Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:26:27 GMT

وزیر جدید کار ثابت کند که با برنامه آمده است

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۴۲۱۰۸

وزیر جدید کار ثابت کند که با برنامه آمده است

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید وزیر جدید کار پس از کسب رأی اعتماد از مجلس باید در ابتدا جلسه شورای عالی کار را با محور ترمیم مزد و معیشت کارگران برگزار کند تا ثابت کند که با برنامه به وزارت کار آمده است.

ناصر چمنی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا وقتی شعارها عملیاتی و به آن جامه عمل پوشانده نشود، کارگران نمی‌توانند به آن امید ببندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قبلا شعارهایی برای ترمیم حقوق کارگران، ساخت مسکن کارگری و از بین بردن اختلاف طبقاتی داده شد ولی امروز نه تنها قدرت خرید کارگران تنزل یافته بلکه فاصله طبقاتی تبدیل به شکاف طبقاتی شده است.

چمنی گفت: دولت یازدهم در شرایطی روی کار آمد که به گفته مسئولان تورم ۴۵ درصدی را شاهد بودیم و همان سال با وجود اعلام تورم ۳۵ درصدی از سوی بانک مرکزی، شورای عالی کار افزایش دستمزد را بیش از ۲۵ درصد تصویب نکرد.

وی افزود: انتظار جامعه کارگری این است که وزیر جدید عمیقا به مشکلات بخش و حوزه کار بپردازد و وقتی بر مسند وزارت نشست شعارهایش را عملیاتی کند.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس، گفت: آقای شریعتمداری چند وقتی وزیر صنعت، معدن و تجارت بود و آن را اداره کرد، اما شرایط در وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخت‌تر است.

به گفته چمنی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صورت کسب رأی اعتماد مجلس، باید مدیریت ویژه‌ای از خود در وزارت کار نشان بدهد چون این وزارتخانه حدود ۳۰ درصد اقتصاد کشور را در دست دارد و همه آحاد جامعه به نوعی با آن در ارتباطند.

این مقام مسئول کارگری تصریح کرد: برنامه با شعار فرق دارد. برنامه چیزی است که وقتی در راس اداره یک مجموعه قرار می‌گیریم باید بر اساس آن مشخص کنیم که چقدر پیش رفته‌ایم و چقدر به اهداف نزدیک شده‌ایم.

وی گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با دیدگاه و برنامه جدیدی به میدان بیاید چون دنبال کردن برنامه‌های صرفا روی کاغذ و طرح‌های شکست خورده و بی‌حاصل کمکی به او و وزارتخانه نخواهد کرد، بنابر این اگر می‌خواهد موفق شود در ابتدای کار باید جلسه شورای عالی کار را تشکیل دهد و گام اول را در جهت ترمیم مزد و معیشت کارگران بردارد تا ثابت کند که با برنامه به وزارت کار آمده است.

به گزارش ایسنا، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این از تقویت معیشت خانوارهای کارگری، حفظ امنیت شغلی و صیانت از نیروهای کار خبرداده و گفته بود برای تقویت معیشت و ارتقای قدرت خرید کارگران برنامه‌هایی دارم و چنانچه بتوانیم تصمیماتی معقول و متناسب با شرایط اقتصادی برای دستمزد خواهیم گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دستمزد شورای عالی کار کارگران محمد شريعتمداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی ظهر دوشنبه در همایش رسانه‌ای روایان پیشرفت که با همت بسیج رسانه و بسیج کارگری سپاه قدس گیلان در یکی از کارخانجات استان برگزار شد اظهار کرد: حضور اصحاب رسانه و ارتباط گیری خبرنگاران و رسانه‌ها با تولید به نفع صنعت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اهمیت بکارگیری تشکل‌های کارگری بیان کرد: تشکل‌های کارگری بستری مناسب برای گره گشایی مشکلات و مسائل این اقشار زحمت کش است.

آقاجانی با اشاره به فعالیت شرکت‌های داروساز در گیلان اضافه کرد: کارخانجات داروسازی مستقیم با درمان و سلامت مردم در ارتباط هستند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی از صدور دادنامه برای حدود ۱۵ هزار پرونده در گیلان خبر داد و افزود: در حوزه نظارت‌ها بیش از ۱۲ هزار بازرسی از کارخانجات و واحدهای تولیدی در گیلان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با تاکید بر لزوم نظارت بر حق و حقوق کارگران بیان کرد: بیش از ۴۴ هزار نفر ساعت دوره آموزش ایمنی در گیلان برگزار شده است.

آقاجانی از معرفی ۱۵۰ کارفرمای متخلف در گیلان خبر داد و اضافه کرد: کاهش حدود ۱۱ درصدی در حوزه حوادث کارگری را شاهد هستیم.

وی با تاکید بر حل مشکلات کارگری و کارفرمایی افزود: اقدامات خوبی با حضور کارشناسان رسمی دادگستری در راستای حل مشکلات و اختلافات کارگری صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی شده در این استان خبر داد و اضافه کرد: در این طرح‌ها کارگران بر اساس توانایی‌ها و ویژگی‌های شغلی حقوق متناسب با شغل خود را پیدا می‌کنند.

آقاجانی با تاکید بر لزوم ارتقای آموزشی در بین کارگران بیان کرد: کلاس‌های آموزشی مختلفی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حوزه کارگری اعم از طلاق و اعتیاد برگزار می‌شود.

وی از ایجاد ۳۵ هزار شغل در گیلان خبر داد و افزود: سال گذشته تعهد اشتعال در گیلان ۳۲ هزار نفر بود که ۳۵ هزار شغل ایجاد شد.

آقاجانی با بیان اینکه ۴۰ درصد مشاغلی که ثبت شده ناشی از صدور پروانه‌ها بوده است، گفت: فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال در اولویت گیلان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان بیان کرد: ۴۴ درصد نرخ مشارکت اقتصادی نشان دهنده جامعه امیدوار و پویا در استان است.

کد خبر 6092147

دیگر خبرها

  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند