Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه سلسله جلسات «دولت سایه» با صنعتگران برتر کشور، جلیلی در جلسه‌ای با حضور مدیران واحد‌های فولادی کشور و اعضای هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در جریان نقطه نظرات فعالان این صنعت قرار گرفت و به ایراد نکاتی پرداخت. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در ادامه سلسله جلسات «دولت سایه» با صنعتگران برتر کشور، دکتر جلیلی در جلسه‌ای با حضور مدیران واحد‌های فولادی کشور و اعضای هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در جریان نقطه نظرات فعالان این صنعت قرار گرفت و به ایراد نکاتی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این دیدار گفت: علی‌رغم گلایه‌هایی که امروز در زمینه اقتصاد کشور به حق مطرح است، اما یک مجموعه عظیم و چشمگیر از موفقیت‌های صنعتی نصیب ملت ما شده است که صنعت فولاد کشور باتوجه به آنچه شما مطرح کردید، نسبت به سال‌های گذشته خود بسیار پیشرفت داشته است.
نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی، موفقیت‌های بزرگ در نمونه‌هایی از عرصه‌های نرم افزاری و سخت افزاری را مایه عبرت سایر عرصه‌هایی دانست که احساس ضعف در آن‌ها نمود دارد.
دکتر جلیلی صنایعی، چون موشکی و هسته‌ای کشور را که در طراز جهانی دارای جایگاه قابل توجه هستند، از جمله‌ی این نمونه‌های الگویی خواند که میتوان با نگاه به روند پیشرفت آن‌ها به سایر صنایع نیز جان تازه‌ای بخشید.
عضو شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وضعیت فعلی اقتصاد کشور و لزوم به حداقل رساندن فشار‌ها و تهدید‌های خارجی ابراز داشت: بسیاری از این تهدید‌ها زمینه ساز تقویت بنیه کشور شده‌اند و خواهد شد؛ چرا که برای رفع آن‌ها راهی جز تقویت خود نداریم.
وی درخصوص صنعت فولاد عنوان کرد: با توجه به واقعیت‌های موجود وضعیت فعلی کشور، از جمله منابع انسانی، معادن و فن‌آوری‌های این حوزه و همچنین مراودات و مشکلات بانکی، مشورت با خود صنعتگران که با تمام وجود درگیر جزئیات حوزه هستند، برای تصمیم گیری یک امر ضروری است. در برنامه ریزی برای رفع مشکلات و رسیدن به چشم انداز‌های پیشرفت صنعتی باید نظرات صنعتگران قبل از تصمیم گیری‌ها گرفته شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این موجب تاسف است که در اکثر جلساتی که برگزار میکنیم ترجیع بند گلایه‌ها به مشکلات ناشی از دیوان‌سالاری ختم میشود که البته محدود به دولت مستقر فعلی نمیباشد.
دکتر سعید جلیلی اشاره یکی از مدیران صنعت فولاد به تعداد زیاد و غیرقابل قبول بخشنامه‌های وزارت صنعت از ابتدای امسال، آن را نمونه‌ای از این دیوان‌سالاری غیرمنطقی خواند وی گفت: تعداد بخشنامه‌ها در بازه زمانی محدود و تعارض آن‌ها با هم میتواند تبدیل به منافذی برای فساد شود. مشورت پذیری قبل از صدور این دست بخشنامه‌ها میتواند مانع بروز بسیاری از مشکلات باشد. مشارکت صنعتگران در تصمیم گیری‌ها یک امر لازم در حوزه کاری آنهاست. صنعتگر باید احساس کند که هر بخشنامه جدید باعث تقویت آن صنعت خواهد شد. توضیح چرایی صدور بخشنامه‌ها باید برای فعالان اجرایی در لایه‌های درگیر صنعت روشن باشد تا آن‌ها را اقناع کند و بتوانند مسیر خود را به درستی طی کنند.
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اگر پتانسیل‌های کشور از دو آسیب «منفعل شدن» و «منحرف شدن» مصون بمانند، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.
نماینده رهبرانقلاب راه‌حل برون رفت از مجموعه مشکلات را دارای اولویت داخلی دانست و افزود: آن چیزی که امروز به آن نیاز داریم آنست که بتوانیم در این شرایط تا میتوانیم از مشکلات داخلی خود که برخی از شما از آن به خودتحریمی تعبیر کردید، بکاهیم تا بتوانیم فشار تحریم‌های خارجی کشور را به خوبی مدیریت کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت سایه واحد فولاد صنعت فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۳۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، در اجرای مواد ۵۸، ۶۳ و ۶۳ مکرر قانون نظام وظیفه و وظایفی که به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده نشست مشترکی بین محمدکاظم صادقیان مدیرکل صنعت، معدن وتجارت و معاونت نظام وظیفه فرماندهی انتظامی استان یزد مبنی بر شناسایی مشمولین نظام وظیفه و عدم بکارگیری آنها در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی برگزار شد.
در این نشست مقرر شد ضمن بازدید مشترک از واحد‌های مذکور مفاد قانونی مربوط به اطلاع صاحبان صنایع، بهره برداران معادن و متصدیان واحد‌های صنفی رسانده شود. 
کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه ها، به کارگیری کنند، توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.
بر اساس ماده ۶۳ مکررقانون نظام وظیفه عمومی، مجازات به کارگیری مشمولان غایب نظام وظیفه برای بار اول، هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه ۳ سرباز است.

دیگر خبرها

  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است