Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@06:26:38 GMT

تاثیر تحریم‌های ایران بر قیمت بنزین در ژاپن

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۳۶۹۷۸

تاثیر تحریم‌های ایران بر قیمت بنزین در ژاپن

به گزارش آساهی‌ژاپن، قیمت بنزین در ژاپن برای هشتمین هفته پیاپی روندی افزایشی را طی کرد و به ۱۶۰ ین برای هر لیتر رسید که بالاترین میزان در ۴ سال گذشته محسوب می‌شود.

مرکز اطلاعات نفت مؤسسه اقتصاد انرژی ژاپن اعلام کرد: با نزدیک شدن به آغاز تحریم‌های نفتی علیه ایران هر لیتر بنزین در پمپ بنزین‌های این کشور با قیمت ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۱ دلار به فروش می‌رسد که از ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ بی‌سابقه بوده است.

در گزارش این مؤسسه آمده است: در صورتی که قیمت بنزین، نفت و دیگر حامل‌های انرژی در این کشور همچنان بالا باقی بماند انتظار داریم هم مصرف‌کنندگان آسیب ببینند و هم شرکت‌های فعال در این حوزه ضرر کنند.

شهروندان ژاپنی که در مناطق سردسیر این کشور زندگی می‌کنند از جمله آسیب‌پذیرترین اقشار در برابر افزایش قیمت حامل‌های انرژی در ژاپن هستند. از طرف دیگر صنعت شیلات و حمل‌ونقل ژاپن نیز به شدت تحت تأثیر افزایش قیمت حامل‌های انرژی در این کشور قرار خواهند گرفت.

قیمت بنزین در ژاپن در حالی افزایش یافته است که شرکت‌های عمده توزیع‌کننده سوخت در این کشور گفته بودند که قیمت حامل‌های انرژی کاهش خواهد یافت، اما پمپ بنزین‌ها که محل اصلی عرضه بنزین در ژاپن محسوب می‌شوند بنزین را با قیمت بیشتری نسبت به هفته گذشته عرضه کردند.

تومومیچی‌آکوتا کارشناس ارشد مؤسسه تحقیقاتی میتسوبیشی می‌گوید هم اکنون عوامل فزاینده و کاهنده قیمت حامل‌های سوخت در تعیین قیمت به شدت با هم درگیر هستند. به عنوان مثال نزدیک شدن زمان اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران احتمالاً به افزایش قیمت نفت در بازار منجر می‌شود و از طرف دیگر جنگ تجاری بین آمریکا و چین احتمالاً تأثیر کاهشی بر قیمت نفت خواهد گذاشت.

وی معتقد است قیمت بنزین در ژاپن حداقل برای چند وقت همچنان بالا خواهد ماند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تحریم های ایران قیمت بنزین در ژاپن تحریم های نفتی ایران قیمت نفت قیمت حامل های انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۶۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش یک حقوقدان به اظهارات جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید

به گزارش خبرآنلاین رضا نصری حقوقدان بین‌الملل با انتشار پیامی نوشت:

خدا می‌داند شبهه‌افکنی‌های بی اساس در مورد «ساخت قریب‌الوقوع بمب اتم» در فضای رسانه‌ای چه باری بر دوش وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی و دیپلمات‌های کشور می‌گذارد تا بلکه بتوانند اثرات سوء آن را خنثی کنند!

تازه وقتی تکذیب کردند، این بار نوبت رسانه‌های مغرض آن‌طرفی می‌شود که ادعای اولیه را حقیقت جلوه دهند و دستگاه دیپلماسی را به «ماله‌کشی» متهم کنند!

طرح این قبیل ادعاهای بی اساس، بنزین ریختن بر آتش ایران‌هراسی و جلب توجه افکار عمومی جهان به سمت ایران - در حالی که می‌بایست تیتر اول رسانه‌ها «حمله اسرائیل به رفح باشد» - با کدام منطق به سود کشور تمام می‌شود؟

در روزهایی که وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل در حال نامه‌نگاری به دولت‌های عضو سازمان ملل متحد و بر پا کردن کمپین‌های وسیع تبلیغاتی است تا برنامه موشکی ایران را تهدیدی برای اروپا و سایر کشورهای جهان جلوه دهد، اینکه بگویید «تازه در ظرف یک هفته کلاهک هسته‌ای‌اش را هم سوار می‌کنیم» چطور قرار است به منافع ملی و امنیتی کشور کمک کند؟

پیش از این کریمی قدوسی نمایندهخ مجلس دوازدهم و عضو کمیسیون امنیت ملی در پستی شبهه‌دار با هشتگ اقتدار ایران نوشت: در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله است.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898620

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • واکنش یک حقوقدان به اظهارات جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • دیپلماسی فعال انرژی ایران، زمینه‌ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریمی شد
  • دیپلماسی فعال انرژی کشور زمینه ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز در شرایط تحریمی شد
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل