Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان با اشاره به تغییر اساسنامه سمپاد از اعمال تغییراتی در شیوه جذب دانش آموزان تیزهوش خبر داد.

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سمپاد و با توجه به ترفیع درجه مرکز ملی استعداد‌های درخشان به سازمان که چندی پیش محقق شد، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش و در ادامه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای احیای مجدد جایگاه سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان و تصویب این مصوبه تلاش و پیگیری‌های بسیاری داشتند و اکنون منتظر ابلاغ آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از ابلاغ اساسنامه و تعیین و استقرار اعضای هیئت امنا تصمیماتی در حوزه اداره مدارس، نظارت، کیفیت عملکرد، جذب و ارزیابی نیروی انسانی، شیوه انتخاب دانش آموزان در مدارس تیزهوشان داریم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان تصریح کرد: در شرایط فعلی و با توجه به ضوابط موجود تنها مسیر دانش آموز در مدارس تیزهوشان از طریق آزمون است در حالی که گاهی دانش آموز مستعدی داریم که به هر دلیل امکان شرکت در آزمون نداشته است بنابراین از ورود به مدارس سمپاد باز می‌ماند.

پذیرش صرف بر مبنای آزمون در مدارس سمپاد عادلانه نیست

مهاجرانی با اشاره به اینکه پذیرش صرف دانش آموزان از طریق آزمون در مدارس سمپاد عادلانه نیست، تصریح کرد: در هیئت امنا پیش بینی‌هایی و برنامه‌های برای تغیرات در شیوه‌های جذب خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی پذیرش دانش آموزان در سمپاد متوسطه اول در سال‌های آتی و با توجه به حاشیه ساز بودن آزمون این دوره بیان کرد: برای پذیرش در پایه هفتم مدارس سمپاد پیش بینی‌هایی در مراحل اولیه داریم و تصویب اساسنامه هم در این موضوع قطعا تاثیرگذار است.

 برپایی خانه علوم پایه برای دانش آموزان متوسطه اول از آذرماه

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان از تاسیس خانه علوم پایه برای دانش آموزان متوسطه اول خبر داد و گفت: خانه علوم پایه برای پاسخگوی به مطالبه گری دانش آموزان علاقه‌مند در حوزه علوم پایه در دستور کار قرار گرفته است همچنین توجه به علوم پایه از تاکیدات ویژه و عالمانه مقام معظم رهبری است بنابراین برای توسعه این علوم برنامه ریزی داشتیم.

مهاجرانی افزود: یکی از صندلی‌های عتف (دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری) مربوط به آموزش و پرورش است و با شرکت به عنوان عضو حقوقی در این شورا به این نتیجه رسیدیم که آموزش و پرورش نقش مهمی در علوم پایه دارد.

وی با بیان اینکه خانه علوم پایه زیر نظر سازمان ملی استعداد‌های درخشان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این خانه صرفا برای دانش آموزان سمپادی نیست و همه دانش آموزان علاقه‌مند امکان شرکت در خانه را دارند که طبق پیش بینی‌ها سعی می‌کنیم در آذرماه این مجموعه کار خود را آغاز کند.

 تغییر در مدیریت پژوهشسرا‌های دانش آموزی

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به اینکه خانه علوم مشابه پژوهشسرا‌های دانش آموزی است، تصریح کرد: طبق مصوبه ۹۵۱ شورای عالی آموزش و پرورش پژوهشسرا‌ها هم به سمپاد منتقل می‌شود البته اکنون پژوهشسرا‌ها زیرنظر معاونت متوسطه فعالیت می‌کند.

مهاجرانی با بیان اینکه تغییر مدیریت پژوهشسرا‌ها از معاونت متوسطه به سمپاد فرآیندی زمانبر است، گفت: بعد از اینکه سازوکار این مرحله طی شود پژوهشسرا‌ها با خانه علوم ادغام خواهد شد، اما با توجه به اینکه اکنون این اتفاق هنوز محقق نشده است بنابراین خانه علوم و پژوهشسرا‌ها به طور مجزا فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مدارس اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم

وزیر آموزش و پرورش گفت: طی ۵ سال آینده 100 هنرستان جدید ساخته خواهد شد و ۸۰۰ هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو،  رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، امروز نخستین آیین‌نامه از اجرای آن یعنی آیین‌نامه تقویت و توسعه مهارت‌های دانش‌آموزان به تصویب هیأت دولت رسید و طی ۵ سال آینده ۱۰۰ هنرستان جدید ساخته خواهد شد و ۸۰۰ هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین طبق این آیین‌نامه تا پایان برنامه هفتم توسعه، ۲۵۰۰ هنرستان به واحد‌های تولیدی تبدیل می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان