Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حجت الاسلام محمد سادات روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موکب های این استان در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی در کشور عراق از روز دوشنبه هفته جاری فعالیت خود را آغاز کرده اند.
وی افزود: این خدمات در بخش های مختلف از جمله اسکان، توزیع غذای گرم و فعالیت های فرهنگی و مذهبی است که در پنج روز گذشته به مرور از سوی 400 خادم اعزامی به زائران اربعین حسینی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام سادات اضافه کرد: این موکب ها شامل فداییان ولایت کردستان، حضرت زینب (س) بیجار، باب الحوائج سریش آباد و دلدادگان ولایت دلبران شهرستان قروه است که یک مورد از آنها توسط اداره کل اوقاف و امر خیریه و باقی از محل نذورات مردمی برپا شده اند.
رئیس ستاد عتبات عالیات استان کردستان یادآور شد: خادمان این موکب ها متشکل از برادران اهل سنت و تشیع است که برپایی نماز جماعت، مداحی و قرائت قرآن از جمله برنامه فرهنگی ارائه شده از سوی این موکب ها است.
وی گفت: امسال و برای سومین سال متوالی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کردستان 12 موکب برای ارائه خدمت به زائران حسینی راه اندازی کرده اند که هشت موکب در شهرستان های سنندج، کامیاران، قروه و بیجار ایجاد شده است.
حجت الاسلام سادات افزود: در 12 موکب استان کردستان امکان پذیرایی روزانه 20 هزار و اسکان موقت 10 هزار زائر پیش بینی شده و عمده هزینه این موکب ها از محل نذورات و کمک های مردمی تامین شده است.
به گزارش ایرنا، راهپیمایی اربعین، پیاده روی مسلمانان و آزادیخواهان کشورهای مختلف از نجف تا کربلا در کشور عراق است.
جمعیت حاضر در این راهپیمایی همه ساله میلیون‌ها نفر تخمین زده می‌شود بطوریکه تعداد زائران در سال 1392 حدود 15 میلیون، سال 1393 حدود 20 میلیون نفر و در سال 1394 نیز حدود 27 میلیون نفر گزارش شده است.
زائران ایرانی مسیر 80 کیلومتری نجف اشرف تا کربلای معلا را برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنند؛ این مسیر شامل یک هزار و 452 ستون (عمود) است که برای راهپیمایی پیش بینی شده و فاصله بین هر ستون با دیگری 50 متر است.
با متوسط پیاده روی هفت تا هشت ساعت در هر روز، مسیر نجف تا کربلا سه تا چهار روز طول می‌کشد.
کردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 کیلومتر مربع در غرب ایران واقع شده و 227 کیلومتر با کشور عراق مرز دارد؛ این استان در مجموع یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساکن هستند.
3034/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی ایران حضرت زینب فعالیت های فرهنگی کربلا کمک های مردمی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت : جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه همواره در رویداد‌های مختلف در راستای خدمت‌رسانی به مردم گام برداشته و سعی کرده امدادرسان مردم در حوادث مختلف باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: در حادثه سیل سیستان و بلوچستان جمعیت هلال‌احمر استان با ارسال کمک‌های غذایی به یاری مردم این استان رفت تا بتوان بخشی از مشکلات مردم این مناطق را رفع کرد.

محمدی بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه سال گذشته در ۸۵۸ حادثه حضور داشته و نسبت به امدادرسانی و انجام عملیات امداد و نجات اقدام کرده که بیشترین سهم این عملیات‌ها مربوط به حوادث جاده‌ای و کوهستان است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه تعداد حوادث کوهستان استان کرمانشاه رو به افزایش است؛ از افراد مبتدی و دارای بیماری درخواست داریم از صعود به ارتفاعات به صورت انفرادی خودداری کنند، زیرا ارائه خدمات درمانی مورد نیاز به افراد آسیب دیده در کوهستان دشوار است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه عنوان کرد: در کنار امدادرسانی هلال‌احمر در حوادث و بلایای طبیعی این جمعیت در راستای عمل به وظایف خود نسبت به ارائه خدمات اجتماعی به ویژه به افراد نیازمند نیز اقدام می‌کند.

محمدی با اشاره به فعال بودن یک مرکز ارتوپدی و فیزیوتراپی هلال‌احمر در کرمانشاه گفت: سال گذشته ۷۸۲ نفر از خدمات فیزیوتراپی، ۵۱ نفر از کار درمانی و ۲۶۲ نفر گفتاردرمانی استفاده کردند.

وی اضافه کرد: در حوزه ارتوپدی ۱۰۸ نفر از این خدمات شامل ۵۱ نفر پروتز و ۶ نفر آرتز و کفش طبی ۵۱ نفر بهره‌مند شدند و دو مورد مانور درمان اضطراری با اهداف درمانی بیماران بی‌بضاعت در دالاهو و روستا‌های اطراف گیلانغرب جمعا یک هزار و ۴۰۰ نفر انجام گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با اشاره به عدم صدور مجوز داروخانه این جمعیت در استان، تصریح کرد: با وجود عدم تأسیس داروخانه هلال‌احمر کرمانشاه، اما مرکز فوریت‌های دارویی این جمعیت به صورت روزانه در حال خدمت‌رسانی به مردم استان است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع‌آوری31 میلیاردریال کمک مردمی درفعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر