Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@20:30:39 GMT

مراقبت از پوست در فصل پاییز

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۳۶۶۸۲

مراقبت از پوست در فصل پاییز

زندگی > سلامت - پوست یکی از حساس‌ترین بخش‌های بدن است که همزمان با تغییر فصل و آب و هوا تغییر می‌کند.

با ورود به پاییز به‌علت سرد شدن هوا و کاهش تابش آفتاب، پوست خشک و کدر می‌شود. در چنین شرایطی باید آبرسانی به پوست با دقت بیشتری انجام شود.

برای آبرسانی پوست و بازگرداندن طراوت و شادابی که با سرمای هوا از دست رفته است، باید چند نکته ساده اما کاربردی را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از کرم‌های مرطوب‌کننده سبک استفاده کنید. از شست‌و‌شوی مکرر پوست با استفاده از مواد شوینده بپرهیزید.

چون این مواد سطح پوست را خشک می‌کند. نوشیدن دمنوش‌های گیاهی به‌ویژه دمنوش رازیانه را در برنامه روزانه خود بگنجانید. حتما هنگام خروج از منزل از کرم‌های ضد‌آفتاب استفاده کنید. روزانه 8لیوان و حتی بیشتر آب بنوشید.

درصورت بروز خشکی و ترک‌های پوستی، یک دستگاه بخار برای محیطی که در آن حضور دارید تهیه کنید. برای این کار می‌توانید یک کتری آب را روی بخاری، شوفاژ یا شعله کم گاز قرار دهید و اجازه بدهید آب به آرامی بخار شود و فضا را مرطوب کند.

اگر در فصل تابستان بر اثر قرار‌گرفتن در معرض تابش مستقیم خورشید دچار سوختگی و لک‌های سطحی قهوه‌ای رنگ شده‌اید یا اینکه پوست‌تان بر اثر تماس با کلر استخر حساس شده و تغییر رنگ داده است، بهترین زمان برای پوست انداختن همین حالاست.

در فصل پاییز به‌راحتی با لیف کشیدن روی پوستی که رطوبتش را از دست داده و خشک شده است، می‌توانید به روند جایگزینی پوست تازه کمک کنید. برای تسریع از بین رفتن لک‌های پوستی می‌توانید از کرم‌های حاوی هیدروکینون استفاده کنید.

در همین زمینه: درمان طاسی سر با روغن چوب صندل راهکاری برای جلوگیری از کاهش حافظه بیماران مبتلا به لوپوس در راه | واکسن بیماری‌های پوستی هشدار درباره یک ماده آلرژی‌زا در لاک‌های ناخن سرطان پوست نشانه خطر ابتلا به سرطان‌های دیگر است انجام عمل ساکشن در مطب‌ها غیرقانونی است

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد

دکتر ابراهیم شهریاری گفت: در تاریخ ۹ اردیبهشت امسال، خانمی ۳۰ ساله به همراه همسرش به یکی از مراکز درمانی بخش خصوصی «مطب» مراجعه کرد.

وی ادامه داد: به دنبال تزریق آنتی بیوتیک، خانم دچار شوک آنافیلاکسی شد.

دکتر شهریاری افزود: بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و کار احیا انجام و خانم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان حضرت رسول اکرم کلاله بستری شد و اکنون نیز درحال درمان است.

وی با اشاره به شکایتی که در این خصوص شده است، گفت: در نظام پزشکی، پرونده تشکیل و به دادستانی ارجاع شد و اکنون درحال بررسی است.

 

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد
  • وازلین برای پوست؛ خوب است یا بد؟
  • چگونه در گرما از پاها مراقبت کنیم؟
  • چگونه در گرما از پا‌ها مراقبت کنیم؟