Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی افزود: قیام عاشورا (ع) در سایه فریاد بلند و ماندگار زینب کبری به یک حرکت حیات آفرین، انسان ساز و ثبت شده در تاریخ مبدل گردید.
وی در ادامه با اشاره به نقش این بانوی بزرگوار در بالندگی حرکت عاشورا گفت: باید عموم امت اسلام به ویژه جامعه بانوان کشور و زنان امت اسلام از این بانوی بزرگ بیاموزند، در طول حرکت کاروان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از مدینه تا کربلا و از کربلا تا کوفه و شام و همچنین از شام تا مدینه حتی کلمه ای از خاندان رسالت که حکایت گر شکایت، اعتراض و نقد آنان باشد، نقل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه موقت تهران افزود: در مدرسه عاشورا از یک انسجام فکری، ایمان و عمل صالح مبتنی بر آن و حرکت هماهنگ خاندان رسالت و نقش برجسته زینب کبری (س) در این زمینه آگاه می شویم، ایشان و سایر بانوان و کودکان اهل بیت (ع) با بصیرت و معرفت در کنار وجود مقدس اباعبدالله الحسین (ع) حضور داشتند و بعد از شهادت ایشان نیز رسالت ویژه ای بر عهده این بانوی اسلام نهاده شد.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در ادامه با اشاره به سخنان الهام بخش حضرت زینب (س) خطاب به کوفیان گفت: ایشان در کوفه با ایراد سخنرانی حیات بخش و الهام بخش خود مردم کوفه را سرزنش و به حقانیت مدرسه عاشورا پرداختند و همین جا بود که امام زین العابدین (ع) خطاب به حضرت زینب فرمودند" اَنْتِ بِحَمدِ اللّهِ عالِمَةٌ غَیرَ مُعَلَّمَة وَ فَهِمَةٌ غَیرَ مُفَهَّمَة». تو عالمی هستی که معلمی نداشته ای و شخصیتی هستی که دانش و علم خود را از خدای متعال و اولیای حق آموخته ای نه دیگران.
وی ادامه داد: جامعه اسلامی جامعه ای است که در برابر دشمن استوار و ثابت قدم است و در مدرسه اسلام و عاشورا، پیروان زینب کبری (س)تربیت می شوند.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: این بانوی بزرگوار با این درجه از تقوا و عفاف، آنگاه که مسئولیتش حضور در عرصه های سیاسی و دفاع از مدرسه عاشورا و اسلام می شود، با قدرت حضور پیدا می کند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطاب به جامعه زنان کشور گفت: جامعه زنان ایران شما به اقتدا به زینب کبری (س) بستر پیروزی انقلاب اسلامی و زمینه پیروزی در دفاع مقدس را فراهم کردید و باید این راه را تداوم ببخشید.
وی تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به این ایستادگی و ایثار زنان مسلمان و مؤمن ایران و امت اسلام نیازمند هستیم.
امام جمعه موقت تهران افزود: زینب کبری گویا امروز را می بینند، انقلاب اسلامی را می بینند، اربعین عزت آفرین اباعبدالله الحسین (ع) را می بینند، حیات امت اسلام را مشاهده می کنند و خطاب به یزید تصریح می کنند " به خدا سوگند، ای یزید که تو نخواهی توانست یاد ما را از ذهن ها پاک و وحی ما را بمیرانی" .
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: این منطق دین است که در هر نقطه به وظایف خود عمل می کند، حضرت زینب تا آنگاه که وجود مقدس اباعبدالله در میدان نبرد هسند ، نقش مدیر، معلم و پاسپان اهل حرم را در خیمه گاه بر عهده دارند و آنگاه که مسئولیتشان حضور در صحنه های سیاسی و دفاع از حق است با عزت و اقتدار حاضر می شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خطبه نخست نماز جمعه زینب کبری اربعین عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وقف گفت: شعاری که سال‌ها تکرار شد به عنوان میراث ماندگار در حوزه وقف به جهت تمرکز اولویت در حوزه دانش و توسعه دانش و رسیدن به مرز فناوری در این نمایشگاه قابل مشاهده است. در حوزه‌های علوم زیستی، دفاعی، هوش مصنوعی و علوم پزشکی در کنار مباحثی مانند فقه که مورد توجه بوده شاهد رشد و پیشرفت خوبی هستیم.

وی اظهار کرد: لازم است از تلاش‌های ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه تقدیر و تشکر کنیم که نظارت به فردا و حوزه‌هایی که زندگی آینده بشر را دستخوش تحول قرار می‌دهد دارند و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در این زمینه دنبال می‌کنند. طبیعتاً همه مجموعه‌های کشور باید مطابق سندهای توسعه پنج ساله به دانش بنیان شدن محصولات و سرمایه گذاری ها فکر کنند و طبیعتاً این الگو را می‌توانند مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام حریزاوی بیان کرد: همه مؤمنان که می‌خواهند بعد از این دنیای فانی سرمایه‌هایشان به رشد و نمو برسد و ماندگار شود اگر بتوانند حوزه نگرشی خود را از وقف زمین و ملک و اموالی که برای امور دینی در نظر گرفته شده توسعه دهند و برای تولید قدرت امت اسلام و حکومت اسلامی برنامه ریزی کنند حتماً می‌تواند به ماندگارتر شدن موقوفات کمک کند. ما نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم و وقف در حوزه دانش بنیان می‌تواند نوید بخش باشد.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به جهت ارتباط تنگاتنگی که با سازمان اوقاف دارد یک ظرفیت خوبی برای معرفی این حوزه‌های جدید توسعه وقف دارد و ما اینجا حضور پیدا کردیم که با این دستاوردها آشنا شویم که بتوانیم از طریق شبکه تبلیغی که در سراسر کشور گسترش پیدا کرده در سطح خوبی معرفی کنیم.

کد خبر 6090636 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟