Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امروز 4 آبان ماه، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه در آستانه تدوین بودجه سال 98 قرار داریم، گفت: در این راستا با توجه به اینکه نقش بودجه در اداره کشور و تحقق سیاست‌های کلان نظام که رهبر معظم و عالقدر که ابلاغ نموده‌اند، کلیدی است، نکاتی را بیان می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اولا بودجه آیینه‌ای است از چگونگی اداره کشور. می‌گویند اگر می‌خواهید با توانایی و کیفیت کسانی که کشور را اداره می‌کنند آشنا شوید، بودجه آن کشور را مورد توجه قرار دهید؛ بودجه بیانگر نحوه مدیریت کشور است و بدون تردید ریشه مشکلات اقتصادی امروز به نحوه بودجه‌ریزی برمی‌گردد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه نظام بودجه‌ریزی و تدوین بودجه براساس هزینه است، گفت: این قطعا به افزایش هزینه‌ها و کاهش کارایی بودجه می‌افزاید، وابستگی به درآمدهای نفتی را افزایش می‌دهد و دولت را بزرگ و ناکارآمد می‌نماید. توصیه من به شخص رئیس‌جمهور محترم آن است که بیایید در این مدت باقی‌مانده از دولت و در چند لایحه بودجه پیش روی، اساس بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد و بر مبنای صفر را بنیان بگذارید؛ این کار انقلابی است و کاری است که اگر امروز مشکلات ما را حل نکند اما فردا موجب احترام و تحسین شما می‌شود.

وی اظهار کرد: به سیاست‌های کلی نگاه کنید، بلندمدت فکر کنید و آینده را ببینید. چرا باید از ابلاغ چشم‌انداز و تأکید رهبر معظم انقلاب بر قطع رابطه نفت و هزینه‌های جاری، امروز شاهد این پیوند و پیوستگی جدی نفت با هزینه‌های جاری کشور باشیم، چون نگاه بلندمدت نداریم. چون بودجه‌ریزی ما بر اساس عملکرد و بر مبنای صفر نیست.

ابوترابی‌فرد عنوان کرد: توصیه من آن است که با توجه با اهمیت اصلاح نظام بانکی کشور، که خوب می‌دانید ریشه مشکلات در این نظام پرآسیب است، توجه خود را در بودجه سال 98 و سال‌های بعد معطوف بر چند امر کنید؛ اول اصلاح نظام بانکی و افزایش استقلال بانک مرکزی، دوم افزایش نظارت قانونمند و استاندارد بانک مرکزی بر بانک‌های دولتی و خصوصی، سوم اینکه تمام توجه خود را در بودجه سالانه کشور معطوف به رشد اقتصادی، افزایش درآمد سرانه، ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و در یک کلمه به صورت واقعی معطوف به عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصادی بنمایید.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: چهارمین امر، این است که از تمام ظرفیت خود استفاده کنید که هزینه‌های کشور را افزایش ندهید و با ارتقا بهره‌وری و حذف هزینه‌های غیر ضروری حوزه‌های مورد نیاز را افزایش دهید. در این مسئله جدی باشید، با مردم صادقانه سخن بگویید. مردم اگر سخن صادقانه شما را بشنوند و عمل شما را مبتنی بر آن تصمیم و سخن مشاهده کنند همراهی می‌نمایند. این همان مردمند که هشت سال دفاع مقدس را حمایت کردند، این همان ملت هستند که در برابر تحریم‌ها ایستادند و از دستیابی ایران اسلامی به دانش و فناوری هسته‌ای دفاع کردند. به ملت اعتماد کنید اما با انها صادقانه سخن بگویید.

ادامه دارد...

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نماز جمعه حجت الاسلام ابوترابی فرد لایحه بودجه نظام بانکی درآمد نفتی اربعین ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ میلیون تومان بدهید گواهینامه تقلبی بگیرید!/ مراقب باشید مرتکب قتل عمد نشوید

طبق اعلام رئیس سازمان بهزیستی کشور «سالانه ۶۰ هزار نفر به تعداد معلولان در اثر تصادفات رانندگی اضافه می‌شود و بیش از ۱۷ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند». یعنی روازنه ۱۶۰ نفر در اثر تصادف معلول و ۵۰ نفر فوت می‌شوند.

درحالی که سوانح رانندگی آن هم توسط افراد آموزش دیده و دارای گواهینامه، هر روز قربانیان زیادی می‌گیرد، به گفته رئیس مرکز صدور گواهینامه به تازگی در فضای مجازی تبلیغاتی با عنوان صدور و چاپ گواهینامه رانندگی صورت گرفته است که افراد «با پرداخت هزینه می‌توانند گواهینامه دریافت کنند».

پیش‌تر نیز پلیس از دستگیری چند باند صدور گواهینامه جعلی و رانندگان دارای این مدرک تقلبی خبر داده بود.

مدعیان صدور گواهینامه تضمینی، هزینه‌ای ۱۰ تا ۲۵ میلیونی از متقاضیان دریافت می‌کنند تا گواهینامه پایه یک، دو و سه صادر کنند البته به شرط ثبت در سامانه پلیس و گرفتن استعلام برای جلب اطمینان مشتریان‌شان. این درحالی است که هزینه دریافت گواهینامه از طریق آموزشگاه‌ها بسیار کمتر و حدود ۶ میلیون تومان است.

به گفته رئیس مرکز صدور گواهینامه ۹۰ تا ۹۵ درصد این تبلیغات فقط کلاهبرداری است و افراد بعد از گرفتن پول متواری می شوند و گواهینامه جعلی صادر شده توسط ۵ درصد باقی‌مانده نیز هم در سامانه‌های پلیس اصالت ندارد.

در حالی که در ایران متقاضیان دریافت گواهینامه در مقایسه با دیگر کشورها به راحتی می‌توانند پس از گذراندن یک دوره آموزش کوتاه این مدرک را از راه قانونی بگیرند اما راحت‌طلبی افراد، بی‌حوصلگی برای طی کردن دوره‌های آموزشی، شکست در امتحانات آموزش رانندگی و شور و شوق داشتن گواهینامه زودتر از سن قانونی، افراد را به سمت کلاهبرداران فضای مجازی و مدرک‌های تقلبی سوق می‌دهند.

علاوه بر گواهینامه‌های جعلی، بازار خرید و فروش مدارک تحصیلی، اسکناس، کارت پایان خدمت، گذرنامه و دیگر اسناد رسمی تقلبی نیز در فضای مجازی داغ است.

متقاضیان مدارک تقلبی می‌گویند که«مهم‌تر بودن مدرک از مهارت افراد در جامعه» دلیل روی آوردن‌شان به مدارک تقلبی است.

اما روانشناس زهرا گیوی معتقد است که راحت طلبی افراد موجب شده «همیشه به دنبال راه میان‌بر باشند و همه چیز را با پول بخرند».

کارشناسان توصیه می‌کنند از آنجا که مدارک جعلی به راحتی  و در کمتر از چند دقیقه قابل شناسایی است و طبق قانون استفاده از آن جرم محسوب می‌شود، افراد فریب سایت‌ها و صفحات فضای مجازی را نخورند و با پرداخت هزینه‌های هنگفت به کلاهبرداران مدارک بدون استفاده و تقلبی دریافت نکنند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه می‌گوید که اگر فردی با مدرک تقلبی تصادف کند و منجر به فوت کسی شود به دلیل جعلی بودن گواهینامه رانندگی قتل عمد محسوب می شود. بنابر این افراد به جای پرداخت هزینه های زیاد و مرتکب تخلف شدن از ظرفیت های پلیس راهور برای دریافت گواهینامه استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • ۲۵ میلیون تومان بدهید گواهینامه تقلبی بگیرید!/ مراقب باشید مرتکب قتل عمد نشوید
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • واریزی مددجویان تحت پوشش در سال جدید چند برابر شد؟
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور