Web Analytics Made Easy - Statcounter

هلب یکی از خریدهای ناموفق بارسلونا در دوران گواردیولا بود. بازیکنی که هیچ وقت در حد و اندازه‌های خودش ظاهر نشد.

طرفداری - الکساندر هلب، هافبک بلاروسی سابق آرسنال و بارسلونا اعتراف می‌کند که دوران خوبی در بارسا نداشته است.

هلب که هم اکنون 37 ساله است و در باته بوریسوف بازی می‌کند، فوتبالش را در آکادمی همین باشگاه شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پس از درخشش در این تیم، در تابستان 2000 با 135 هزار پوند راهی اشتوتگارت شد. پنج فصل درخشان در بوندس لیگا کافی بود تا آرسن ونگر او را با 15 میلیون یورو برای آرسنال بخرد. هلب در آرسنال به شکوفایی کامل رسید. او پس از سه فصل بازی در آرسنال، همراه با گواردیولا راهی بارسلونا شد اما انتقالی که می‌رفت تا رویایی شود، به یک کابوس تبدیل شد. هلب در بارسا محو شد و پس از چندین و چند انتقال قرضی و رایگان، نهایتا به باشگاه دوران کودکی‌اش بازگشت.

به گزارش موندو دپورتیوو، هلب در گفتگو با تلگراف می‌گوید:

وقتی به دوستانم از علاقه بارسا خبر دادم، همه آنها به من گفتند: دیوانه شدی؟ بارسا بهترین باشگاه دنیا است. تو باید به آنجا بروی. دورانم در آرسنال، فوق العاده بود. بهترین دوران زندگی‌ام. عاشق باشگاه و کادر فنی بودم. دوستان زیادی داشتم. همه چیز شگفت انگیز بود. مثل یک رویا بود و سخت است گفتن اینکه چرا آرسنال را ترک کردم. 

انتقال به بارسا؟ آیا به اوج خودم رسیدم؟ نه. اشتباهات زیادی مرتکب شدم. به همین خاطر است که به طور کامل از دوران فوتبالم خوشحال نیستم. رفتن به بارسا تصمیم دشواری بود و همه اتفاقاتی که پس از آن رخ داد، اشتباه بود. بهترین سال‌های فوتبالم را از دست دادم. 

یادم است یک بار آنری سراغم آمد و گفت: تو مدت زیادی است که در هتل زندگی می‌کنی. چرا نمی‌آیی و در کنار من نمی‌مانی؟ وقتی تمرینات تعطیل می‌شود، کنار دوستانت خواهی بود. سازگاری‌ام با بارسلونا از آن زمان بسیار بهتر شد. چند ماهی در خانه آنری بودم و در خاطرم هست که با هم بازی‌های آرسنال را تماشا می‌کردیم. آنری کمک زیادی به من کرد. 

رابطه‌ام با پپ؟ می‌خواستم بازی کنم و به همین خاطر از دست پپ عصبانی شدم. حالا می‌فهمم مقصر خودم بودم.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب آرتتا: بهترین وقت برای بردن بایرن!

به گزارش "ورزش سه"، توماس توخل توجیه بسیار خوبی برای تماشای پیروزی و جشن قهرمانی بایرلورکوزن در روز یکشنبه داشت چون مشغول تماشای دیدار آرسنال برابر استون ویلا در لیگ برتر انگلیس بود که با شکست 0-2 این تیم به پایان رسید و او شاهد تیمی بود که از صدر به زیر کشیده شد. 

در جریان تساوی 2-2 برابر بایرن مونیخ در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان، توپچی‎‌ها که در خانه قدرتمند ظاهر می‌شوند اشتباهات دفاعی‌ای داشتند که چندین هفته بود رخ نداده بود و این وضعیت در دیدار برابر استون ویلا هم ادامه پیدا کرد. آنها بازی را قدرتمند شروع کردند اما به حریف اجازه دادند کنترل این دیدار را در دست بگیرد. 

دو گل دیرهنگام باعث شد که شاگردان اونای امری برنده این بازی شوند و حالا آرسنال دیگر در صدر جدول قرار ندارد و باید بار دیگر به دنبال فرصتی باشد که بتواند با لغزش منچسترسیتی به شرایط بهتری برسد و صدر را پس بگیرد. 

دفاع آرسنال روی گل اول بسیار کند و حتی خوابالود به نظر می‌رسید و همچنین صحنه‌ای که اولکساندر زینچنکو با فاصله حداقل پنج متری از هم تیمی‌اش در دفاع چهار نفره ایستاده و سعی دارد از حریف آفساید بگیرد اما توپ بلندی به او می‌رسد هم مورد توجه بسیاری قرار گرفت. 

اما نکته جالب اینجاست که آرتتا پس از پایان بازی مدعی شد که این اشتباهات بسیار برجسته شده است چون حریفان بارها از آن استفاده کردند و مدعی شد که بازی برگشت برابر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان در بهترین زمان ممکن است چون آنها این فرصت را دارند که پس از 14 سال به نیمه نهایی برسند:« وقتی شما به مدت چهار ماه می‌برید و می‌برید، همه چیز خیلی آسان است. حالا این آزمایش بزرگی برای ماست.»

دیگر خبرها

  • لوییس انریکه علیه بهترین خاطره دوران مربیگری!
  • بارسا - پاری‌سن‌ژرمن؛ یک نبرد تمام‌اسپانیایی
  • انریکه: به پیروزی مقابل بارسلونا باور دارم؛ ژاوی در اوج دوران مربیگری‌اش قرار دارد
  • ادعای عجیب آرتتا: بهترین وقت برای بردن بایرن!
  • پایان 5 سال تلخِ بارسلونا در چمپیونز لیگ
  • معجزه بارسا: بهترین فصل فلیکس در اسپانیا
  • آمار باورنکردنی اسکار کلوپ در بارسلونا
  • تهدید بزرگ: ستاره انگلیس علیه صدرنشینی آرسنال
  • کری ستاره بارسا برای رئال: حالا نوبت شماست!
  • بهترین تصمیم فصل ژاوی برای بارسلونا