Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@15:09:02 GMT

6اتهام‌جدیدبرای‌نخست‌وزیرپیشین‌مالزی

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۳۷۹۴۹

نخست وزیر پیشین مالزی که پیش از این به ارتکاب 32 جرم از جمله فساد مالی و پولشویی متهم بود، امروز برای سومین بار در دادگاهی در کوالالامپور حاضر و به شش جرم دیگر متهم شد. ناطقان: «نجیب رزاق» نخست وزیر پیشین مالزی برای سومین بار به دلیل جرایم متعدد از جمله جرایم مربوط به فساد مالی شامل  پرونده «صندوق توسعه مالزی واحد» موسوم به پرونده «۱MDB» در دادگاه حاضر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته روزنامه «گاردین»، دادگاهی در کوالالامپور امروز (پنجشنبه) نجیب را به شش دیگر جرم از جمله خیانت در امانت و استفاده از اموال دولتی برای ابزارهای غیرقانونی متهم کرد. تاکنون مجموعا ۳۸ مورد اتهام علیه نجیب عنوان شده است که از آن جمله پولشویی، فساد مالی و دریافت رشوه بوده است.

اسناد منتشر شده نشان می‌دهد که در خلال فساد مالی گسترده در زمان نخست وزیری رزاق از سال ۲۰۰۹ تا اوایل سال ۲۰۱۸،  تنها در یک مورد ۳۰ میلیون دلار از پول‌های ربوده شده از صندوق ۱MDB خرج خرید یک الماس صورتی ۲۲ قیراطی برای همسر رزاق شده است.

به گفته کمیسیون ضد فساد مالزی،‌ مبلغ ۶۲۸ میلیون دلار مربوط به صندوق دولتی توسعه مالزی در حساب شخصی رزاق وجود داشته است. همچنین به گفته دادستانی مالزی، پیش از انتخابات سال ۲۰۱۳ رزاق مبلغ ۶۸۱ میلیون دلار از عربستان سعودی دریافت کرده بود.

چندی پیش خود رزاق مدارکی را در حساب کاربری خود در فیس بوک منتشر کرد که اثبات می‌کند خاندان آل سعود ۱۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۱ به وی (به عنوان رشوه) داده بود.

مجموعه اتهامات جدید نجیب رزاق از دو تا بیست سال حبس برای وی خواهند داشت و اتهامات پیشین وی، نجیب رزاق را به بیش از دویست سال زندان و جریمه ده‌ها میلیونی محکوم کرده بود.
منبع: فارس برچسب ها: اتهام جدید ، نخست وزیر پیشین ، مالزی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اتهام جدید نخست وزیر پیشین مالزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) برخورد مرگبار دو بالگرد نظامی در آسمان مالزی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «رزاق» بودن خداوند را در فرزندآوری فراموش نکنیم
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • (ویدئو) برخورد مرگبار دو بالگرد نظامی در آسمان مالزی
  • (ویدیو) ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی
  • فیلم| برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • ۱۰ کشته در برخورد ۲ بالگرد ارتش مالزی + فیلم
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید