Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - تارنمای خبری دیلی بیست شامگاه پنجشنبه گزارش داد؛ «احمد عسیری» مشاور ویژه ولیعهد سعودی که اکنون از جمله عوامل قتل روزنامه‌نگار «جمال خاشقچی» معرفی شده، سال 2017 در دیدار با مشاوران رئیس جمهوری آمریکا، درباره راهبردهایی با هدف براندازی حکومت ایران گفت و گو کرده بود.

به گزارش ایرنا، این رسانه می‌نویسد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، عسیری را به نمایندگی از خود برای شرکت در مجموعه جلساتی فرستاد که پیش از مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» و در ژانویه 2017 (دی ماه 1395) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته دیلی بیست، این دیدارها هم‌اکنون موضوع تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده روسیه در انتخابات گذشته ریاست جمهوری آمریکا است.
برمبنای گزارش این رسانه، در این دیدارها «جرج نادر» از جمله نزدیکان هیات حاکمه امارات، «جوئل زمِل» استراتژیست صهیونیستی در حوزه رسانه، «استیو بانون» و «مایکل فلین» مشاوران وقت رئیس جمهوری آمریکا و نیز برخی از دیگر اعضای تیم انتقال قدرت ترامپ حضور داشته‌اند.
برمبنای اطلاعاتی که در اختیار دیلی بیست قرار گرفته، موضوع دیدارها، بکارگیری راهبردهایی در حوزه‌های اقتصادی، اطلاعاتی و نظامی برای تضعیف و براندازی حکومت ایران بوده است.
پیش از این روزنامه نیویورک تایمز هم گزارش داده بود که نادر پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، طرحی برای ضربه به اقتصاد ایران با هدف فشار به تهران به مقام‌های سعودی، اماراتی و آمریکایی ارائه داده بود؛ طرحی که مشخص نیست سرانجام تا چه اندازه مورد حمایت این دولت‌ها قرار گرفت.
«احمد عسیری» که معاون دستگاه اطلاعات عمومی عربستان سعودی است و سابقه سخنگویی ائتلاف تحت هدایت این کشور در یمن را هم در کارنامه دارد، این هفته در پی رسوایی قتل روزنامه‌نگار منتقد آل سعود «جمال خاشقچی» از سمتش برکنار شد.
خاشقچی 59 ساله که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، بیش از سه هفته پیش برای کارهای اداری مربوط به ازدواج خود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و دیگر برنگشت.
ریاض پس از 18 روز سکوت، سرانجام شنبه اعتراف کرد که خاشقچی در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است.
ناظران سیاسی و رسانه‌ای، ولیعهد سعودی را مستقیما مسئول این جنایت می‌دانند.
شبس ** 9386 **1859

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي احمد عسيري جمال خاشقچي عربستان سعودي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد

تابستان گذشته انتظار زیادی وجود داشت که ضد حمله «بزرگ» اوکراین که علیه نیروهای روسی آغاز شده بود، باعث به عقب رانده شدن نیروهای روسی شود و کی‌یف پیروز شود اما این اتفاق نیفتاد.

به گزارش مشرق، روزنامه دیلی‌تلگراف در گزارشی می‌نویسد: ضد حمله اوکراین نه تنها موفقیت‌آمیز نبود بلکه با شکست روبرو شد و دستاوردهای کمی برای کی‌یف در پی داشت. این شکست را می‌توان تا حدی به گردن امتناع غربی‌ها برای تامین کمک‌های نظامی مناسب برای اوکراین انداخت.

نتیجه این اقدام واکنش مسکوت در سیاستگذاری‌های داخلی اروپایی‌ها و آمریکا بود که بی‌شک به شکست و ناکامی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در تصویب به موقع بسته کمک بیشتر در کنگره و همچنین بی‌میلی کشورهای اروپایی در تشدید کمک‌های خود به اوکراین منجر شد.

ترکیبی از تلفات و کمبود مهمات در اوکراین به نیروهای روسی اجازه داده تا به نبرد برگردند و مناطقی استراتژیک را تحت کنترل خود دربیاورند. نیروهای روسی در پیشرفت‌های خود دستاوردهای خوبی در خط مقدم داشته‌اند. به طوریکه اوکراین مجبور شد تا یکسری از مناطق را رها کند و همچنین خسارات جدی به زیرساخت‌های این کشور در نتیجه حملات هوایی نیروهای روسی وارد آمد.

اکنون انگلیس و آمریکا بسته کمکی اضافی شامل سیستم‌های دفاع هوایی، موشک‌های دوربرد و مهمات را به اوکراین اعلام کرده است. اگر لندن و واشنگتن ارسال تسلیحات و مهمات را به کی‌یف تسریع بخشند، اوکراین قادر خواهد بود تا در خط مقدم ثبات داشته باشد و از زیرساخت‌هایش نیز حفاظت کند. این ممکن است در مواجهه با حمله بزرگ روسیه در تابستان حیاتی باشد.

با اینکه بسته کمکی جدید برای اوکراین شاید باعث موفقیت نسبی این کشور شود، اما کی‌یف را قادر نمی‌سازد تا به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کند و به صحنه برگردد. یکی از دلایل برتری هوایی روسیه در بسیاری از موارد و دفاع هوایی مستقر در زمین ناکافی اوکراین است. یکی دیگر از دلایل نداشتن نیروی کافی در ارتش اوکراین است و پس از بیش از دو سال نبرد سخت، به نظر می‌رسد که اوکراین نتوانسته یک بسیج بزرگ نیروها که به آن نیاز دارد را اجرایی کند.

همچنین چالش‌های مورد نظر برطرف نشدنی هستند. روسیه یک رشد اقتصادی فزاینده‌ای را در این دوره جنگ داشته و اکنون نیز در حال ایجاد سطوح عظیم نیرو است که خودشان را برای محقق شدن اهداف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قربانی می‌کنند.

اگر مسکو بتواند به موفقیتی شگرف در تابستان دست پیدا کند که شاید شامل خارکیف، دومین شهر اوکراین شود، دیگر میل و رغبتی برای غرب نماند که هزینه بیشتری برای اوکراین در زمستان پیش رو صرف کنند.

این چشم‌انداز تیره و تار با عدم اطمینان بیشتر در مورد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و انتخابات پارلمانی در انگلیس بدتر هم می‌شود. به نظر می‌رسد به دلیل سطحی از عزم و اراده که در میان متحدان غربی اوکراین دیده نمی‌شود، این جنگ پایانی خوش برای روسیه داشته باشد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • انتصاب دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران
  • دبیر بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه منصوب شد
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه های ایران منصوب شد
  • دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد