Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،  با توجه به احتمال تعویق دو ماهه اجرای فاز دوم طرح کاهش (LEZ) در تهران که از ابتدای آبان شروع شده و بر اساس آن همه خودرو‌های در حال تردد در این شهر، باید دارای برگه معاینه فنی باشند، مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: تعویق دو ماهه به این معناست که اجرای طرح کاهش از دی‌ماه شروع شود، این درحالیست که مسئله آلودگی هوا در تهران از هفته ابتدایی آذرماه شروع می‌شود و اگر دو ماه عقب بیافتد؛ دچار مشکل می‌شویم، چون بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته پدیده وارونگی دما (inversion)، از هفتم آذرماه شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه خوشبختانه امسال شهرداری و پلیس در زمینه فراهم کردن مقدمات اجرای فاز دوم طرح کاهش خوب عمل کردند و طرح را خوب پیش بردند، گفت: اجرای طرح کاهش به طور «ارشادی» طی دو هفته اول آبان، ایرادی ندارد و مردم فرصت دارند که برگه معاینه فنی را اخذ کنند و به آن‌ها فشار نیاید، اما با دو ماه تعویق موافق نیستیم. تعویق دو ماهه برای اجرای طرح کاهش، اصلا به صلاح نیست و باید در ماه جاری، همه خودرو‌ها برگه معاینه فنی را اخذ کنند.

وی با اشاره به اینکه شاید هنوز برخی رانندگان تهرانی اقدام به دریافت برگه معاینه فنی نکرده باشند، گفت: بر اساس آمارها، ۶۴ درصد خودرو‌های در حال تردد در تهران، برگه معاینه فنی دارند و این به این معناست که در سال گذشته حدود ۳۶ درصد خودرو‌ها معاینه فنی نداشتند، اما بر اساس مرحله دوم طرح کاهش اخذ برگه معاینه فنی توسط همه خودرو‌هایی که در تهران تردد می‌کنند؛ ضروری است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است ازدحام خودرو‌ها برای دریافت برگه معاینه فنی منجر به تعویق در اجرای طرح کاهش شود؟ گفت: به هر حال از سال گذشته تعدادی از خودرو‌ها هنوز اقدام به اخذ برگه معاینه فنی نکرده‌اند، ضمن اینکه معاینه فنی تعدادی از خودرو‌ها هم به پایان می‌رسد، بنابراین اینکه در این مقطع (زمان شروع اجرای مرحله دوم طرح کاهش) ازدحام خودرو‌ها برای دریافت معاینه فنی بالا باشد؛ طبیعی است.

تجریشی در مورد احتمال تعویق دو ماهه اجرای فاز دوم طرح کاهش اظهار کرد: ازدحام خودرو‌ها در شرایط حاضر طبیعی است و کاری هم نمی‌توان انجام داد و اگر اجرای طرح دو ماه هم به عقب بیافتد؛ باز عده‌ای هستند که اخذ برگه معاینه فنی را به دقیقه آخر موکول کنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان با اشاره به اثرگذاری طرح کاهش تاکید کرد: باید خودرو‌های فاقد معاینه فنی، حتما اعمال جریمه شوند. از نظر من این جریمه بازدارنده خواهد بود و در بلندمدت از طریق بهبود کیفیت خودرو‌ها به لحاظ آلایندگی و خارج شدن خودرو‌های آلاینده، باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود.

در این باره وحید حسینی دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا نیز ضمن ابراز مخالفت با تاخیر در اجرای فاز دوم طرح کاهش به ایسنا، گفت: قانون معاینه فنی مربوط به سال ۱۳۵۳ مربوط می‌شود بنابراین تعویق در اجرای مرحله دوم طرح کاهش تنها به کسانی کمک می‌کند که تاکنون هیچ توجهی به اخطارها، تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ها در مورد ضروت اخذ برگه معاینه فنی نداشته‌اند. همچنین قوانین بالادستی مثل «قانون هوای پاک»، بر ضرورت اخذ برگه معاینه فنی توسط کلیه خودرو‌ها تاکید دارد. افزون بر این، در کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا، مصوبه‌ای مربوط به اجرای مرحله دوم کاهش از ابتدای آبان‌ماه به تصویب رسیده است.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: آلودگی هوای تهران پلیس سازمان محیط زیست شهرداری تهران طرح L E Z طرح کاهش آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلامگفت حس سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جمع مردم جنوب غرب پایتخت در امام زاده حسن گفت: در ابتدای دولت گفتیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد که اگر می‌شد امروز با مشکل روبرو نبودیم.


وی ادامه داد: امروز از وعده خود عقب نیستیم، در بسیاری از استان‌ها نرخ بی‌کاری در کشور کاهشی است، مسئله مسکن هم مهم است. اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم.

رییس جمهور تصریح کرد: هم قانون می‌گوید و هم نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: آن‌چه که شهدای عزیز ما جان خود را نثار آن کردند، توجه به قوانین خداوند و اجرای آن در همه عرصه‌های زندگی است

رییسی خاطرنشان کرد: آن‌چه در وصایای شهدا آمده، اجرای عدالت است، یعنی آن ظرفیتی که در کشور وجود داردبر اساس عدالت توزیع شود.

رییس جمهور تصریح کرد: امروز طبق برنامه‌ریزی‌ها مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

کد خبر 6088713 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • (ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی
  • راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال
  • کشف مقادیری مهمات و نارنجک و سلاح در شوروی زاهدان
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • اجرای طرح حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه | وظایف را انجام ندهیم، جامعه به بی‌حیایی دچار می‌شود
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم