Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلی در کمبود داروهای درمان سکته قبلی و مغزی در بیمارستان‌ها را نداریم، گفت: ۲ درصد از افرادی که دچار سکته قلبی می‌شوند، همزمان گرفتار سکته مغزی خواهند شد. آفتاب‌‌نیوز :  محمدرضا قینی در حاشیه دومین کنگره تازه‌های آنژیوپلاستی اورژانس، اظهار داشت: بیماران سکته قلبی ممکن است گاهی مواقع همزمان دچار سکته مغزی شوند چرا که سکته‌های قلبی و مغزی هر دو از نظر مکانیزم یک بیماری بوده و نوعی تنگی رگ به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد:‌ افرادی که دچار سکته قلبی به دلیل مشکلاتی همچون دیابت،‌ فشارخون، استعمال دخانیات و ... می‌شوند، همین مسئله می‌تواند سبب سکته مغزی شود.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه ۲ درصد از بیماران سکته قلبی همزمان درچار سکته مغزی می‌شوند‌> گفت: بیماران دچار سکته قلبی در حین درمان، رگ آنها باز می‌شود ممکن است این لخته از دیواره جدا و به سمت مغز حرکت کند و دچار سکته مغزی شوند؛ البته این مسئله از هر هزار مورد برای یک نفر حین درمان ایجاد می‌شود.
قینی گفت:‌ خوشبختانه در حال حاضر مشکلی برای داروی بیماران دچار سکته نداریم و همه انواع نوع تزریقی وخوراکی در اولویت وزارت بهداشت بوده وبیمارستان‌ها با کمبود مواجه نیستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پیشگیری و درمان اهمیت دارد، گفت: ابتلا به دیابت و فشار خون درمان نشده، مصرف زیاد نمک،‌ روغن و عدم تحرک احتمال ابتلا به سکته مغزی و قلبی را افزایش می‌دهد.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: پس از وقوع سکته در هر دقیقه، دو میلیون سلول از بین می‌رود لذا درمان به موقع این بیماری بسیار حائز اهمیت است.
منبع: فارس کد خبر: ۵۵۲۸۸۵ تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سکته های مغزی و قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد با کمبود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد گفت: ۱۷۰۰ اتوبوس باید به ۲۷۰۰ اتوبوس برسد که بتواند کمبود ناوگان آنها را جبران کند.

محسن شریعتی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در مجموعه شهرداری مشهد در حال حاضر ۱۷۷۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در ۱۶۷ خط فعالیت می‌کنند و در ۳۷۰۰ جایگاه مسافر و ۱۷ پایانه اتوبوسی به مسافران ارائه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به مدل اتوبوس‌ها که ۱۲ متری و ۱۵ متری در سه‌محور و دو کابین هستند، افزود: انبوه اتوبوس‌های تندرو خطوط اصلی را خدمات می‌دهند، اما در بعضی خطوط که محدودیت‌هایی از جمله حاشیه شهر و تردد ماشین‌های سنگین وجود دارد که وسایل حمل‌ونقل دیگری مسافران را به پایانه‌ها و خطوط اصلی اتوبوس‌های تندرو منتقل می‌کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ادامه داد: به ازای هر اتوبوس به صورت استاندارد باید دو و نیم برابر راننده وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۷۰۰ اتوبوس باید به ۲۷۰۰ اتوبوس برسد که کمبود ناوگان اتوبوس‌رانی برطرف شود.

شریعتی با اشاره به محدودیت‌های به وجود آمده در خصوص استفاده از رانندگان پایه یک، کمبود نیرو در کلان‌شهرها و هزینه خرید اتوبوس تصریح کرد: عمدتاً تمام پتانسیل منابع انسانی به کار گرفته نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه یک عامل مثمرثمر در انتقال تجربیات و به دست آوردن اطلاعات جدید است.

کد خبر 750109

دیگر خبرها

  • مشهد با کمبود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • علی مطهری: در خانواده آیت‌الله مطهری با شکاف بین‌نسلی مواجه نیستیم، اما...
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • ربیعی سرمربی پایه‌های ذوب‌آهن شد!
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟