Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛  ­دهها نفر از قشرهای مختلف مردم با تجمع مقابل سفارت عربستان در لندن خشم و انزجار خود را از رژیم سعودی و حامیان این رژیم ابراز کردند و قطع کمک های سیاسی و تسلیحاتی از رژیم سعودی و توقف بمباران یمن و نیز افشای جنایات این رژیم و مجازات عاملان آن را خواستار شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
معترضان در حالیکه تصاویر خاشقجی و دستان اغشته به خون ولیعهد سعودی را در دست داشتند فریاد می زدند دست از حمایت قاتل ها بردارید و جنایتکاران را مجازات کنید .
معترضان خشمگین همچنین جنایات رژیم سعودی کشتار مردم بی دفاع یمن را محکوم کردند و با شعار از تسلیح عربستان و کشتار مردم یمن دست بردارید هر گونه حمایت از رژیم سعودی را مشارکت در جنایات این رژیم توصیف و ان را محکوم کردند .
آنان با شعار مرگ بر ال سعود و مرگ بر بن سلمان از دولت انگلیس خواستند به مبارزه عملی با جنایت رژیم سعودی بپردازد و از حمایت تسلیحاتی و سیاسی این رژیم دست بردارد .
معترضان با شعار لاپوشانی جنایات سعودی دیگر بس است افشای حقایق قتل فجیع خاشقجی و مجازات همه عاملان و عامران این جنایت را خواستار شدند .
خانم لیندزی جرمن چهره مشهور مبارزه با جنگ و نژاد پرستی و از سخنرانان این تجمع اعتراضی در مصاحبه با ما گفت : تجمع امروز نشان می دهد که مردم از جنایات روز افزون رژیم سعودی در قتل مخالفان و قتل مردم بی دفاع و فجایع یمن به خشم امده اند و توقف حمایت سیاسی و تسلیحاتی از این رژیم را خواستارند .
این عضو ائتلاف جنگ را متوقف کنید افزود : مماشات و حمایت از رژیم سعودی موجب شده است این رژیم به جنایاتش عمق ببخشد و باید این حرکت متوقف شود و دولت بریتانیا باید به اقدام عملی در این باره دست بزند .
دیروز نیز شماری از نمایندگان پارلمان انگلیس از نخست وزیر این کشور خواستند در توقف جنایات رژیم سعودی به اقدام عملی دست بزند .
ایان بلکفورد، نماینده مردم اسکاتلند در مجلس انگلیس خطاب به نخست وزیر گفت : انتقاد و محکومیت بد نیست اما اقدام عملی لازم است.
وی افزود : رژیم عربستان سعودی مسوول نقض مجموعه ای از حقوق بشر است؛ منتقدانش را می کشد و مثله می کند؛ نوجوانان کشورش را شکنجه می کند؛ زنان را به خاطر تلاش برای دستیابی به حقوقشان، زندانی می کند؛ یمن را وحشیانه بمباران می کند و مردم آن کشور را با گرسنگی و قحطی، می کشد و اکنون همین رژیم، جمال خاشقجی را می کشد. رژیم جنایتکار عربستان دیگر چه جنایتی باید مرتکب شود تا نخست وزیر انگلیس، فروش اسلحه به آن را متوقف کند؟
می در پاسخ به انتقادها از وی گفت : ما قتل خبرنگار خاشقجی را با شدیدترین لحن محکوم کردیم و پس از گم شدن وی، از عربستان سعودی خواستیم با دولت ترکیه درباره یافتن وی همکاری کند... این ادعای عربستان که خاشقجی در دعوا و کتک کاری مرده، توضیح مناسبی نیست بنابراین باید بررسی ها تکمیل تا دقیقا ماجرا معلوم شود. وزیر خارجه ما و سفیرمان، مواضع ما را با عربستان سعودی در میان گذارده اند ومن هم با شاه سلمان تلفنی صحبت می کنم .
وی افزود : هیچ مقام دولتی در نشست سرمایه گذاری در عربستان سعودی شرکت نخواهد کرد و وزیر کشور ما موظف شده است از ورود مظنونان به این قتل به انگلیس پیشگیری کند. افراد مظنون به قتل خاشقجی اگر روادید ورود به انگلیس داشته باشند، امروز روادیدشان لغو می شود.
بارها نمایندگان پارلمان انگلیس فروش سلاح به عربستان در حال کشتار مردم بی دفاع یمن را محکوم کردند و خواستار توقف ان شدند اما نخست وزیر انگلیس در پاسخ گفت ما شدید ترین قوانین را برای فروش سلاح وضع کرده ایم .
انگلیس پس از امریکا بیشترین سلاح را به عربستان فروخته است بر اساس گزارش های منتشر شده دولت انگلیس از سال 2016 مجوز فروش شش میلیارد و دویست میلیون پوند بمب و سلاح را به عربستان صادر کرده است .
دولت انگلیس متهم است که به همراه امریکا بیشترین حمایت سیاسی و تسلیحاتی را از رژیم سعودی می کنند .

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رژیم سعودی تجمع اعتراضی انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است

حنفی وردک معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ‌‏جنایات جنگی و ضد بشریت رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت‌های نظامی و مالی کاخ سفید، نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است.

وی افزود: اعتراضات مردم در آمریکا، اروپا و استرالیا در دومین هفته با حمایت از فلسطین شدت گرفته‌ است اما از سوی دیگر مدعیان دروغین آزادی بیان با معترضان برخورد غیر قانونی می‌کنند. 

طالبان پیش از این نیز از شورای امنیت و کشورهای تأثیرگذار خواسته بود تا فراتر از قطعنامه‌ها، برای جلوگیری از نسل‌کشی مردم فلسطین گام‌های عملی بردارند و راه‌های عادلانه برای حل اساسی قضیه فلسطین جستجو کنند.

وزارت خارجه طالبان چندی قبل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه بیمارستان «ناصر» که در میان‌شان زنان و کودکان نیز هستند، بیانگر مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین، عدم پایبندی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی جامعه بین‌الملل به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی است.

این بیانیه تاکید کرده بود افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین حمایت کرده و از انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تشدید اعتراضات ضد صهیونیستی در کشور‌های غربی در حمایت از مردم غزه
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • تجمع دانشگاهیان استان سمنان برگزار شد
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • ببینید | تصاویری از تجمع دانشجویان استان تهران مقابل سفارت فرانسه
  • تجمع دانشگاهیان مشهدی در محکومیت جنایات آمریکا
  • برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • طوفانی که پرده‌ها را کنار زد
  • تأکید وزیر علوم بر حمایت دانشگاهیان از خیزش علیه جنایات رژیم صهیونیستی