام در این آزمون می‌توانند از امروز (۹ اردیبهشت‌ماه جاری) تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه جاری به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس http://hrtc.ir مراجعه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: ۶۳ نفر در این مرحله از آزمون، از ۱۵ دستگاه اجرایی (انتقال خون، اقتصاد و دارایی، تعاون و کار و رفاه اجتماعی، حمل و نقل جاده‌ای، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، صنعت و معدن و تجارت، راه و شهرسازی، گمرک، محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نوسازی مدارس و ورزش و جوانان، جذب می‌شوند.

کد خبر 6091330

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه