Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امروز 4 آبان ماه، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه در آستانه تدوین بودجه سال 98 قرار داریم، گفت: در این راستا با توجه به اینکه نقش بودجه در اداره کشور و تحقق سیاست‌های کلان نظام که رهبر معظم و عالقدر که ابلاغ نموده‌اند، کلیدی است، نکاتی را بیان می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اولا بودجه آیینه‌ای است از چگونگی اداره کشور. می‌گویند اگر می‌خواهید با توانایی و کیفیت کسانی که کشور را اداره می‌کنند آشنا شوید، بودجه آن کشور را مورد توجه قرار دهید؛ بودجه بیانگر نحوه مدیریت کشور است و بدون تردید ریشه مشکلات اقتصادی امروز به نحوه بودجه‌ریزی برمی‌گردد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه نظام بودجه‌ریزی و تدوین بودجه براساس هزینه است، گفت: این قطعا به افزایش هزینه‌ها و کاهش کارایی بودجه می‌افزاید، وابستگی به درآمدهای نفتی را افزایش می‌دهد و دولت را بزرگ و ناکارآمد می‌نماید. توصیه من به شخص رئیس‌جمهور محترم آن است که بیایید در این مدت باقی‌مانده از دولت و در چند لایحه بودجه پیش روی، اساس بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد و بر مبنای صفر را بنیان بگذارید؛ این کار انقلابی است و کاری است که اگر امروز مشکلات ما را حل نکند اما فردا موجب احترام و تحسین شما می‌شود.

وی اظهار کرد: به سیاست‌های کلی نگاه کنید، بلندمدت فکر کنید و آینده را ببینید. چرا باید از ابلاغ چشم‌انداز و تأکید رهبر معظم انقلاب بر قطع رابطه نفت و هزینه‌های جاری، امروز شاهد این پیوند و پیوستگی جدی نفت با هزینه‌های جاری کشور باشیم، چون نگاه بلندمدت نداریم. چون بودجه‌ریزی ما بر اساس عملکرد و بر مبنای صفر نیست.

ابوترابی‌فرد عنوان کرد: توصیه من آن است که با توجه با اهمیت اصلاح نظام بانکی کشور، که خوب می‌دانید ریشه مشکلات در این نظام پرآسیب است، توجه خود را در بودجه سال 98 و سال‌های بعد معطوف بر چند امر کنید؛ اول اصلاح نظام بانکی و افزایش استقلال بانک مرکزی، دوم افزایش نظارت قانونمند و استاندارد بانک مرکزی بر بانک‌های دولتی و خصوصی، سوم اینکه تمام توجه خود را در بودجه سالانه کشور معطوف به رشد اقتصادی، افزایش درآمد سرانه، ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و در یک کلمه به صورت واقعی معطوف به عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصادی بنمایید.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: چهارمین امر، این است که از تمام ظرفیت خود استفاده کنید که هزینه‌های کشور را افزایش ندهید و با ارتقا بهره‌وری و حذف هزینه‌های غیر ضروری حوزه‌های مورد نیاز را افزایش دهید. در این مسئله جدی باشید، با مردم صادقانه سخن بگویید. مردم اگر سخن صادقانه شما را بشنوند و عمل شما را مبتنی بر آن تصمیم و سخن مشاهده کنند همراهی می‌نمایند. این همان مردمند که هشت سال دفاع مقدس را حمایت کردند، این همان ملت هستند که در برابر تحریم‌ها ایستادند و از دستیابی ایران اسلامی به دانش و فناوری هسته‌ای دفاع کردند. به ملت اعتماد کنید اما با انها صادقانه سخن بگویید.

ادامه دارد...

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نماز جمعه حجت الاسلام ابوترابی فرد لایحه بودجه نظام بانکی درآمد نفتی اربعین ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۴۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ناعادلانه بودن نظام مالیاتی کشور گفت: در حال حاضر سرانه پرداخت مالیات یک کارمند معمولی بیشتر یک طلافروش است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس شورای اسلامی درباره عادلانه‌سازی نظام مالیاتی کشور اظهار کرد: این ساختار نیازمند حرکت به سوی شرایطی است که در آن همه اقشار و اصناف کشور متناسب با درآمدی که دارند مالیات بپردازند تا از این طریق امکان فرار مالیاتی برای هیچکس مهیا نباشد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نقش مهم سامانه مودیان مالیاتی در تحقق نظام مالیاتی عدالت محور گفت: در این سامانه اطلاعات تمامی صاحبان کسب و کار‌ها و همچنین میزان درآمد آن‌ها به طور دقیق ثبت می‌شود؛ لذا، سازمان امور مالیاتی می‌تواند با تکیه بر این موضوع روند مالیات‌ستانی از افراد را بر اساس داده‌های متقن انجام دهد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در حال حاضر سرانه پرداختی اصنافی همچون بنگاه‌های معاملاتی املاک طی یک سال ۱۰.۵ میلیون تومان، طلا و جواهر فروشان ۹.۶ میلیون تومان، نمایشگاه داران خودرو ۲۰ میلیون تومان، رستوران‌دارن ۹.۹ میلیون تومان و آرایشگاه‌های زنانه کمتر از ۳ میلیون تومان است و این اعداد در حالی به عنوان مالیات پرداخت می‌شود که میزان درآمد آن‌ها چندین برابر مالیات تعیین شده برای این اصناف است.


قادری خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک کارمند معمولی با پرداخت تقریباً ۱۲ میلیون تومان سرانه پرداختی بیشتر از این اصناف مالیات پرداخت می‌کند. تداوم این موضوع اقشار مختلف جامعه را دچار سرخوردگی می‌کند، زیرا نابرابری در اخذ مالیات در نهایت منجر به تبعیض مالیاتی می‌شود. حجم پایین مالیات مشاغل خاص نشان از این دارد که باید تمرکز ویژه بر اخذ مالیات از آن‌ها صورت بگیرد.


این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور خاطرنشان کرد: برخورداری از یک نظام مالیاتی عادلانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مالیات یکی از منابع درآمدی پایدار دولت‌ها محسوب می‌شود؛ لذا، دولت می‌تواند از این محل به تأمین هزینه مورد نیاز برای ارائه خدمات بیشتر به دهک‌های مختلف جامعه بپردازد.


وی تاکید کرد: مالیات ستانی عادلانه منافع کشور را تامین می‌کند، زیرا تحقق این موضوع وابستگی ما به درآمد‌های نفتی را کاهش می‌دهد. در طول سال‌های اخیر دولت سیزدهم اقدامات متعددی را در راستای اصلاح نظام مالیاتی کشور انجام داده که راه اندازی سامانه مودیان و اتصال کارت‌خوان‌ها به این سامانه یکی از مهمترین آن‌ها است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: مالیات ، طلا فروشان ، مشاغل خاص ، پرداخت مالیات ، فرار مالیاتی ، جعفر قادری ، مالیات طلافروشان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAH

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • عقب‌نشینی دولت از اصلاح ماده ۴۱ قانون کار در پی درخواست کارگران و دستور رئیس جمهور
  • خزعلی: حضور زنان در ورزشگاه تصمیم نظام بود
  • توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • رئیس فدراسیون والیبال از جیب خودش برای تیم ملی هزینه می کند
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید