Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس همایش تامین و مدیریت منابع در آموزش و پرورش گفت: امروزه در هزاره سوم وارد دوره هوش مصنوعی و ابرربات‌ها شده ایم که این امر زیر سایه تعلیم و تربیت و تلاش در مسیر آن محقق شده است.

به گزارش ایرنا، غلامعلی احمدی روز پنجشنبه در نخستین همایش تامین و مدیریت منابع در آموزش و پرورش، عنوان کرد: اگر جامعه‌ای بخواهد نظام سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را متحول کند باید به تربیت و آموزش نیروی انسانی بپردازد زیرا محور توسعه، آموزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: امروزه که در هزاره سوم به سر می بریم و با وجود تحولات بزرگ در سطح جهان، هنوز با مشکلات و چالش‌هایی مانند بحران‌های محیط زیستی، از بین رفتن جنگل‌ها، کاهش منابع آبی، آلودگی هوا، انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری، مهاجرت و اعتیاد مواجه هستیم.
وی تاکید کرد: با جهانی روبرو هستیم که مساله جهانی شدن و بومی ماندن در آن مطرح است ، این مساله ما هم هست اینکه چگونه همگام با دنیا پیش رویم و در عین حال ارزش‌های اسلامی، مذهبی و ایرانی خود را حفظ کنیم.
دانشیار دانشگاه شهید رجایی گفت: امروزه تمام کشورها برای رسیدن به توسعه پایدار تلاش و سعی می‌کنند محیط زیست را متحول کنند و مقوله اقتصاد را با انسان های خلاق و عدالت محور پیش ببرند. در چنین شرایطی مساله انفجار دانش در جهان مطرح می شود و مبحث مدیریت آن شکل می گیرد زیرا مدیریت این حجم از دانش و اینکه چگونه به آن دانش جدیدی اضافه شود بسیار حایز اهمیت است.
وی تاکید کرد: در این میان تعلیم و تربیت و آموزش نقش بسیار پررنگی دارد ، کشور ما در این زمینه از نظر کمی رشد داشته است اما به توسعه نرسیدیم بنابراین بهتر است تعلیم و تربیت از مقطع پیش دبستانی تا آخر مورد بازبینی قرار گیرد و بینیم که آیا نظام آموزشی و پرورشی ما توانسته مسیر را به سمت توسعه پایدار باز کند.
احمدی به تاریخچه تعلیم و تربیت در ایران اشاره کرد و گفت: امروز در مکان مقدسی به لحاظ تعلیم و تربیت در کشور قرار داریم ، مدرسه دارالفنون که معمار و بزرگ مرد تاریخ یعنی امیر کبیر آنرا بنا نهاده است اولین مکان برای تعلیم و تربیت است.
وی افزود: امیرکبیر سه سال و 45 روز صدارت کرد اما تاریخ نشان می دهد که تاثیر بسیار زیادی در نظام آموزشی کشور داشته است است. 167 سال قبل یعنی 13 روز قبل از به قتل رسیدن امیر کبیر، دارالفنون بنا نهاده شد زیرا امیر کبیر فهمیده بود که با تربیت نیروی انسانی می توان در مسیر رشد و توسعه گام برداشت و امروز بیش از 90 درصد مردم کشور با سواد هستند و این مهم در سایه تعلیم و تربیت شکل گرفته است.

*** آموزش و پرورش عامل اصلی پرورش فکرها و شکوفایی استعدادها است
همچنین سید محمد میرکمالی استاد دانشگاه تهران و رئیس کمیته علمی نخستین همایش تامین و مدیریت منابع در آموزش و پرورش گفت: مساله اساسی در بحث منابع انسانی در آموزش و پرورش، عدم درک جایگاه منابع انسانی است. شواهد نشان می دهد این مقوله آنطور که باید، درک نشده است.
وی به نقش و اهمیت انسان در سازمان‌ها اشاره کرد و افزود: نکته مهم این است که رسالت و ماموریت اصلی آموزش و پرورش انسان سازی است و در این میان عوامل و عناصر تشکیل دهنده سازمان اجتماعی (مدرسه) یعنی انسان نقش تامه و تعیین کننده ای (وتویی) دارد.
وی تاکید کرد: سرمایه انسانی از دانش، نگرش، تجربه، مهارت، خلاقیت، سلامت روانی و عمومی به دست می آید بنابراین اکنون مساله اصلی در تعریف سرمایه انسانی فکر انسان‌ها است؛ در واقع سرمایه های انسانی، ساختاری و روابطی در کنار همدیگر سرمایه‌های فکری را می سازند بنابراین سازمان‌های ما در صورت برخورداری از سرمایه‌های فکری به سازمان‌های توسعه یافته‌ تبدیل می‌شوند و جامعه‌ای توسعه‌یافته را نیز می‌سازند.
استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: آموزش و پرورش عامل اصلی و سنگ زیر بنای پرورش فکرها، شکوفایی استعدادها و توان بالقوه انسان‌ها است که وظیفه معلمان است و بدون داشتن مدیران برجسته و کارآمد نمی توانیم معلمان کارامد داشته باشیم از این رو مدیران و معلمان باید به حدی توانا، دانشمند و نافذ باشند که شخصیت و رفتار دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهند.
نخستین همایش تامین و مدیریت منابع در آموزش و پرورش با محورهای تحقق سند تحول بنیادین دربخش تامین منابع، استفاده از تجارب بین المللی در تامین منابع، تنوع بخشی تامین منابع و عدالت اجتماعی و آموزشی و تامین منابع در مدرسه دارالفنون برگزار شد.
علمی** 9014** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش و پرورش تعليم و تربيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در آیین آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه و اداره کل آموزش و پرورش استان، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم تربیت دانش‌آموزان در طراز انقلاب اسلامی، گفت : این کار جز با تربیت چندساحتی دانش آموزان میسر نمی‌شود.

وی افزود: امروزه تربیت تک بعدی دانش‌آموزان پاسخگو نیست و نمی‌تواند ما را به نتیجه دلخواه برساند، بنابراین برای رشد همه جانبه دانش‌آموزان باید به دنبال تربیت چندساحتی آنها باشیم و بتوانیم آنها را در ابعاد مختلف علمی و فناوری، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... پرورش دهیم.

محمدی با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در این زمینه گفت: تربیت چندساحتی دانش‌آموزان نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست و قطعا عملکرد جزیره‌ای در این زمینه جوابگو نیست.

وی افزود: باید بتوانیم از ظرفیت سایر دستگاه‌ها در تربیت دانش‌آموزان بهره بگیریم و در همین راستا نیاز است که ارتباط آموزش و پرورش با سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها تقویت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده با سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، گفت: یکی از بستر‌های تربیت دانش آموزان همین تفاهم نامه‌ای است که اخیرا با سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه امضا کرده‌ایم. در این تفاهم نامه ارزشمند تمام ساحت‌های شش گانه سند تحول آموزش و پرورش لحاظ شده و بیش از همه دو ساحت تعلم و تربیت علمی و فناورانه و تعلیم و تربیت سیاسی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: برنامه اردو‌های «راهیان پیشرفت» یکی از برنامه‌های ارزشمند در قالب این تفاهم‌نامه است که زمینه بازدید دانش‌آموزان از بخش‌های مختلف علمی و فناورانه را در سازمان جهاد دانشگاهی استان فراهم می‌کند.

وی افزود: برنامه «مناظرات دانش آموزی» از دیگر برنامه‌های ارزشمند در این زمینه است که زمینه رشد سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان را فراهم کرده و موجب تقویت فرهنگ گفتمان در آنها می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نخستین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • برگزاری نخستین رویدادتربیت مربی هوش مصنوعی، درزاهدان
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • مقدمه زندگی در عصر جدید حضور در حوزه فناوری است
  • استخدام بیش از ۴ هزار مراقب بهداشت و سلامت در آموزش و پرورش
  • ستاری‌فرد: آموزش تأمین‌کننده دو رکن سلامت و امنیت است
  • بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت
  • انتقاد از برون سپاری تعلیم و تربیت
  • انعقادتفاهم نامه توانمندسازی منابع انسانی و تربیت نیروی متخصص و ماهر در خوزستان