Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی، پوستر رسمی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی با طراحی جواد آتشباری هنرمند طراح و گرافیست منتشر شد.

همچنین فراخوان بخش «مونولوگ» جشنواره تئاتر اکبر رادی نیز اعلام شد. این بخش به صورت رقابتی برگزار می شود و کارگردانان و نمایشنامه نویسان سراسر کشور می توانند با ارسال نمایشنامه های مونولوگ متقاضی حضور در این بخش جشنواره باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقه مندان شرکت در این بخش می توانند تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه ۱۵ آذر ۹۷ نسبت به ارسال مدارک درخواستی جشنواره اقدام کنند. اسامی آثار پذیرفته شده در این بخش نیز روز  شنبه ۱۵ دی ماه ۹۷ اعلام می شود.

شرایط و مقررات شرکت در بخش «مونولوگ» نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی به این شرح است:

- بخش رقابتی «مونولوگ» صرفا اختصاص به آثار ایرانی دارد.

- پذیرش در این بخش با توجه به اهداف جشنواره به کیفیت، خلاقیت و نوآوری نمایش ها بستگی دارد.

-  متون اقتباسی نیز می توانند در این بخش حضور یابند. متون اقتباسی منوط به ذکر دقیق مشخصات باشند.

- صاحبان اصلی اثر، نوع اقتباس (آزاد، وفادارانه با نگاهی به متن و ...) می توانند در بخش رقابتی «مونولوگ» شرکت کنند.

-  پایان نامه های عملی کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجویان رشته تئاتر (اعم از ارزیابی و دفاع شده یا ارزیابی و دفاع نشده) می توانند متقاضی شرکت در بخش رقابتی «مونولوگ» باشند.

- آثاری که به اجرای عمومی درآمده باشند یا در جشنواره های تئاتر شرکت کرده باشند، مورد پذیرش دبیرخانه جشنواره تئاتر اکبر رادی قرار نخواهند گرفت.

- چنانچه در هر مرحله ا ی از انتخاب آثار مغایرتی با بندهای پیش گفته شده اثبات شود، دبیرخانه جشنواره تئاتر اکبر رادی، متقاضی شرکت کننده در این بخش را از ادامه مسیر بازخواهد داشت.

- رتبه های برگزیده و برتر برای یک نمایشنامه نویس، یک کارگردان، یک بازیگر زن، یک بازیگر مرد، یک طراح صحنه و یک نمایش منتخب خواهدبود که در آیین پایانی این جشنواره معرفی خواهند شد. جوایز این بخش شامل نشان استاد اکبر رادی، دیپلم افتخار، لوح سپاس و جایزه نقدی است. همچنین اثر برگزیده و برتر نیز برای اجرای عمومی به اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می شود.

- هزینه های اسکان و سفر گروه های شرکت کننده در این بخش بر عهده جشنواره نیست و دبیرخانه جشنواره کمک هزینه ای را نمی تواند به گروه های شرکت کننده پرداخت کند.

مدارک مورد نیاز :

* ارسال سه نسخه از هر عنوان نمایشنامه و سه حلقه دی.وی.دی فیلم ضبط شده از اجرای نمایش مونولوگ به نشانی دبیرخانه و همچنین ارسال نمایشنامه در قالب فایلWord به نشانی الکترونیکی bonyaderadi@gmail.com

* ارسال یک قطعه عکس کارگردان و نمایشنامه نویس به صورت فایل JPEG و خلاصه سوابق وی حد اکثر در ۱۰۰ کلمه در فایل Word به نشانی الکترونیکی bonyaderadi@gmail.com   

* ارسال چند عکس با کیفیت از اجرای نمایش به صورت فایل JPEG به نشانی الکترونیکی bonyaderadi@gmail.com

* ارسال سه حلقه دی. وی. دی. با کیفیت از فیلم اجرای نمایش به نشانی دبیرخانه پس از اعلام متون پذیرفته شده این بخش.

* تکمیل فرم تقاضای حضور در جشنواره.

* مجوز کتبی از نویسنده.

علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق مکاتبه با پست الکترونیکی دبیرخانه به آدرس bonyaderadi@gmail.com و یا مراجعه حضوری به دبیرخانه جشنواره به آدرس تهران، خیابان شریعتی بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا فرهنگسرای ارسباران طبقه دوم مراجعه و یا با شماره تلفن های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ داخلی ۱۱۰ و یا شماره تلفن ۰۹۱۹۹۸۳۹۴۰۵ تماس بگیرند.

نخستین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی از ۲۲ تا ۲۸ دی ماه امسال با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی در شش بخشِ مسابقه مونولوگ، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه نمایشنامه‌خوانی، مسابقه مقالات و سمینار رادی‌شناسی، پلاس (+)  در تهران برگزار و در حاشیه آن نیز نمایشگاه کاریکاتور با عنوان «لبخند با شکوه آقای رادی» و نمایشگاه عکس و اسناد تصویری آثار استاد اکبر رادی برپا می شود.

کد خبر 4441720 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: اکبر رادی بهزاد صدیقی پوستر اربعین ۹۷ تئاتر ایران هالیوود سینمای مستند فیلم سینمایی موسیقی ایرانی فیلم کوتاه سریال ایرانی برنامه تلویزیونی اربعین 97 رادیو برنامه رادیویی انیمیشن سینمای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور، از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود و نمایش ۴۴۴ به کارگردانی نرجس آخوندپور در این جشنواره حضور خواهد داشت.   گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور یافت.

دیگر خبرها

  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نونزدهمین مراسم «شب کارگردان» برگزار شد/ آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت