Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

سی‌امین دوره شورای وزیران عرب مسئول در امور محیط زیست امروز (پنجشنبه) به ریاست لبنان در مقر دائمی اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد.

بر اساس گزارش «اسپوتنیک»، «طارق الخطیب» وزیر محیط زیست لبنان در این نشست اعلام کرد رژیم صهیونیستی ۱۳ سال است که از پرداخت غرامت به لبنان در پی جنگ ۲۰۰۶ علیه این کشور سر باز می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الخطیب در سخنرانی گفت: کشورهای عربی باید برای مقابله با چالش‌های محیط زیستی در سایه جنگ و درگیری‌های کنونی که به شکل مستقیم و غیرمستقیم بر دیگر کشورها تاثیر می‌گذارد، همکاری کنند؛ محیط زیست محدود به مرزهای جغرافیایی معینی نمی‌شود بلکه مشکلات محیطی از مرزهای جغرافیایی عبور می‌‌کند و میان کشورها تفاوتی قائل نمی‌شود.

وی ادامه داد: موانع بزرگی بر سر راه محیط زیست لبنان وجود دارد خصوصا اینکه اولین و تنها سرمایه لبنان منابع طبیعی‌اش است، از جمله این موانع عدم اجرای قعطنامه مجمع عمومی سازمان ملل توسط اسرائیل برای دوازدهمین ساز متوالی است، قطعنامه‌ای که بر اساس آن اسرائیل باید غرامت خسارت‌های وارد شده به لبنان در نتیجه جنگ ۲۰۰۶ که بالغ بر ۸۵۶.۴ میلیون دلار است، بپردازد؛ این خسارت‌های محیط زیستی تأثیرات بسیاری بر سلامتی انسان، تنوع بیولوژیکی، صید و گردشگری دارد.

الخطیب سپس از کشورهای عربی درخواست کرد از لبنان برای دستیابی به این غرامت حمایت کنند.

جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی بر لبنان از ۱۲ ژوئیه تا ۱۴ اوت ۲۰۰۶ (۲۱ تیر تا ۲۳ مرداد ۱۳۸۵) طول کشید و تل‌آویو ناچار شد با قبول ناکامی، قطعنامه سازمان ملل را بپذیرد.  

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: لبنان اتحادیه عرب مشکلات سرمایه مجمع عمومی سازمان ملل دلار گردشگری سازمان ملل جنگ دولت رژیم صهیونیستی کشورهای عربی محیط زیست پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید

حمزه عشوری مدیرکل حفاظت محیط گیلان گفت: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی وزش باد گرم و کاهش رطوب هوا، مسافران و مردم استان تا حد امکان از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی، مراتع و عرصه‌های طبیعی خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش، هنگام ترک محل از خاموش بودن آن مطمئن شوند.

مدیر کل حفاظت محیط گیلان افزود: متاسفانه هر سال، با وزش باد گرم و سهل انگاری برخی افراد، شاهد ایجاد حریق در برخی مناطق جنگلی و مراتع هستیم که گاهی این حوادث خسارات جبران ناپذیری بر جای می‌گذارد.

وی از مردم خواست در صورت بروز هر مشکلی در محیط زیست و یا وقوع آتش سوزی، مورد را به سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت
  • حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است
  • مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده
  • روایت عناصر اطلاعاتی اسرائیل از جنگ ایران و کشورهای عربی
  • سفیر فلسطین خواستار تحریم و اخراج اسرائیل از سازمان ملل
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • شیخ نبیل قاووق: آمریکا شریک جنایت‌ها در غزه است
  • ایرلند: اسرائیل در حال استفاده از قحطی به عنوان یک سلاح جنگی است
  • روانشناسان از سراسر دنیا خواستار اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن شدند