Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رضا قلی‌زاده، معاون ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، عصر روز پنجشنبه، سوم آبان ماه در آیین رونمایی از پنج کتاب حوزه دفاع مقدس در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، عنوان کرد: ادبیات جنگ در تمام دنیا اهمیت بالایی دارد و بسیاری از نویسندگان مطرح دنیا با ادبیات جنگ شناخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از رزمندگان دفاع مقدس بعد از تحویل دادن اسلحه‌های خود قلم به دست گرفتند و رسالت خود را با نگارش ادامه داده اند. برخی از این نویسنده رزمنده‌ها نیز توانستند به نویسندگان مطرحی در عرصه جهانی تبدیل شوند.

وی با اشاره به موفقیت نویسندگان جوان دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: چهار مورد از ٥ اثر رونمایی شده در این مراسم، توسط نویسندگانی به نگارش در آمده که هرگز جنگ را ندیده اند.

قلی‌زاده با بیان اینکه رویکرد جوانان به ادبیات دفاع مقدس قابل توجه است، اظهار کرد: نسل جدید با اینکه جبهه و جنگ را ندیده اند گاهی بهتر از ما، رزمندگان را در آثارشان معرفی می کنند و حتی می‌توانند تاثیرگذارتر از سابقین باشند.

معاون ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: این طیف به حمایت نیازمند دارند. آنها کسانی هستند که می‌توانند در عرصه‌های مختلف قلم بزنند ولی برای نگارش در حوزه ایثار و پایداری و از جان گذشتگی انرژی صرف می‌کنند.

قلی‌زاده در مورد ظرفیت‌های بالای ادبیات دفاع مقدس نیز گفت: جنگ اتفاقی است که هیچ کسی دل خوشی از آن ندارد ولی وقتی اتفاق افتاد، تمام حوزه‌های هنری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بسیاری از نویسندگان دنیا با بحث جنگ شناخته شده‌اند و در تمام عرصه های دفاع مقدس، سوژه‌هایی وجود دارد که نیازمند نگاه هنرمندان است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی رضا قلی زاده حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان

در مراسمی با حضور تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشور پیراهن تیم ملی فوتسال که اخیرأ قهرمان آسیا شد به موزه دفاع مقدس استان کرمان اهدا شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079031 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان