Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@13:31:00 GMT

دستگیری ضاربان محیط بان محمودآبادی

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۴۳۷۴۶

شکارچیان متخلفی که با ضرب و شتم، محیط بان محمود آبادی را زخمی کرده بودند، دستگیر شدند. ناطقان: مهدی گلی محیط بان محمودآبادی پنجشنبه هنگام شکاربانی در آببندان ها و شالیزارهای منطقه مورد هجوم و ضرب و شتم 2 شکارچی متخلف قرار گرفت.

حمله شکارچیان متخلف به این محیط بان زمانی صورت گرفت که وی قصد داشت تفنک شکاری آنها را که داخل آب زمین شالیزاری پنهان کرده بودند، خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، شکارچیان متخلف با چوب دستی و از پشت سر به این محیط بان حمله و او را بشدت از ناحیه صورت زخمی کردند.

محیط زیست مازندران اعلام کرد که ضاربان محیط بان محمودآبادی پس از دستگیری تحویل مراجع قضایی شدند.
این دومین بار طی 10 روز گذشته است که شکارچیان متخلف در مازندران با محیط بانان درگیر شده و آنها را زخمی می کنند.

جمعه هفته گذشته هم شکارچیان متخلف یک محیط بان را در پناهگاه حیات وحش میانکاله در شرق استان زخمی کرده بودند.

شکارچیان مختلف در فصل پاییز و زمستان به خاطر کوچ دهها گونه پرنده مهاجر زمستان گذران به مازندران به صورت غیرقانونی به شکار می پردازند و به همین دلیل نیز میزان درگیری آنان با محیط بانان که وظیفه حفاظت از این پرندگان را بر عهده دارند بیشتر می شود.

تنها در نیمه اول امسال برای 800 متخلف زیست محیطی در مازندران پرونده قضایی تشکیل شد که دستکم 30 درصد آنها را شکارچیان غیرمجاز تشکیل می دهند.

همچنین بر اساس آمار محیط زیست مازندران امسال تاکنون دستکم 10 محیط بان استان در درگیری با شکارچیان متخلف زخمی شدند.

شکار پرندگان زمستان گذران در مازندران در زمان حاضر ممنوع است و زمانی هم که مجوز شکار فعال می شود هر شکارچی تنها قادر به شکار چند قطعه از گونه های خاص پرندگان است.

مازندران 530 هزار هکتار عرصه زیست محیطی دارد که افزون بر 300 نفر کار حفاظت از آن را بر عهده دارند.

وجود عرصه طبیعی در مازندران به خصوص تالاب سرخرود و میانکاله باعث کوچ سالانه 150 گونه از پرندگان مهاجر به این خطه شمال کشور با جمعیت 1.5 بال می شود که طبق آمار سالانه حداقل یک پنجم این پرندگان به دست شکارچیان غیرمجاز شکار می شوند. منبع: تسنیم برچسب ها: دستگیری ، ضاربان محیط بان ، محمودآبادی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دستگیری ضاربان محیط بان محمودآبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسن رستمیان شامگاه پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه تاراج منابع طبیعی تبعات زیست محیطی را برای آینده به همراه دارد، ابراز داشت: در این راستا پلیس با هر گونه فعالیت غیر قانونی قطع درختان جنگلی و محصولات مرتبط برخورد خواهد کرد.

وی ضمن بیان اینکه جلوگیری از تخریب منابع ملی و طبیعی وظیفه عمومی است، افزود: پلیس در انجام این مهم نقش کلیدی و محوری دارد و تمام قد برابر محیط زیست و منابع ملی حفاظت می‌کند.

رئیس پلیس پیشگیری استان سمنان ضمن بیان اینکه طی فروردین ماه سال جاری ۱۳ تن و ۳۶ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق در استان کشف و ضبط شده است، ابراز داشت: این کشفیات توسط مأموران کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی انجام گرفته است.

رستمیان ضمن بیان اینکه ۱۱ قاچاقچی منابع طبیعی طی فروردین ماه سال جاری دستگیر شدند، تصریح کرد: برخی از این متهمان از استان‌های دیگر، سمنان را به عنوان معبر انتخاب کرده بودند که با تیز بینی مأموران به دام افتادند.

وی ضمن بیان اینکه هشت خودرو قاچاقچیان نیز توقیف شده است، افزود: طرح‌های مبارزه با قاچاق منابع طبیعی در استان با جدیت پیگیری می‌شود.

کد خبر 6088757

دیگر خبرها

  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند