Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@20:32:57 GMT

سرعت تندباد در اردبیل به ۱۳۰ کیلومتر می‌رسد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۳۷۸۷۰

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: تا اواخر امشب سرعت وزش باد در سطح استان اردبیل افزایش یافته و در برخی مناطق برون شهری می‌تواند تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

به گزارش میزان، علی دولتی‌مهر مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: با بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی از تداوم وزش باد‌های تند تا شدید در بیشتر مناطق استان اردبیل تا ظهر جمعه خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه وزش باد تند از ظهر چهارشنبه در نقاط مختلف استان آغاز شده است بطوریکه در اغلب ساعات وزش باد در شهرستان‌های سرعین، نیر، نمین، گرمی، کوثر، اردبیل و مشگین‌شهر با سرعت میانگین ۵۴ تا ۸۶ کیلومتر در نوسان خواهد بود و در برخی از مناطق به صورت لحظه‌ای سرعت باد از ۱۰۸ کیلومتر نیز بیشتر شده و به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: با تغییر جریانات جوی و شمالی شدن آن، از روز جمعه کاهش محسوس دما و بارش باران را در بیشتر مناطق شاهد خواهیم بود.دولتی‌مهر یادآور شد: وزش باد‌های خیلی شدید موجب کاهش دید، ایجاد گردوخاک و در پاره‌ای مناطق موجب خسارات احتمالی خواهد شد.وی بیان کرد: این شرایط ناپایدار جوی تا پیش از ظهر شنبه هفته آتی تداوم خواهد داشت و در این مدت بارش برف در ارتفاعات بالای ۱۶۰۰ متر دور از انتظار نخواهد بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اردبیل تندباد هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۷۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر مخابرات استان مرکزی در خصوص اجرایی شدن طرح فیبر نوری در سطح استان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: هدف از اجرای شبکه فیبر نوری توسعه شبکه ملی اطلاعات و افزایش سرعت اینترنت در سطح استان است. 
لطفی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا در سال گذشته افزود: سال گذشته در استان مرکزی ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری اجرا شد که حدود ۴۰۰ کیلومتر آن در شهر‌ها انجام شده و حدود ۳۰ إلی ۶۰ درصد شهر‌ها تحت پوشش قرار گرفته است. 
مدیر مخابرات استان مرکزی ادامه داد: شاید کمترین توسعه مربوط به شهر اراک است که با تعامل و همکاری شهرداری و شورای شهر می‌توان تا انتهای امسال این وضعیت را به بیش از ۹۰ درصد رساند.
او عنوان کرد: برای استفاده از ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری صورت گرفته تاکنون حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص شده و همین رقم برای سال جاری نیز در برنامه گنجانده شده است.

دیگر خبرها

  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین
  • پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • سرعت باد در ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • سرعت باد در بعضی از مناطق استان ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید