Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: در این مطلب ٤ مشکل شایع شیردادن به نوزادان معرفی و راه‌حل‌هایش هم ارائه شده است.

تمام پزشکان توصیه می‌کنند نوزادان با شیر مادر تغذیه شوند، دلیلشان را هم اینگونه اعلام می‌کنند که شیر مادر حاوی ویتامین‌ها و آنزیم‌هایی است که به رشد کودک کمک می‌کند. به گواه بسیاری از پزشکان، شیر مادر خود یک غذای کامل است و کودکان حداقل تا سن ٦ ماهگی هیچ نیازی به غذای دیگر غیر از شیر مادر ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شیر دادن گاهی مشکلاتی هم ایجاد می‌کند، مشکلاتی که بسیاری از مادران با آن سروکار دارند. در این مطلب ٤ مشکل شایع شیردادن به نوزادان معرفی و راه‌حل‌هایش هم ارائه شده است.

ترشح خودبه‌خودی شیر از پستان مادر

خیلی از تازه‌مادرها تجربه ترشح خودبه‌خودی شیر از پستانشان را دارند. این مسأله به‌ویژه زمانی که غدد تولید شیر در پستان‌ها شروع به فعالیت می‌کنند، بیشتر دیده می‌شود. ترشح خودبه‌خودی شیر علاوه بر اینکه می‌تواند به سلامت مادر ضربه وارد آورد، گاهی اوقات خجالت‌آور هم هست.

راه‌حل: اجازه ندهید وعده‌های شیر دادن نوزاد عقب بیفتد. سعی کنید از پدهای مخصوص شیردهی استفاده کنید. این پدها شیر ترشح‌شده را جذب می‌کنند. اگر در موقعیتی هستید که نمی‌توانید به فرزندتان شیر بدهید و شیر هم شروع به ترشح کرده‌ است، به آرامی پستانتان را به سمت سینه فشار دهید. به این ترتیب ترشح شیر قطع می‌شود.

تورم و التهاب پستان

پستان مادر در هفته‌های نخست شیردهی متورم و سنگین می‌شود. این اتفاق کاملا طبیعی است. اگر بعد از این زمان باز هم تورم احساس شد، احتمالا دچار تورم پستان شده‌اید. این تورم موجب می‌شود شیر به مقدار کافی از پستان خارج نشده و نوزاد ناقص تغذیه شود، در نتیجه پستان بیش از حد معمول مملو از شیر می‌شود و این مسأله به‌خودی‌خود برای سلامتی Health مضر است.

راه‌حل: هر روز ٨ تا ١٢ نوبت از هر دو پستان به کودک شیر بدهید. هیچ وعده شیردادنی را از دست ندهید. در طول شب هم اگر توانستید به کودک شیر دهید. سعی کنید کودک را در موقعیت فیزیکی مناسبی قرار دهید تا بتواند به اندازه و به راحتی شیر بنوشد. اگر کودکتان نمی‌تواند یا نمی‌خواهد به حد کافی شیر بنوشد، سعی کنید خودتان شیر پستان‌هایتان را به صورت دستی بدوشید. به هیچ وجه اجازه ندهید شیر بیش از حد معمول در پستان‌هایتان بماند، چراکه ممکن است موجب عفونت شود. اگر اینطور شود دیگر هیچ وقت نمی‌توانید به کودکتان شیر بدهید. اگر تورم پستان‌ها خیلی شدید است، سعی کنید در محیط گرم قرار نگیرید. هرگز از کمپرس آب گرم استفاده نکنید، چون تورم را شدیدتر می‌کند. کمپرس آب گرم موجب افزایش جریان خون در پستان‌ها شده و تورم را شدید‌تر می‌کند، سعی کنید از کمپرس خنک‌کننده استفاده کنید.

ناتوانی کودک در گرفتن پستان

کودکانی که در بدو تولد با شیشه شیر خورده‌اند یا از پستانک استفاده کرده‌اند، وقتی با پستان مادر مواجه می‌شوند، گیج شده و از گرفتن یا مکیدن پستان مادر امتناع می‌کنند. نتیجه این اتفاق این است که کودک شیر پستان را نمی‌نوشد و شما ممکن است به‌زودی دچار تورم پستان شوید.

راه‌حل: به کودکان پستانک یا شیشه‌شیر ندهید. این کار را تا زمانی که شیردادن به نوزاد روندی منظم از لحاظ زمانی و وعده‌های شیردادن به خود بگیرد، ادامه دهید. معمولا این زمان سه تا چهار هفته طول می‌کشد. بسته به اینکه فرزندتان تا چه زمانی از گرفتن پستان امتناع می‌کند، سعی کنید از مشاوره پرستاران استفاده کنید. در عین حال، حواستان به پوشک نوزاد باشد. از میزان دفع او می‌توانید بفهمید که آیا او به اندازه کافی شیر خورده‌ است یا خیر.

نوک پستان زخمی‌شده یا شکاف برمی‌دارد

اگر فرزندتان را در مواقع شیردادن در موقعیت فیزیکی مناسبی قرار ندهید، ممکن است نوک پستان زخم شده یا شکاف بردارد. وقتی کودک در زمان شیرخوردن در موقعیت فیزیکی مناسبی قرار داشته باشد، نوک پستان در قسمت تحتانی دهانش قرار خواهد گرفت. در چنین شرایطی دیگر کام دهان کودک یا زبان او نوک حساس پستان را زخمی نخواهد‌ کرد.

راه‌حل: سعی کنید روش درست به دست گرفتن نوزاد در زمان شیر دادن را بیاموزید. اگر در زمان شیردادن احساس درد کردید، به آرامی کودک را از خود جدا کنید و دوباره پستان را در دهانش بگذارید. کودک را در زمان شیردادن نزدیک بدن خود قرار دهید. بینی نوزاد هنگام شیر خوردن باید رو به پستان باشد. هنگام شیردادن سعی کنید از پستانی به کودک شیر بدهید که کمتر درد دارد، چراکه نوزاد در ابتدا بشدت شروع به مکیدن شیر می‌کند. در پایان شیردادن کمی از شیر خود را روی نوک پستان‌ها بمالید. شیر مادر حاوی مواد آنتی باکتری است که می‌تواند مانع از بروز جراحت شود. اگر بعد از رعایت همه این راهنمایی‌‌ها باز هم دچار مشکل شدید، حتما به پزشک Doctor مراجعه کنید.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فیلم خلبانی آقای خنده سینمای ایران در هواپیمای کوچک! شناسایی مرد زن نما در میان زائران مراسم اربعین + عکس این شیرزن به خاطر پولدار شدن دست به کار عجیب و خطرناکی زد +عکس عکس نیمه برهنه نوید محمد زاده در حال گرفتن حمام آفتاب + تصاویر در اینستاگرام عضو شورای شهر نیشابور چه گذشت !؟ حکم او صادر شد ! 7 کشته و زخمی بر اثر سقوط مرگبار پاترول به دره ای در مازندران این مرد جلوی فاجعه در پرواز اصفهان را گرفت! + عکس و جزییات عکس های وحشتناک از انفجار مرگبار اندیمشک + جزییات مرگ آیت الله در ابهام! / فائزه بازهم از رادیو اکتیو گفت! دستگیری خبرنگار هتاک در نقطه صفر مرزی! / او قصد ترک ایران را داشت فوری / شهادت 2 بسیجی در حمله تروریستی کردستان! +اسامی و جزییات وحشتناکترین سفر هوایی ایرانی ها به کربلا ! + عکس بسیار عجیب جزییات فرار هراسناک یک داعشی قبل از بریده شدن سرش! + عکس این دزد عشق زندان دارد! / او در آبادان چه کرد؟! این دختر را دیده اید؟! / ماشین او با تکه های خون پیدا شد! + عکس عکس یادگاری سید حسن مدرس پس از ترور / او 4 گلوله خورد و زنده ماند مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه سلامت سلامتی Health پزشک Doctor پزشک شیر خوردن نوزادان احساس عکس ایران قتل فیلم دستگیر شد روزنامه جوان مرد زنان زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه اریک تن هاخ به دی یونگ: برای بازی به سبک آژاکس، به بازیکنی مثل او نیاز دارید

اریک تن هاخ می‌گوید یکی از دلایلی که منچستریونایتد به سبک آژاکس، تیم قبلی او بازی نمی‌کند فقدان بازیکنی چون دی یونگ در این تیم است.

طرفداری | باشگاه بارسلونا به دلیل مشکلات مالی، در آستانه تابستان پیش‌رو، شاهد تغییرات گسترده در لیست بازیکنان خود خواهد بود. در این بین، فرنکی دی یونگ، هافبک هلندی این تیم، یکی از بازیکنانی است که احتمال جدایی او زیاد است.

دی یونگ که مورد توجه باشگاه‌های متعددی قرار دارد، به دلیل افزایش دستمزد تدریجی در قراردادش، از نظر مالی نیز به یک چالش برای بارسلونا تبدیل شده است. دستمزد او در فصل آینده به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر، اریک تن هاخ، سرمربی منچستریونایتد که سابقه همکاری با دی یونگ در آژاکس را دارد، معتقد است که این هافبک می‌تواند به خوبی در سبک بازی او جا بگیرد.

علاقه منچستریونایتد به دی یونگ زیاد است

در سال ۲۰۲۲، منچستریونایتد به دنبال جذب فرنکی دی یونگ، هافبک هلندی بارسلونا بود. این علاقه با ورود اریک تن هاخ، سرمربی یونایتد که سابقه مربیگری دی یونگ در آژاکس را داشت، تشدید شد. با وجود تلاش‌های منچستریونایتد، دی یونگ در آن زمان تمایلی به ترک بارسلونا نشان نداد. با این حال، انتظار می‌رود شیاطین سرخ در پنجره نقل و انتقالات پیش رو بار دیگر برای جذب این هافبک 26 ساله اقدام کنند. اظهارات اخیر تن هاخ نیز نشان می‌دهد که او همچنان علاقه‌مند به جذب دی یونگ است.

سرمربی هلندی منچستریونایتد در مصاحبه با گری نویل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا عملکرد منچستریونایتد با فلسفه فوتبالی تن هاخ در آژاکس همخوانی ندارد، او کمبود بازیکنانی با مشخصات خاص، به ویژه ستاره سابق خود، فرنکی دی یونگ را دلیل این امر عنوان کرد.

[دی یونگ] نمونه بارز بازیکنی است که برای بازی به سبک آژاکس به او نیاز دارید!

منچستریونایتد فصل سختی را پشت سر گذاشته است، اما با توجه به حمایت مالی و علاقه دیرینه آنها به دی یونگ، انتقال این هافبک را نمی‌توان رد کرد. با این حال، فرنکی علاقه‌مندانی همچون  بایرن مونیخ هم دارد که این تیم‌ها می‌توانند تابستان داغی را برای انتقال این هافبک هلندی از بارسا رقم بزنند.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • علاقه اریک تن هاخ به دی یونگ: برای بازی به سبک آژاکس، به بازیکنی مثل او نیاز دارید
  • آنروا: روزانه ۳۷ کودک در غزه مادر خود را از دست می‌دهند
  • برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • ژابی آلونسو: به سه‌گانه نزدیک شده‌ایم
  • فال انبیا فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • شیطان با نقاب خواستگار
  • کودک از چه سنی می‌تواند ماست بخورد؟