Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-08@23:23:55 GMT

روشی برای 100 برابر شدن سرعت اینترنت

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۴۰۶۰۶

محققان یک دستگاه خوانش اطلاعات امواج نوری در هم تنیده ابداع کرده اند که سبب می شود ارتباطات اینترنتی ۱۰۰ برابر سریع تر شود.

به گزارش صدای ایران از مهر به نقل از ایونینگ استاندارد، طبق تحقیقات جدید به زودی ارتباطات اینترنتی ۱۰۰ برابر سریع تر می شود. در این تحقیق دستگاهی برای خوانش اطلاعات امواج نوری درهم تنیده ابداع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
این تحقیق ادعا می کند می توان فناوری مذکور را در شبکه های مخابراتی فعلی به کار گرفت تا کارآمدی آنها را افزایش داد. کابل های فیبرنوری معمول باید به رنگ خاصی باشند یا به شکل مخصوصی تنیده شوند تا نور بتواند به شکل افقی یا عمودی در آنها استفاده کند.
با استفاده از نوری که به شکل مارپیچ درآمد کابل ها می توانند اطلاعات بیشتری جابه جا کنند. فیبرهای نوری فعلی فقط بخشی از ظرفیت نور برای حمل اطلاعات در طیف رنگی را استفاده می کنند. اما فناوری جدید به جای پهنای باند از شکل امواج نوری استفاده می کند.
در این روش امواج نوری به شکل مارپیچ بهم تنیده می شوند. با کمک این روش بعد سومی برای انتقال اطلاعات به وجود می آید. در همین راستا محققان  یک دستگاه کوچک خوانش اطلاعات  ساخته اند که می تواند مارپیچ های نور را شناسایی کند. محققان دانشگاه RMIT این پژوهش را انجام داده اند. مین گو در این باره می گوید: این فناوری مانند دی ان ای است.
 آنها نخستین افرادی هستند که دستگاه دریافت کننده امواجی ساخته اند که می تواند اطلاعات را از شکل جدید فیبرهای نوری بخواند.
دستگاه جدید به اندازه عرض یک تار مو است.  

کد خبر 4440983

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سرعت اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: ظرفیت پهنای باند کشور دو برابر شده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فردا با افتتاح پروژه فیبر نوری قم، پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار می‌رسد و این پوشش تا پایان سال به ۱۴ میلیون خانوار خواهد رسید.

وی افزود: ظرفیت شبکه انتقال کشور در ابتدای دولت ۳۱.۵ ترابیت برثانیه بوده است که اکنون به بیش از ۶۰ ترابیت برثانیه رسیده است و حدود ۲۰ ترابیت برثانیه آن با تجهیزات داخلی توسعه یافته است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ظرفیت شبکه IP کشور دو برابر شده و از ۲۸ به ۵۵ ترابیت برثانیه رسیده است، گفت: ظرفیت پهنای باند کشور هم حدود دو برابر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات رئیسی قرار است اینترنت را به «سرعت نور» برساند!
  • شما نظر بدهید / با ادعای وزیر ارتباطات در مورد سرعت مناسب اینترنت موافقید؟
  • شما نظر بدهید / آیا با ادعای وزیر ارتباطات در مورد سرعت اینترنت موافقید؟
  • وزیر ارتباطات: اینترنت به سرعت نور می‌رسد / امیدوارم تا پایان سال، چند برند جدید موبایل ایرانی داشته باشیم
  • آموزش: چند نکته برای افزایش سرعت اینترنت
  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ۷ شهر استان قم فردا تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند
  • زارع‌پور: ظرفیت پهنای باند کشور دو برابر شده است
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت